Motorstorm: Apocalypse

Motorstorm: Apocalypse

V MotorStorm: Apocalypse budeme bojovat nejen se soupeři, ale i s katastrofou a zloději

  • 0
Třetí díl divokého závodního řádění se přesouvá z divoké přírody do městských ulic. Ovšem v tomto městě by každý rozhodně bydlet nechtěl.

Nikoho by po shlédnutí několika videí a obrázků z dřívějších MotorStormů pravděpodobně ani ve snu nenapadlo, že se další díl bude odehrávat ve městě zmítaném apokalyptickým zemětřesením, z nějž utíkají tisíce lidí a hroutí se v něm budovy. A právě v tomto prostředí se budou pořádat zběsilé závody po propadajících se ulicích. A je jedno jestli osedláte sporťák, buginu nebo motorku. Nebo třeba něco úplně jiného.

Motorstorm: ApocalypseV dosud zveřejněných ukázkách bylo možné zahlédnout hráče se sporťákem, jehož výrazným kladem sice byla hodnota maximální rychlosti, nicméně měl velké problémy v ostřejších zatáčkách. Motorstorm: Apocalypse podle vývojářů sází na rychlost ještě mnohem více než jeho předchůdci. A tu už je co říct.

Kvůli tratím zataraseným různými sutinami se každopádně velmi důležitým činitelem stává i ovládání vozu. V dřívějších hrách sice řízení a zatáčení hrálo výraznou roli, v Apocalypse se však dokonalé zvládnutí těchto činností stává naprostou životní nutností. Agresivní počítačem řízení účastníci závodu totiž nemají slitování, a tudíž je velice těžké umístit se v první trojici.

Motorstorm: ApocalypseAutoři nicméně slibují vyvážení obtížnosti i pro úplné začátečníky, aby se hráči mohli vyhnout v minulých dílech časté frustraci, která přepadala ty méně zkušené. Nadměrné překážky a objekty v trase by byly jistě noční můrou pro někoho, kdo ještě nemá vypracované rychlé reakce a přespříliš zpomaluje a bourá.

V kombinaci s prachem, jenž se zvedá při pádu budov a zákeřně zakrývá jezdcům výhled, je zároveň i velice těžké rozluštit, kudy se vlastně po členité trati dát. Navigaci by měly ulehčovat ulehčovat obrovské šipky, ukazující ostré zatáčky či směr jízdy. Avšak ten, kdo alespoň trošku nezná terén dané trasy, bude mít co dělat tak jako tak.

Když si k tomu připočteme možnost prostorového 3D zobrazení, tak má MotorStorm: Apocalypse hodně slušný náběh stát se skutečně frenetickou jízdou, na kterou jen tak nezapomenete. Ostatně, vzhledem k předchozím dílům to snad jinak ani být nemůže.

Motorstorm: ApocalypsePři závodech na vás budou číhat ulice, jež se přímo pod vámi propadnou, okolo budou k vidění panikařící lidi, volně pobíhající po dálnicích, zkrátka nás bude obklopovat typický obrázek toho, co by se při konci světa pravděpodobně dělo. Tedy asi až na ty závody.

Zajímavě zní i rozdělení přeživších na dvě odlišné frakce, které kradou a vedou mezi sebou souboje, jež silně ovlivňují průběh závodu. Jednoduše se tedy může stát, že jakmile projíždíte kolem právě rabovaného obchodu, lupiči si vaší nablýskané káry všimnou a začnou vás vytlačovat z již tak zúžené vozovky. Slíbené jsou i trasy mimo město, na něž jsme rovněž velmi zvědaví.

Jedna z nových možností integrovaných ve hře je režim vytváření různorodých modů, jenž by podle dosavadních informací měl umožnit hráčům navrhnout si vlastní okruh. Ten pak bude možné sdílet prostřednictvím on-line služby PlayStation Network a následně si na něm zajezdit i s přáteli. Stejně jako minule bude i nyní multiplayer po síti podporovat až 16 hráčů na jednom okruhu. Při Motorstorm: Apocalypsehraní na jedné rozdělené obrazovce pak budou moci závodit maximálně čtyři hráči.

Motorstorm: Apocalypse zjevně staví na tom, že dá hráči více, než očekává. Ať už se bavíme o singleplayerové kampani či o on-line multiplayeru, vše bude k prasknutí naplněné dodatečným obsahem. Vývojáři z Evolution Studios si totiž uvědomili, že jejich dřívější tvorba byla sice dosti úspěšná, co se týče množství obsahu, mají ještě co dohánět. Lidé totiž chtějí co nejvíce možností a širokou paletu, z níž si mohou vybírat. A přesně to tvůrci zatím slibují.

Řekli bychom, že pro zkušené autory jako jsou ti z Evolution, by to neměl být problém. Už nyní jsou oznámeny tři různé druhy závodů reprezentované třemi typy postav The Rookie, The Survivor a The Big Dog. Každá z nich představuje de facto obtížnost: The Rookie nabízí jednoduché závody pro začátečníky, The Survivor je zlatou střední cestou a The Big Dog je nevrlý motorkář zastupující obtížnost pro veterány.

Motorstorm: ApocalypsePokračování úspěšné série má jistě co nabídnout, tudíž není proč se na něj netěšit. Při pohledu na obrázky se zdá, že by mohli příznivci akčních závodních her dostat přesně to, po čem jejich srdce volá.

Ať už se podíváme na atraktivní singleplayerovou kampaň nebo na nekonečný online multiplayer nafouknutý dodatečným obsahem, zajisté půjde o kvalitní přírůstek do série, jenž svým dvěma výborným řadovým předchůdcům určitě ostudu neudělá.

Vydání MotorStorm: Apocalypse je plánováno na první polovinu roku 2011, exkluzivně na platformě PlayStation 3.

Index očekávání: 90%