Drakensang: Řeka času zpočátku uspává, ale pak se rozjede

aktualizováno 
Nový Drakensang jde proti proudu současných her na hrdiny. Je zdlouhavý, ale o to záživnější.
80

Drakensang: Řeka času

Platforma: PC
Výrobce: Radon Labs

  • robustní systém vývoje postavy
  • vynikající vedlejší úkoly
  • taktické boje
  • živoucí svět
  • málo motivující příběh
  • nevyváženost

Povedená staromódní hra na hrdiny, které má určité nedostatky, ale milovníky komplexních dobrodružných her přesto pobaví.

Herní karta

Drakensang: Řeka času

Druhý díl eposu Drakensang je pravým, správně ocukrovaným středověkým fantasy dobrodružstvím. Svět Das Schwarze Auge, ve kterém se hra odehrává, symbolizuje přátelskost a líbeznost. Kdo se zrovna vrátil z výletu v Dragon Age či Mass Effect 2, kde je všechno zkažené a všichni jsou špatní, bude mírumilovností světa Aventurie překvapen.

Ale potřebuje takovýto svět vůbec partu hrdinů? Samozřejmě, že ano, jenže než to zjistíte, uplyne docela dlouhá doba. Prvních pár hodin v Řece času je velmi klidných.

Ještě než se rozjede příběhová spirála a hráči začnou být zvědaví, jak bude děj pokračovat, projdou vaši hrdinové základní výukou. Ta je sice rozdělena na klasické úkoly, nicméně noční městské patroly nebo výpravy na vlky nepřekypují zrovna dramatičností.

Drakensang: Řeka času

Zpočátku budete na cestách sami, takže se nedočkáte ani vtipných slovních výměn s parťáky. Ostatně atmosféra v prvních hodinách není zrovna nejsilnější. Předně je třeba pochopit komplexní herní mechanismy.

List se otáčí teprve ve chvíli, kdy se k vám připojí další členové celkem čtyřčlenné skupiny a když se vydáte na cestu za splněním hlavního úkolu. Pak se do té doby lineární Řeka času otevírá a hráč si začíná vychutnávat pravou atmosféru Aventurie. Ta se ještě více než v případě předchůdce vyznačuje důrazem na detail, od různorodých postav až po všudypřítomné prosakování humoru.

Drakensang: Řeka času

Na každém rohu ve městě najdete zajímavé postavy, které vykřikují do světa své příběhy. Samy o sobě jsou bezvýznamné, ale dohromady výraznou měrou dotvářejí příjemný herní zážitek.

Možná i proto vyniká Drakensang: Řeka času především v momentech, kdy nehraje žádnou roli hlavní příběhová linie. Nejvíce si užijete obyčejného zkoumání zákonitostí Aventurie, případně plnění vedlejších úkolů. V nich se autoři opravdu vyřádili a v některých případech připravili skutečné perly, kterým je radost se věnovat.

O to více zamrzí, že ústřední příběhová linka zůstává poněkud banální. Časem zjistíte, že se k ní vracíte jen s určitým sebezapřením, což není nejlepší vizitka pro hru tohoto typu.

Drakensang: Řeka času

Se svou skupinou hledáte velmi cennou a důležitou věc. Už to samo o sobě neslibuje kdovíjaké zvraty. Skupina je vždy o krůček pozadu. Když už se konečně dostane na místo, které slibuje významnou dějovou otočkou, překvapení se dostaví, ale nemilé. Hra tady po zhruba 15 až 20 hodinách končí. Přibližně stejný čas můžete věnovat i zmíněným vedlejším úkolům, ale stejně v závěru zůstává určitá pachuť.

Stejná schizofrenní situace jako s hlavními a vedlejšími úkoly panuje také v oblasti prostředí. Zatímco města a vesnice jsou zpracovány opravdu povedeně a jen srší nápady, v případě nejrůznějších kobek či interiérů tu máme fádní koridory, jejichž styl se často opakuje.

Drakensang: Řeka času

Na problémy narazíte také ve vyváženosti hry. Na rozdíl od předchůdce jste mnohem svobodnější a pomocí lodi, která nahrazuje dům z prvního dílu, cestujete mezi sedmi zcela odlišnými lokacemi. Ty v průběhu hry nabízejí stále nové výzvy.

Jenže se vám snadno stane, že se dostanete do situace, na kterou vaše skupina nemá dostatek zkušeností a schopností. To by nebylo tak strašné, kdyby se dalo ze všech takových míst snadno vycouvat. Ale to bohužel možné není, a tak je nutné hru ukládat před každým nejasným úkolem.

V jistých ohledech se však Řeka času proti prvnímu dílu zjednodušila. Některé hádanky jsou stále obtížné, ovšem když hra vidí, že máte problémy, poskytne vám nápovědu, případně se řešení ujme jiná postava skupiny. Vše potřebné je k nalezení v zápisníku. Potěší odbourání dlouhého cestování z jedničky. Nyní je možné po mapě mnohem více přeskakovat z místa na místo.

Drakensang: Řeka času

Kdo zná první Drakensang, nebude překvapen vývojem postavy ani souboji. Obojí zůstalo nezměněno. Stále můžete v bitce svým svěřencům zadat příkazy v zapauzovaném módu a pak sledovat, jak je provádějí. Souboje jsou příjemně taktické, byť někdy možná příliš zaměřené na eliminaci silných a využívání slabých stránek protivníků.

Nesmírně robustní systém je rozšířen pouze o dvě třídy, a sice geodeta (trpasličího mága) a klanového válečníka (barbara). Systém však nabízí tolik kombinací, že píliš nevadí jeho faktické převzetí z předchůdce.

Drakensang: Řeka času

Drakensang: Řeka času je staromódní, pomalou hrou na hrdiny v pěkném grafickém kabátku, s dabingem všech postav (vyjma hlavního hrdiny) a s českými titulky.

Autor:

Největší herní veletrh E3 probíhá od 11. do 13. června v Los Angeles. Bethesda předvedla novinky Doom: Eternal a Wolfenstein: Youngblood. Microsoft oznámil první informace o nové konzoli Xbox Scarlett a rozšíření Xbox Game Pass na PC.

EA na své vlastní akci ukázalo gameplay ze Star Wars Jedi: Fallen Order.

Hodnocení hry

Redakce

80 %

Čtenáři

83 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 341 čtenářů

Témata: bitka, dabing, Humor, Loď

Nejčtenější

Co se děje s herním gigantem Electronic Arts? Nemá hry a na E3 pohořel

EA Play 2017

Nepopulární společnost Electronic Arts na letošní E3 úplně propadla. Než takový debakl, to už by udělala lépe, kdyby se...

Hodina s Cyberpunkem 2077: působí výpravněji a propracovaněji než Zaklínač 3

Xbox - E3 2019

Stejně jako loni, také letos CD Projekt Red za přísných bezpečnostních opatření ukazoval za zavřenými dveřmi pro...

Keanu Reeves odhalil start Cyberpunku 2077, nový Xbox vyjde na Vánoce 2020

Xbox - E3 2019

Microsoft oznámil službu Xbox Game Pass Ultimate, která spojuje dohromady trojí předplatné, a potěšil odhalením data...

Naprostá akční extáze, Doom Eternal je ještě dravější. Dojmy z hraní

Doom Eternal

Střílečka Doom Eternal působí jako po všech stránkách lepší a hlubší verze špičkového restartu z roku 2016. Ochutnávka...

Dojmy z hraní: Watch Dogs Legion se posouvá směrem, který nikdo nečekal

Watch Dogs Legion

Ubisoft nás den před otevřením výstaviště v Los Angeles pozval do utajené lokace, kde jsme si za přísných...

Další z rubriky

RECENZE: War Thunder je snem všech milovníků vzdušných bitev

War Thunder

War Thunder uspokojí více i méně náročné piloty. A nadchne technickým provedením.

RECENZE: Kniha Zaklínač a jeho svět zaujme především fanoušky hry

Zaklínač a jeho svět

Nakladatelství Crew vydává ve spolupráci se společností Fantom Print knihu, která potěší fanoušky herní série o...

Filmová adaptace Warcraftu je splněným snem. Recenze očima hráče

Warcraft - hra vs. film

Pokud existuje černá magie, snímek Warcraft v boji s ní zvítězil. Podařilo se mu totiž prolomit pomyslné prokletí filmů...

Najdete na iDNES.cz