„Malý Ernie“
Jednou z méně známých, ale přesto zásadních postav, které přispěly k vývoji prvních Roycových vozů, byl Ernest Wooler. Pocházel z Manchesteru, kde se v roce 1888 narodil, a v roce 1903 nastoupil do společnosti Royce Limited jako 15letý učeň. Na výšku tehdy měřil 162 cm, a tak dostal přezdívku „Malý Ernie“. Za možnost práce u Royce jeho otec zaplatil značnou částku 100 liber (více než 15 tisíc liber v dnešních cenách, tedy přes 440 tisíc Kč) a prací v kreslířské kanceláři si mladý Ernest při pracovní době 56 hodin týdně vydělal šilink denně (nyní asi 7,60 libry, tedy 220 Kč). Učil se připravovat technické výkresy, a navzdory přísným pravidlům na kreslířských prknech vytvářel i vlastní kresby.
Jednoho rána dostal zlověstné předvolání: přál si ho vidět sám pan Royce. Poté, co Royce nešťastného mladíka přísně pokáral za jeho prohřešek, nařídil, aby si došel pro svůj blok. Zaskočený Ernie udělal, co mu bylo řečeno, a podal blok svému zaměstnavateli. Royce ho odmítl pokynem ruky. „Vezmi si ho a pojď se mnou,“ řekl a vedl ho do dílen, kde vylezl na Decauville, sundal si sako a vyhrnul si rukávy. Poté s pomocí mechanika začal auto díl po dílu rozebírat. Opodál seděl na bedně Ernie se svým zápisníkem. „Každý kus mi podali a já jsem ho načrtl a doplnil rozměry, které uváděli,“ vzpomínal později.
Jak Royce správně usoudil, Ernie byl ideálním pomocníkem pro evidenci údajů, které se měly stát základem pro budoucí konstrukci jeho automobilů. Royce hned rozpoznal spřízněnou duši – mladíka, který začíná od píky, ale touží se zlepšovat. Nemýlil se. V roce 1913 Ernie emigroval do Ameriky a prožil úspěšnou kariéru konstruktéra, stal se odborníkem na ložiska a podal řadu patentů. V roce 1947 odešel do důchodu do Hillsboro Beach na Floridě, kde byl zvolen vůbec prvním starostou města.