Polepování lahví nemá být jedinou novinkou v boji proti alkoholu. Spolu s varovnými nálepkami Brusel uvažuje i o radikálním zvýšení trestů za řízení v opilosti.
Evropský komisař pro zdraví a ochranu spotřebitele Markos Kyprianu ale nechce k zavedení nových opatření jednotlivé unijní státy nutit. Bude záležet na uvážení každé vlády.
EU již v minulosti dala najevo, že zvažuje oživení návrhu na zavedení maximálního limitu alkoholu v krvi řidičů, který by měl v EU činit nejvýše 0,5 promile. Na evropských silnicích zahynulo jen v roce 2004 kvůli řízení v opilosti 43 tisíc lidí. Řada expertů se domnívá, že se snížením stropu na alkohol v krvi by klesl i počet obětí.
Strop na alkohol ale není žádnou novinkou. Evropská komise se o jeho prosazení neúspěšně pokoušela už v roce 2001. Zatímco v ČR nebo na Slovensku není povolen za volantem žádný alkohol, například ve Velké Británii či Irsku mohou mít řidiči až 0,8 promile, což odpovídá asi třem dvanáctistupňovým pivům.