Diskuse k článku

Hydratace při běhu: je lepší pít z lahví, nebo z vaku?

Ono dilema řeší velké množství běžců nejen při nákupu nového batohu. Ještě nedávno vaky vítězily na všech frontách, ale dnes je situace vyrovnaná a obě varianty, lahve i vaky, mají své klady i zápory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š65t49ě34p38á50n 87Č39e19r47n33ý 8804134729938

Preferuji běžecký batoh s hydrovakem, ale i tak jej používám jen při distanci nad 40 kilometrů. Do této distance je dobré naučit tělo "nepít", aby lépe hospodařilo s tekutinami i při kratších vzdálenostech.

Příklad - když jdu nalačno ráno na půlku, tak vypiju 0,5 litru džusu, poté 0,5 litru obyčejné vody a bohatě mi to stačí. Když jdu na 30+, tak si pro jistotu beru do kapsy drobné, abych se mohl někde zastavit a koupit si pití. Ale to se mi stalo asi jen dvakrát a to jen, když bylo opravdové horko.

Druhým důvodem je, že na sobě při běhu nesnesu cokoli "navíc" - ani kapsu na telefon na ruku. Nosím jen hodinky, klíče, drobné a hroznový cukr.

Docela mi nejde do hlavy, jak někdo nosí pití i na hodinové tréninky. Tělo si potom zbytečně navykne na vyšší spotřebu tekutin.

+2/0
23.7.2018 16:16

M32a57g56d61a20l42e55n91a 61H75r83o79n21o21v32s61k34á 3470322554849

Nevím, já potřebuji tekutin docela dost, a to pokaždé. Tělo jsem navykla na lecco, ale na nedostatek tekutin ne. Podle mě to dlouhodobě bez zdravotních následků nejde. Jediné, co umím ošetřit, je pomocí manipulace se sacharidy a minerály zavodnit se před během. Ale v tomto počasí, i když běžím ráno, bez doplňování tekutin vždy ztratím přes 1,5 % hmotnosti za hodinu, což není málo. V zimě ne, ale v létě nosím pití i na hodinu, pokud je to navečer a jde o rychlý běh. Moc mě pak totiž nebaví večer dohánět ztrátu tekutin, protože to se nemůžu dlouho najíst a já většinou běžím nalačno:-)

0/0
23.7.2018 16:39

Š18t54ě90p49á43n 36Č39e66r98n34ý 8564334709298

Moje zkušenost je taková, že čím více jsem pil během tréninku, tím více jsem ztratil hmotnosti - tělo se o to víc potilo. Dnes vybíhám většinou s 77 kily a vracím se s 75 kily v případě, že běžím "na pohodu" okolo 4:50 na kilometr (půlmaraton). Když jsem během stejného tréninku pil, tak jsem měl minimálně o kilo méně.

0/0
23.7.2018 18:45

M11a51g52d37a88l34e72n87a 58H54r69o75n28o86v85s98k42á 3800272194249

Tomu moc nerozumím. Když vyběhnete se 77 kg a nepijete, přiběhnete se 75 kg, ale když vyběhnete se 77 kg a vypijete dejme tomu litr, přiběhnete lehčí, tedy asi se 74 kg? To byste se musel potit doslova jednou tolik, místo dvou litrů čtyři...

0/0
23.7.2018 22:01

Š13t64ě21p76á15n 26Č34e61r50n36ý 8564494919308

Čím víc člověk během fyzické aktivity pije, tím více se potí a následně ztrácí tekutiny - potvrdil mi to i doktor, který se celý život stará jen o atlety.

Je tedy lepší, když se člověk pořádně napije před během a pak po doběhnutí.

Dnes jsem se ráno vážil - 77 kilogramů, po uběhnutí půlmaratonu v tempu 4:45 s převýšením 300 metrů jsem měl 75 kilogramů. Běžel jsem nalačno, jen na půl litru džusu a půl litru "šumáku" -tableta hořčíku, tableta vápníku, tableta céčka a tableta multivinamínu. Po doběhnutí jsem ani neměl žízeň.

0/0
24.7.2018 12:19

M19a81g20d42a31l21e29n95a 46H78r67o18n51o80v10s90k75á 3150612154969

To ano, je jasné, že vypotíte víc vody, když jste ji do sebe víc nalil, je také zřejmé, že když je člověk na hraně (de)hydratace, tělo už dál vodu pouštět nechce. To už pak ale směřuje k úpalu.

Takže dnes jste za nějakou hodinu čtyřicet vypotil tři litry. To ale není málo. :-)

Mně spíš zajímalo, jestli se opravdu potíte víc, když pijete, čímž myslím procentuální rozdíl v hmotnosti "před a po", ne absolutní, jestli si rozumíme. Že bez pití ztratíte dejme tomu dvě kila a s pitím víc než dvě kila a hmotnost pití.

A mimochodem, protože také běhám často nalačno - nalačno jste neběžel;-), ten džus už je příjem živin. Rozběhl jste trávicí systém, vylučování enzymů atd.

Taky často nemám po doběhu žízeň, ale pak se divím, že po šesti hodinách se mi stále nechce na malou, stále bych něco jedla... To je ta převlečená žízeň;-D

0/0
24.7.2018 13:40

P85a40v60l83a 18H47r36a17d27i23l35o35v65a 3757261321474

Napodobne. Ja nesnesu ani ty hodinky, beru si je obcas, kdyz mam naladu. Jinak jen klice a 2 papirovy kapesniky. Jak se rozbehnu, tak frkam. V zime do 20 km bez piti v pohode, v lete se napiju v pulce z fontanky, mam stesti, ze beham okolo. Behat s flaskou nebo picim baglem, tak to radsi nebeham.

0/0
23.7.2018 20:58

M94a96g93d17a28l41e18n96a 73H52r60o58n60o50v87s86k32á 3330502594589

Tak to u mě je ten opasek na nápoje holt trpěnou nutností. S batohem to není ono a v tomhle počasí na tříhodinový běh pití prostě mít musím. Běhá se s tím blbě, ale už jsem přišla na jeden fígl - nosím ho pootočený o 180 stupňů - hlavní zátěž mám vpředu, ne vzadu. Jinak obyčejně nemám ani ty klíče, dávám je na jedno místo u vchodových dveří. Pravda, na tyhle dlouhé běhy poslední dobou s sebou mám open card a padesátikorunu.

0/0
23.7.2018 21:49

P23e72t92r 87R28a65p41č81a84n 2158825688373

Přesně. Taky říkám, že do 20 km by měl člověk vydržet bez pití a já beru jen nad. Stačí se napít v cíli. Ale jak píše Magda, už se mi nejednou vyplatilo mít s sebou platební kartu(u nás použitelná i jako lítačka) a nějakej drobák. Já jsem odpůrce plastů, silikonu a plýtvání obecně, takže se radši v cíli napiju z čutory nebo ze sklenice ;-)

+1/0
24.7.2018 7:48

M20a63g21d89a66l98e51n85a 43H94r74o57n65o71v46s48k43á 3520752724889

4-5 dcl do lahve na opasku uprostřed, něco přes 2 dcl do dvou postranních kapes na opasku a 2x 3 dcl do rukou, to je až 1,6 l. trochu nepohodlné, ale na 3 hodiny s mírnou dehydratací:-) to stačí. Dlask lahve nahrazuji 2dcl ovocnými kapsičkami Jupík, Kubík nabo tak nějak. Postupně to ale ubývá, na konci běhu už mi zbývají jen prázdné kapsičky.

0/0
23.7.2018 16:06

V81á34c10l28a10v 74H75o24s87c47h 8766898332401

no hlavne jde o to cisteni, nebeham, jezdim na kole a uprednostnuji lahev, zada je idealni mit bez zateze, lip ochlazuji organizmus a clovek je taky min vycerpany, neboli ramena. Za chvili se ve vaku zacne delat oranzovy sliz a ten se tezko dava pryc.

0/0
23.7.2018 10:33

R34a75d41e65k 50C17o71u79f77a28l 1393628937932

Se slizem jsem neměl nikdy problém (kolo nebo turistika, vak). Záleží na materiálu vaku a snadnosti vyčištění a vysušení. Nedávám do vody žádné cukry. Někdy jen voda, někdy s trochou citronu a soli. Problém je jak vysušit hadičku a náústek. Případně jak hadičku a náústek účinně vyčistit. Teď jsem na to dostal takový kartáč, něco jako istalaterské mini péro. Tak uvidíme. Subjektivně mi vak vydržel dýl, než lahev.

0/0
23.7.2018 19:23