Po šesti letech nezbylo z peněz z Kickstarteru nic, vývojář se zhroutil

aktualizováno 
Ambiciózního vesmírného simulátoru Limit Theory se bohužel nikdy nedočkáme. Jeho jedinému vývojáři Joshi Parnellovi došly peníze i motivace a celý projekt tak raději po šesti letech tvrdé práce zrušil.

Limit Theory | foto: Josh Parnell

Herní průmysl je plný příběhů lidí, kteří na koleni vyrobili nečekaný komerční hit a dnes místo starosti o to, z čeho poplatit příští nájem, řeší, kam zaparkují svůj soukromý tryskáč. Jenže bychom neměli zapomínat ani na ty, kteří takové štěstí neměli a v honbě za snem tvrdě narazili. 

Limit Theory

Limit Theory byla ambiciózní hra a to jí nejspíše zlomilo vaz.

Nedávno jsme přinesli příběh autora jinak kriticky úspěšné hry Where The Water Tastes Like Wine, který na jejím vývoji prodělal kalhoty. Osud Joshe Parnella stojícího za vesmírným simulátorem Limit Theory je však ještě o něco  smutnější. Během šest let trvajícího vývoje se totiž ekonomicky i psychicky naprosto vyčerpal a svoji hru ani nedokázal uvést do hratelného stavu.

Přitom celý projekt snad ani nemohl začít lépe. Joshovi se podařilo zazářit na platformě pro komunitní financování Kickstarter. Původně žádal o 50 000 dolarů (cca milion korun), od nadšených milovníků vesmírných her však nakonec získal téměř čtyřnásobek. Slibovaný mix RPG, real-timové strategie a sandboxové hratelnosti v procedurálně generovaném světě totiž působil opravdu skvěle. Až příliš ambiciózně na to, že mělo jít o dílo jediného člověka.

Parnell se poté odstěhoval na samotu do hor v Tenessee, kde trávil prací na Limit Theory prakticky veškerý svůj čas. Což se ovšem rychle ukázalo jako špatná cesta. V pouhých 22 letech se nervově zhroutil a musel se vrátit k rodičům. 

Ani to bohužel nepomohlo dlouhodobě, a tak všechny sliby a megalomanské vize nakonec přijdou vniveč. V posledním blogovém příspěvku Josh před několika dny oznámil, že s vývojem vysněné hry nadobro končí.

Z původně vysněného projektu se časem stal obrovský balvan, který Parnella neustále táhl k zemi. Všechny peníze z Kickstarteru už dávno utratil a tenčila se i zásoba jeho vlastních prostředků, které by do vývoje mohl investovat. Ještě horší však pro něj bylo psychické vyčerpání, kdy v sobě mladý vývojář nedokázal najít další sílu pokračovat.

Fotogalerie

Parnell nehledá výmluvy a veškerou zodpovědnost bere na svá bedra. Jednoduše přecenil své síly a projekt je v podobě jakou si vysnil v jednom člověku nerealizovatelný. „Bez ohledu na to, jak moc se snažím, nestačí to, abych Limit Theory dokončil. Vědomí neúspěchu mě připravilo o všechno sebevědomí a naději, zůstaly ve mně jen pochyby, úzkost a beznaděj,“ píše doslova.

Komunita, která se kolem vyvíjené hry zformovala, zareagovala s pochopením, a to i navzdory faktu, že všechny peníze jsou nejspíše nenávratně ztraceny. Většina lidí chápe, že ani ta nejlepší hra na světě nestojí za utrpění, které musel Parnell poslední měsíce zažívat. Najdou se samozřejmě i hlasy, které ho viní z dobře připraveného podvodu, ale ty jsou spíše výjimečné.

Josh prý nyní uvolní všechnu rozdělanou práci volně na internet, ale nedá se předpokládat, že by ji někdo jen tak nezištně dodělal. Kam budou směřovat jeho další kroky, nevíme. Ale pro jeho vlastní dobro doufejme, že se vývoji počítačových her vyhne. Alespoň na nějaký čas.

Autor:
 

Nejčtenější

Deset nejvíce frustrujících pasáží z počítačových her

Prey

Počítačové hry jsou výbornou formou relaxace, ovšem stejně jako třeba u sportu se u nich někdy člověk pořádně navzteká....

Ubisoft vyjadřuje podporu Notre-Dame a rozdává Assassin’s Creed Unity

Assassin’s Creed: Unity

Francouzská videoherní společnost Ubisoft se připojila ke stále rostoucímu počtu dárců, kteří se rozhodli přispět...

Brutálně těžký Sekiro je hit, za deset dnů prodal dva miliony kopií

Sekiro: Shadows Die Twice

Akční RPG Sekiro: Shadows Die Twice je tak obtížné, že na něj spousta lidí nemá. Jde o opravdovou hardcore hru pro...

Vymodelovat virtuální Notre-Dame pro Assassin’s Creed trvalo dva roky

Assassin's Creed: Unity

Stejně jako ve skutečnosti i v počítačové hře Assassin’s Creed Unity byla katedrála Notre-Dam hlavní dominantou Paříže....

KVÍZ: Vyznáte se v nejslavnějších zbraních z počítačových her?

Quake Champions

Herní historie je dlouhá a krvavá, přitom jen málokterá hra dokázala nabídnout skutečně originální a zapamatování hodné...

Další z rubriky

Ubisoft vyjadřuje podporu Notre-Dame a rozdává Assassin’s Creed Unity

Assassin’s Creed: Unity

Francouzská videoherní společnost Ubisoft se připojila ke stále rostoucímu počtu dárců, kteří se rozhodli přispět...

Začalo to jako vtip, teď kanál o hlazení psů mění počítačové hry

Far Cry Primal

Když byl minulý měsíc založen twitterový účet Can You Pet the Dog?, vypadalo to jako povedený vtip. Jeho autoři si dali...

Seriál podle Zaklínače vyjde ještě letos, slibuje Netflix

Henry Cavill jako Zaklínač

Netrpělivě očekávaného seriálu o Geraltovi z Rivie od Netflixu by se diváci měli dočkat ještě do konce letošního roku.

Jak připravit dítě na očkování, aby nemělo strach z lékaře?
Jak připravit dítě na očkování, aby nemělo strach z lékaře?

Očkování absolvují malé děti v prvních letech života hned několikrát. Zpočátku si to ani neuvědomují, později už mohou mít „vypěstovaný“ strach z toho, že to bude bolet. Nervozita rodičů jim nepřidává. Jak bychom měli své dítě připravit na očkování, aby se nebálo a zvládlo tuto povinnou (a nemilou) událost co nejlépe?

Najdete na iDNES.cz