„Když se řekne ‚udržitelnost‘, většina lidí si představí vliv už hotového produktu na životní prostředí. Nejde ovšem jen o to, zda je obal od výrobku recyklovatelný, tady jde o celý proces,“ připomíná Hana Vitásková, obchodní manažerka firmy Lush, která se zabývá udržitelností již od konce devadesátých let.
V rámci udržitelnosti se hledí nejen na co nejnižší využívání plastů a recyklovatelnost nebo rozložitelnost. Hodnotí se také množství vody využité při vzniku produktu, uhlíková stopa, testování na zvířatech, spotřeba energie, způsob pěstování plodin, kterých je k výrobě třeba, ale třeba i sociální stránka věci. Dostávají zaměstnanci za svou práci férově zaplaceno? Netrpí vlivem činnosti firmy malí farmáři? Stále víc zákazníků přemýšlí i o tom, jak výrobci kosmetiky podporují oblast, kde jejich produkty vznikají. Nejeden z nich tak nyní vrací část výdělků na záchranu deštných pralesů, ale i na lokální charity, především v zemích třetího světa.