Neděle 22. května 2022, svátek má Emil
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 22. května 2022 Emil

Zemětřesení ve Škodě. Martin Jahn je zpátky, ve vedení poprvé usedne žena

  10:30aktualizováno  11:55
Česká značka patřící do koncernu VW oznamuje velké změny ve vedení. K 1. březnu 2021 bude novou členkou představenstva Maren Gräfová, která převezme řízení oblasti lidských zdrojů od Bohdana Wojnara. Do Mladé Boleslavi se vrací Martin Jahn. Odchází dosavadní šéf prodejů Alain Favey.

Martin Jahn | foto: Škoda Auto

Maren Gräfová, která dosud byla vedoucí oddělení lidských zdrojů (HR) koncernového top managementu, se stane první ženou v nejužším vedení Škody. „V její osobě získáváme uznávanou odbornici na téma HR s mezinárodními zkušenostmi a zároveň posilujeme diverzitu našeho představenstva,“ komentuje šéf představenstva značky Thomas Schäfer. Maren Gräfová nahradí Bohdana Wojnara, který se rozhodl tuto pozici opustit po deseti letech.

Maren Gräfová

Maren Gräfová

Profesí právnička zahájila v koncernu Volkswagen svoji kariéru v roce 1999 ve společnosti Volkswagen Immobilien, nejprve v právním oddělení a poté jako asistentka výkonného ředitele. V letech 2002–2005 působila v personálním oddělení společnosti Volkswagen AG ve Wolfsburgu, v roce 2005 se vrátila do společnosti Volkswagen Immobilien na pozici prokuristky. Zde byla odpovědná za řízení lidských zdrojů, právní záležitosti, komunikaci a marketing i za rozvoj podniku. V letech 2012 až 2015 pracovala Gräfová ve společnosti FAW-Volkswagen v čínském Čchang-čchunu a působila jako vedoucí rozvoje managementu v oblasti řízení lidských zdrojů. V srpnu 2015 se vrátila do Wolfsburgu, kde převzala pozici vedoucí rozvoje managementu v oblastech výroby a logistiky, výroby komponentů a elektromobility. V listopadu 2018 byla jmenována vedoucí HR vrcholového managementu koncernu VW. Kromě těchto pozic je také členkou dozorčí rady společnosti Wolfsburg AG.

Bohdan Wojnar bude se společností Škoda Auto nadále úzce spolupracovat jako prezident Sdružení automobilového průmyslu,“ dodává Tomáš Kotera, vedoucí komunikace podniku a interní komunikace. „Sehrál významnou roli v obrovském pokroku, kterého automobilka dosáhla za poslední desetiletí – tento rozvoj se mimo jiné odráží v růstu počtu zaměstnanců, konkrétně z 26 000 na začátku jeho působení na téměř 42 000 k dnešnímu dni,” uvedl Thomas Schäfer.

Bohdan Wojnar

Wojnar působil ve funkci člena představenstva společnosti od ledna 2011, a je tak nejdéle působícím českým členem představenstva mladoboleslavské automobilky. V letech 2011–2016 byl viceprezidentem a od roku 2016 je prezidentem Sdružení automobilového průmyslu ČR. Od roku 2013 zastává rovněž funkci člena představenstva Svazu průmyslu a dopravy ČR a od jara roku 2020 je také členem Národní ekonomické rady vlády (NERV).

Martin Jahn je zpátky v Boleslavi

Do automobilky se současně vrací český top manažer koncernu Volkswagen Martin Jahn, který převezme funkci člena představenstva pro prodej a marketing od Alaina Faveye. „Ten bude v blízké době pověřen novými úkoly v managementu koncernu Volkswagen,“ uvádí Kotera. „Alain Favey výrazně přispěl k úspěchu společnosti Škoda Auto. Jeho podnikatelsky orientovaný a kooperativní přístup k dealerům a importérům byl rozhodujícím faktorem tohoto úspěchu, a to zejména v krizovém roce 2020,” okomentoval Schäfer.

Alain Favey

Alain Favey se stal členem představenstva Škody v září 2017. „Během jeho funkčního období značka významně posílila ziskovost svých prodejů a navýšila tržní podíl v Evropě o jeden procentní bod na 5,3 %,“ připomíná Kotera. Před příchodem do Mladé Boleslavi působil Alain Favey jako výkonný ředitel společnosti Porsche Holding Salzburg, největšího evropského distributora automobilů.

Martin Jahn v letech 2006–2008 působil jako člen představenstva Škody Auto pro oblast lidských zdrojů. Poté byl jmenován výkonným ředitelem společnosti Volkswagen Group NSC v Moskvě, kde byl odpovědný za prodeje koncernových značek. V letech 2010 až 2016 působil jako výkonný ředitel společnosti Volkswagen Group Fleet International v německém Wolfsburgu a jeho hlavní odpovědností bylo řízení celosvětových firemních prodejů koncernu Volkswagen. V roce 2016 se přestěhoval do čínského Čchang-čchunu, kde převzal pozici výkonného viceprezidenta pro prodej a marketing a výkonného ředitele značky Volkswagen ve společnosti FAW-VW.

„Rád bych přivítal Martina Jahna, který se vrací jako osvědčený odborník na prodej a marketing, aby posílil naše představenstvo poté, co strávil více než dvanáct let v zahraničí. Mezi jeho hlavní úkoly bude patřit další digitalizace oblasti prodeje, vývoj nových obchodních modelů, rozvoj našeho podnikání prostřednictvím pronikání na nové trhy a další posílení naší orientace na zákazníky,“ doplnil Schäfer.

Martin Jahn skončil v joint-venture FAW-VW, jednoho ze dvou společných podniků skupiny Volkswagen v Číně loni v létě. Poté, co počátkem července skončil ve funkci předseda představenstva mladoboleslavské automobilky Škoda Auto Bernhard Maier, spekulovalo se o Jahnovi jako jednom z jeho možných nástupců v čele české značky. V minulosti byl Jahn také prezidentem Sdružení automobilového průmyslu nebo od srpna 2004 do prosince 2005 místopředsedou vlády pro ekonomiku jako nestraník.

Změny v představenstvu vstupují v Mladé Boleslavi v platnost 1. března.

Thomas Schäfer, dřívější vrcholný manažer Volkswagenu v jižní Africe, převzal vedení firmy od loňského 3. srpna (rozhovor zde). Nahradil Bernharda Maiera, který skončil v čele společnosti po necelých pěti letech. V představenstvu proběhlo v uplynulých měsících více změn. Christiana Strubeho zodpovědného za technický vývoj nahradil od letošního 1. ledna v představenstvu Škody Auto Johannes Neft. Loni se vyměnil také člen představenstva zodpovědný za nákup, Dietera Seemanna nahradil Karsten Schnake.

Škoda Auto loni dodala celosvětově přes milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39 000 lidí, z toho v ČR skoro 34 000.

3. srpna 2020

  • Nejčtenější

Rakouský elektromobilista vyhrál soud o krátký dojezd svého auta na baterky

Když auto v reálném provozu vypouštělo jiné emise než papírově uvádělo, byla z toho aféra Dieselgate a totální...

Nejdražší auto světa: Mercedes se nechal přesvědčit k prodeji za 3,3 miliardy

Mimořádně vzácný exemplář závodního automobilu Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut z roku 1955 se na soukromé aukci prodal...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Renault odevzdal Ladu Rusům. Chtějí také znovu vyrábět moskviče

Francouzská automobilka Renault převedla veškerá aktiva své ruské pobočky na město Moskva, svůj podíl 67,69 procenta v...

Cesta k ježdění na elektřinu nebude lidová. Vysvětlí to Volkswagen ID.5

Volkswagen se momentálně čím dál víc vzdaluje kořenům, ze kterých vzešel. „Lidový vůz“ byste v jeho nabídce už hledali...

Vynález století od zapomenutého génia z tiskárny. Pneumatika, co funguje

Premium Výkon motoru, maximální rychlost, přesnost řízení, ovladatelnost. To všechno jsou vlastnosti auta, které by už tři...

Půst, občas večeře, čtyři kávy denně. Jak jíst podle výživového poradce Havlíčka

Premium Strava ovlivňuje nejen naši váhu či kondici, ale i náladu a zdravotní stav. Ostatně až dvě třetiny všech nemocí mají...

Vláda má 20 korun z každého litru benzinu, říká šéf sítě levných čerpacích stanic

Premium Nikoho nenechají na pochybách, že tohle je nízkonákladová firma, kde se nehýří. Okázalost tu nemá místo. Spolumajitel...

Všechno vymyslela Škrlová. Je to hlava manipulace, říká režisér Síbrt

Premium Před patnácti lety Česko šokovala kuřimská kauza. Týrání malých chlapců nejbližšími příbuznými i podivná role „Aničky“....

  • Další z rubriky

Německý sedlák žaluje Volkswagen, prý mu kazí podnikání změnou klimatu

Soud v západoněmeckém Detmoldu začal řešit spor mezi soukromým zemědělcem Ulfem Allhoffem-Cramerem a automobilkou...

Cesta k ježdění na elektřinu nebude lidová. Vysvětlí to Volkswagen ID.5

Volkswagen se momentálně čím dál víc vzdaluje kořenům, ze kterých vzešel. „Lidový vůz“ byste v jeho nabídce už hledali...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Rakouský elektromobilista vyhrál soud o krátký dojezd svého auta na baterky

Když auto v reálném provozu vypouštělo jiné emise než papírově uvádělo, byla z toho aféra Dieselgate a totální...

Ženy zůstanou po nehodách uvězněné ve vracích častěji než muži

U žen je zhruba dvakrát větší pravděpodobnost než u mužů, že po havárii zůstanou uvězněné ve vozidle. Liší se také typ...

Jelínek z Luneticu byl u smrtelné nehody, po koncertě srazil na dálnici muže

V sobotu vystoupili Lunetic na koncertě Leoše Mareše. Když se zpěvák skupiny Václav Jelínek (43) vracel domů do...

Hrušínského dcera se svlékla pro Playboy. Manžela to překvapilo, říká

Pro nové číslo Playboye se svlékla a nafotila sexy snímky Kristýna Hrušínská (37). Dcera Jana Hrušínského a Miluše...

Ukrajinci dostali západní superhoufnice M777. Do akce šla i Bohdana

Ať už si dělostřelectvo v dávných dobách vysloužilo titul královny či krále bojiště, ukazuje se i v jednadvacátém...

Nešvar z devadesátých let se vrací. Turisté na místě zjišťují, že bydlí jinde

Premium Nešvar z devadesátých let se vrací. Turisté si zaplatí zájezd v zahraničí, přijedou do hotelu a teprve na jeho recepci...

Po seskoku s padákem zůstala ochrnutá, nyní odešla přehlídku prádla

Dnes devětadvacetiletá Emma Carey v roce 2013 odcestovala z Austrálie do Evropy na plánovanou dovolenou. Tehdy se ve...