Na prvním místě se umístil hned lednový díl. Zavedl nás na Šumavu, k asi nejzáhadnější zrušené dráze u nás. Měla jen 700 metrů, nikdy po ní zřejmě neprojel žádný vlak a nedochovaly se o ní téměř žádné informace. Šedesátý třetí díl seriálu nás zavedl k takzvané Volarské spojce.
Zaniklé tratě
Sledovat další díly na iDNES.tvDruhý nejsledovanější byl díl s pořadovým číslem 65. Při natáčení jsme zůstali v Praze, podívali jsme se na dvanáct kilometrů dlouhou trať z roku 1882, která byla zárodkem legendárního Posázavského Pacifiku. Vlaky po ní sice stále jezdí, většinou to jsou ovšem novodobé přeložky. Zaměřili jsme se na původní stopu tratě Nusle–Krč–Modřany.
Zaniklé tratě
Sledovat další díly na iDNES.tvBronzovou příčku obsadil přeshraniční díl ze Slezska. Trať z Opavy do Bauerwitz, dnešního Baborówa, na našem území koncem druhé světové války zlikvidoval ustupující wehrmacht. Dokonce se nám podařilo získat unikátní snímky, kdy ohořelý německý motorák stojí na odstřeleném mostě. V Polsku vlaky na této trati dojezdily v devadesátých letech 20. století.
Zaniklé tratě
Sledovat další díly na iDNES.tvZe stejného regionu je i trať na čtvrtém místě. Byla taky přeshraniční a dokonce ležela nedaleko od té předchozí. Právě na ní se po první světové válce odehrálo nejhorší železniční neštěstí ve Slezsku. Podívali jsme se na zoubek dráze Opava–Chuchelná–Racibórz.
Zaniklé tratě
Sledovat další díly na iDNES.tvŽebříček TOP 5 uzavírá další tajemná dráha, tentokrát středočeská. V 69. díle jsme zmapovali trať, která sloužila jen nákladní dopravě, a o které je dodnes pramálo informací. A to i přesto, že zhruba třetina kolejí leží i po téměř 60 letech na svém místě. Pátý nejsledovanější díl Zaniklých tratí obsadila dráha z Čáslavi do Močovic.
Zaniklé tratě
Sledovat další díly na iDNES.tvDěkujeme, že zachováváte Zaniklým tratím svoji přízeň. Pro rok 2024 už máme prvních šest dílů natočených a natáčení dalších šesti začínáme domlouvat. Rozhodně se tedy máte na co těšit.