Zelená na vzestupu
Úměrně s tím, jak roste přísnost norem, ale i informovanost a nároky spotřebitelů, se kosmetický průmysl stává stále zelenějším. A odbyt ekoproduktů stoupá. Podle nejnovějších marketingových průzkumů si 74 procent Evropanů myslí, že je třeba jednat v zájmu záchrany přírody.
Velký vliv mají především současné mladé generace Y a Z, tedy lidé mladší čtyřiceti let. Zelenější styl života se pro ně stává čím dál samozřejmějším. A někdy i ze sobeckých důvodů: ekologické produkty vnímají nejen jako šetrnější pro životní prostředí, ale také pro své vlastní zdraví.
Příkladem v „zelenosti“ jdou svým zákazníkům často i samotní představitelé kosmetických firem. Mnozí například využili současného trendu více či méně bláznivých výzev, které kolují na sociálních sítích. Výzva ke sbírání plastových odpadků tak donutila seriózní manažery a ředitele firem chodit po plážích, parcích i centrech měst a sbírat smetí. Do podobných akcí se každoročně zapojují tisíce lidí po celém světě, mezi nimi třeba i zaměstnanci firmy Lush nebo ředitel kosmetické firmy Ren Clean Skincare se svými podřízenými.