V MotorStorm: Apocalypse budeme bojovat nejen se soupeři, ale i s katastrofou a zloději

aktualizováno 
Třetí díl divokého závodního řádění se přesouvá z divoké přírody do městských ulic. Ovšem v tomto městě by každý rozhodně bydlet nechtěl.

Motorstorm: Apocalypse

Nikoho by po shlédnutí několika videí a obrázků z dřívějších MotorStormů pravděpodobně ani ve snu nenapadlo, že se další díl bude odehrávat ve městě zmítaném apokalyptickým zemětřesením, z nějž utíkají tisíce lidí a hroutí se v něm budovy. A právě v tomto prostředí se budou pořádat zběsilé závody po propadajících se ulicích. A je jedno jestli osedláte sporťák, buginu nebo motorku. Nebo třeba něco úplně jiného.

Motorstorm: ApocalypseV dosud zveřejněných ukázkách bylo možné zahlédnout hráče se sporťákem, jehož výrazným kladem sice byla hodnota maximální rychlosti, nicméně měl velké problémy v ostřejších zatáčkách. Motorstorm: Apocalypse podle vývojářů sází na rychlost ještě mnohem více než jeho předchůdci. A tu už je co říct.

Kvůli tratím zataraseným různými sutinami se každopádně velmi důležitým činitelem stává i ovládání vozu. V dřívějších hrách sice řízení a zatáčení hrálo výraznou roli, v Apocalypse se však dokonalé zvládnutí těchto činností stává naprostou životní nutností. Agresivní počítačem řízení účastníci závodu totiž nemají slitování, a tudíž je velice těžké umístit se v první trojici.

Motorstorm: ApocalypseAutoři nicméně slibují vyvážení obtížnosti i pro úplné začátečníky, aby se hráči mohli vyhnout v minulých dílech časté frustraci, která přepadala ty méně zkušené. Nadměrné překážky a objekty v trase by byly jistě noční můrou pro někoho, kdo ještě nemá vypracované rychlé reakce a přespříliš zpomaluje a bourá.

V kombinaci s prachem, jenž se zvedá při pádu budov a zákeřně zakrývá jezdcům výhled, je zároveň i velice těžké rozluštit, kudy se vlastně po členité trati dát. Navigaci by měly ulehčovat ulehčovat obrovské šipky, ukazující ostré zatáčky či směr jízdy. Avšak ten, kdo alespoň trošku nezná terén dané trasy, bude mít co dělat tak jako tak.

Když si k tomu připočteme možnost prostorového 3D zobrazení, tak má MotorStorm: Apocalypse hodně slušný náběh stát se skutečně frenetickou jízdou, na kterou jen tak nezapomenete. Ostatně, vzhledem k předchozím dílům to snad jinak ani být nemůže.

Motorstorm: ApocalypsePři závodech na vás budou číhat ulice, jež se přímo pod vámi propadnou, okolo budou k vidění panikařící lidi, volně pobíhající po dálnicích, zkrátka nás bude obklopovat typický obrázek toho, co by se při konci světa pravděpodobně dělo. Tedy asi až na ty závody.

Zajímavě zní i rozdělení přeživších na dvě odlišné frakce, které kradou a vedou mezi sebou souboje, jež silně ovlivňují průběh závodu. Jednoduše se tedy může stát, že jakmile projíždíte kolem právě rabovaného obchodu, lupiči si vaší nablýskané káry všimnou a začnou vás vytlačovat z již tak zúžené vozovky. Slíbené jsou i trasy mimo město, na něž jsme rovněž velmi zvědaví.

Jedna z nových možností integrovaných ve hře je režim vytváření různorodých modů, jenž by podle dosavadních informací měl umožnit hráčům navrhnout si vlastní okruh. Ten pak bude možné sdílet prostřednictvím on-line služby PlayStation Network a následně si na něm zajezdit i s přáteli. Stejně jako minule bude i nyní multiplayer po síti podporovat až 16 hráčů na jednom okruhu. Při Motorstorm: Apocalypsehraní na jedné rozdělené obrazovce pak budou moci závodit maximálně čtyři hráči.

Motorstorm: Apocalypse zjevně staví na tom, že dá hráči více, než očekává. Ať už se bavíme o singleplayerové kampani či o on-line multiplayeru, vše bude k prasknutí naplněné dodatečným obsahem. Vývojáři z Evolution Studios si totiž uvědomili, že jejich dřívější tvorba byla sice dosti úspěšná, co se týče množství obsahu, mají ještě co dohánět. Lidé totiž chtějí co nejvíce možností a širokou paletu, z níž si mohou vybírat. A přesně to tvůrci zatím slibují.

Řekli bychom, že pro zkušené autory jako jsou ti z Evolution, by to neměl být problém. Už nyní jsou oznámeny tři různé druhy závodů reprezentované třemi typy postav The Rookie, The Survivor a The Big Dog. Každá z nich představuje de facto obtížnost: The Rookie nabízí jednoduché závody pro začátečníky, The Survivor je zlatou střední cestou a The Big Dog je nevrlý motorkář zastupující obtížnost pro veterány.

Motorstorm: ApocalypsePokračování úspěšné série má jistě co nabídnout, tudíž není proč se na něj netěšit. Při pohledu na obrázky se zdá, že by mohli příznivci akčních závodních her dostat přesně to, po čem jejich srdce volá.

Ať už se podíváme na atraktivní singleplayerovou kampaň nebo na nekonečný online multiplayer nafouknutý dodatečným obsahem, zajisté půjde o kvalitní přírůstek do série, jenž svým dvěma výborným řadovým předchůdcům určitě ostudu neudělá.

Vydání MotorStorm: Apocalypse je plánováno na první polovinu roku 2011, exkluzivně na platformě PlayStation 3.

Index očekávání: 90%

Autor:

Nejčtenější

KVÍZ: Git gut, n00bs sux! Rozumíte mluvě dnešních hráčů?

Grand Theft Auto 5

Stejně jako každá jiná komunita mají i hráči počítačových her svůj vlastní slovník, pro neznalé často nepochopitelný....

Dvacet zásadních her roku 1999. Hlasujte, která byla nejlepší

GOTY 1999

Při loňské anketě o nejlepší hru roku 1998 se mohlo zdát, že tehdejší rok neměl v herní historii konkurenci. Letmý...

Excel jako herní platforma, lidé v něm vytvářejí neuvěřitelné věci

Graf v Excelu

Tabulkový procesor od Microsoftu nesmí chybět na žádném pracovním PC a je v podstatě synonymem nudy. Najdou se však...

Moc jsme tomu nevěřili, ale půjčovna PC her od Microsoftu je skvělá

Xbox Game Pass

Je to koncept, který by chtěl mít každý velký vydavatel. Velká knihovna her, kterou můžete hrát za měsíční poplatek,...

Stahujte zdarma šest her s Batmanem v hodnotě dva a půl tisíce korun

Batman Arkham Asylum

Nepopulární digitální obchod s hrami Epic Store se opravdu vytáhl. Namísto jedné či dvou her jich tentokrát nabízí...

Další z rubriky

Jedna z nejočekávanějších her roku Death Stranding je čím dál záhadnější

Death Stranding

Jedna z nejočekávanějších her letošního roku se s každou další ukázkou stává záhadnější a podivnější – v tom nejlepším...

OBRAZEM: The Legend of Zelda: Link's Awakening je strhující i po 26 letech

The Legend of Zelda: Link's Awakening

Remake dobrodružné hry The Legend of Zelda: Link's Awakening, která původně vyšla na Game Boye, vychází v pátek 20....

Kerbal Space Program 2 je hra, kterou by měly hrát vaše děti

Kerbal Space Program 2

Pokračování oblíbené vesmírné hry Kerbal Space Program by mohlo zamířit rovnou do školních učeben. Srozumitelnou a...

Strategie Iron Danger je dokonalým důkazem, že originalita ještě nevymřela

Iron Danger

Zapomeňte na save a load. Možnost libovolně převíjet čas dopředu a dozadu dělá z jinak celkem béčkové fantasy strategie...

Ve školkách chybí předškoláci, přibývá dvouletých dětí. Je to chyba systému?
Ve školkách chybí předškoláci, přibývá dvouletých dětí. Je to chyba systému?

Z údajů Českého statistického úřadu vyplývá, že mateřské školky navštěvuje více dvouletých dětí oproti dřívějšku. Naopak ne všechny předškoláky, kteří mají předškolní docházku povinnou, rodiče do školky přihlásí. Jaké jim hrozí sankce?

Najdete na iDNES.cz