Fabii vyrábí Škoda v hlavním závodě v Mladé Boleslavi. Na podzim letošního roku má dorazit nová generace, její produkce se rozjede pravděpodobně po letní celozávodní dovolené, kdy se na ni bude přestavovat výrobní linka. Škoda tak v uplynulém týdnu zastavila příjem objednávek na hatchback, do léta vyrobí auta, která si dealeři zarezervovali z výroby. Podle neoficiálních informací iDNES.cz je to několik set hatchbacků.
„Zastavení objednávek je standardní proces při přechodu na novou generaci modelu,“ komentuje pro iDNES.cz mluvčí českého zastoupení značky Pavel Jína. „Výrobní kvótu vozů v karosářské verzi hatchback určenou pro zákazníky na českém trhu jsme už díky vysokému zájmu vyčerpali, proto v současné době není možné konfigurovat nové vozy. Pro zákazníky je stále k dispozici zejména u retailové klientely velmi oblíbená Fabia Combi, v jejíž výrobě nadále pokračujeme.“
Loni Škoda na českém trhu prodala 16 tisíc fabií, je tedy dost dobře možné, že na podzim před náběhem nového modelu budou dealerům hatchbacky scházet. Aktuálně je v Česku na skladech na výběr ze 845 fabií, pět set z toho je kombíkových.
„Stále jsou k dispozici stovky skladových vozů u našich autorizovaných partnerů, kde ale samozřejmě zákazník musí počítat s předem danou specifikací, barvou a výbavou,“ dodává Pavel Jína.
Pokud bude mít zákazník, který nenajde konfiguraci hatchbackové fabie podle svých požadavků, štěstí, je možné, že ještě uspěje u prodejců, kteří mají rezervované kvóty do výroby a zbývají mu ještě volné sloty. Na detailní specifikaci výbavy je ovšem posledních pár týdnů, zadání do výrobního systému je třeba udělat v předstihu před reálnou výrobou vozu. Udělat je možné ovšem jen částečné změny.
Aktuálně je v internetovém konfigurátoru i standardním ceníku poznámka, že se vybírá pouze z vozů, které jsou skladem. Škoda ovšem s únorem 2021 přidala ještě jeden ceník na Škodu Fabii Combi Tour. Jméno Tour značka v minulosti používala pro modely, které dobíhaly souběžně s novou generací modelu. Nejvíc se takto zapsala Octavia Tour první generace, která prodloužila život ceněného modelu až na 14 let do roku 2010 (čtěte zde).
Kombíková fabia s tímto označením tedy přežije pravděpodobně do roku 2023, kdy se bude vyrábět souběžně s novým hatchbackem. Fabia Combi Tour tedy i nadále objednávat do výroby jde, má ovšem ořezanou skladbu výbav, zbyly jen základní stupně Active a Ambition.
Zdražila také o tisícovku, nejlevnější provedení vyjde na 329 900 korun, v nabídce zbyl jediný motor 1,0 TSI 70 kW s manuálem nebo automatem. Rozdíly ve skladbě základní výbavy jsou minimální, nově do ní přibyly koberečky (původně příplatek 1300 korun) a velký displej palubního počítače MaxiDot (v ceně 4 000 korun). Test Škody Fabie Combi čtěte zde.
Novou fabii škoda chystá představit na podzim letošního roku (fotky testovacího prototypu zde). Za dva roky pak dorazí kombi provedení, o jehož uvedení se rozhodlo koncem loňského roku. Nejnověji to potvrdil sám šéf koncernu Volkswagen Hebert Diess (čtěte více).
„Nové vozy budou k dispozici s příchodem nové generace, kterou očekáváme na českých silnicích v průběhu podzimu letošního roku. Předpokládáme, že dealeři začnou přijímat předobjednávky v průběhu léta,“ dodává Pavel Jína.