Vývojář vrací fanouškům dvojnásobek darovaných částek, z jeho hry je hit

aktualizováno 
Z nenápadné nezávislé hry se stal prodejní hit a její autor nyní svým nejvěrnějším fanouškům vrací peníze, které mu nezištně poskytli na tvorbu.

Když v roce 2014 nezávislý vývojář Raymond Doerr spustil kickstarterovou kampaň pro svoji hru Retro-Pixel Castles, žádal o pouhých 5 000 dolarů
(110 000 korun), které mu měly stačit k jejímu dokončení. Tento předpoklad se však ukázal nesprávný a i když se mu nakonec podařilo vybrat dvojnásobek, bylo to málo.

Rise to Ruins

Raymond Doerr prodal již 215 000 kopií své hry.

Koncept hry je totiž poměrně megalomanský, v jádru jde o simulátor stavby vesnice ve stylu Banished nebo Dwarf Fortress, ovšem obohacený o principy ze survival her jako Don’t Starve, klasických real-time strategií jako Command & Conquer či Warcraft, ale i tower defense titulů. Aby si jeho dílo lidé nepletli s obyčejným retrem, raději ho časem přejmenoval na Rise to Ruins.

Klíčovou politikou společnosti SixtyGig Games je férový obchodní model, což znamená žádné DLC, žádné mikrotransakce a také žádné protipirátské ochrany. Tento přístup je samozřejmě výhodný pro hráče, kteří za pár stovek dostanou klidně i stovky hodin zábavy, ale méně už pro samotné vývojáře. Ti musí stále oslovovat další a další hráče, jinak jim tok peněz vyschne.

Fotogalerie

Rise to Ruins se sice dočkal pozitivní odezvy, nicméně prodeje hry nebyly natolik veliké, aby se mu Raymond mohl beze strachu o budoucnost věnovat naplno. Z tohoto důvodu si založil účet na internetové stránce Patreon, která umožňuje veřejnosti drobným finančním obnosem dotovat kreativní lidi a jejich projekty. Celkem se mu podařilo oslovit 59 největších fanoušků, kteří mu každý měsíc nezištně posílali na účet 175 dolarů (cca 4 000 korun). To sice není moc, na druhou stranu pro nezávislého vývojáře je každá koruna dobrá.

Díky pravidelným updatům a poctivé práci s komunitou se sláva hry pomalu rozšiřovala a lákala k sobě další a další hráče. Ke dnešnímu dni se už prodalo zhruba 215 tisíc kopií, a to je hra stále v režimu předběžného přístupu. To už Raymondovi na slušné živobytí a další vývoj stačí. Počátkem února se proto rozhodl svojí kampaň na Patreonu zrušit. A nejen to. Všem lidem, kteří mu tam kdy přispěli, vrací dvojnásobek peněz, které do něj vložili. 

I když jde v drtivé většině jen o částky v řádu stokorun, je to sympatické gesto. „Velice se vážím toho, co jste udělali. Ve skutečnosti je to skvělá věc: Rise to Ruins se stal tak úspěšný, že už tato kampaň není potřeba,“ napsal jako poslední vzkaz na svůj patreonový profil.

Tak snad mu úspěch nestoupne do hlavy a svůj vysněný projekt někdy skutečně dokončí, na rozdíl od Joshe Parnella, který se z vývoje příliš ambiciózní vesmírné simulace Limit Theory zhroutil (psali jsme tady).

Autor:
 

Nejčtenější

Našel na půdě 35 let starý Apple II, zapnul ho a dohrál uloženou hru

Spoustu let ležel na půdě, po zapnutí funguje „jako zamlada“.

Newyorský učitel našel u rodičů na půdě starý počítač Apple II. Zkusil ho zapnout a překvapivě mohl pokračovat ve hře,...

THQ Nordic koupilo české Warhorse Studios za 860 milionů korun

Kingdom Come: Deliverance

Vydavatelství THQ Nordic koupilo stoprocentní podíl v pražském vývojářském studiu Warhorse Studios, které před rokem...

Vjel do kolejí, pak dostal další ban. Český streamer opět „úřadoval“

Český streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš měl 8. února 2019 drobnou dopravní nehodu v...

Komentátor a herní streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš se rozpovídal o tom, jak se svým autem skončil v kolejích. Posléze se...

Nastává herní svátek, vychází rovnou několik netrpělivě očekávaných pecek

Anthem

Herní průmysl dnes zažívá jedno z nejbohatších období roku, protože vychází rovnou několik titulů, na které jsme se již...

Fanoušek cestoval přes půl Evropy, aby se podíval na skutečný hrad z CS:GO

Google Maps

Youtuber známý jako 3kliksphilip se vydal z Anglie až do malé vesničky Predjama na jihozápadě Slovinska, jen aby se...

Další z rubriky

Microsoftem zrušená exkluzivita Scalebound možná vyjde na Switchi

Scalebound

Po třech letech vývoje zrušená hra Scalebound nakonec nejspíše skutečně vyjde. Jen to nebude exkluzivně na Xboxu, ale...

Skvělá plošinovka Hollow Knight dostane brzy pokračování

Hoolow Knight: SIlksong

Nezávislou „metroidvanii“ Hollow Knight vyvíjeli jen tři lidé, oslovila přitom už více než milion hráčů. Žádný div, že...

Neoficiální festival hry Fortnite skončil ostudou a žalobou na pořadatele

Fortnite

Místo slibované víkendové zábavy pro fanoušky aktuálního herního hitu zažili návštěvníci norfolckého festivalu Fortnite...

Najdete na iDNES.cz