Po šesti letech nezbylo z peněz z Kickstarteru nic, vývojář se zhroutil

aktualizováno 
Ambiciózního vesmírného simulátoru Limit Theory se bohužel nikdy nedočkáme. Jeho jedinému vývojáři Joshi Parnellovi došly peníze i motivace a celý projekt tak raději po šesti letech tvrdé práce zrušil.

Limit Theory | foto: Josh Parnell

Herní průmysl je plný příběhů lidí, kteří na koleni vyrobili nečekaný komerční hit a dnes místo starosti o to, z čeho poplatit příští nájem, řeší, kam zaparkují svůj soukromý tryskáč. Jenže bychom neměli zapomínat ani na ty, kteří takové štěstí neměli a v honbě za snem tvrdě narazili. 

Limit Theory

Limit Theory byla ambiciózní hra a to jí nejspíše zlomilo vaz.

Nedávno jsme přinesli příběh autora jinak kriticky úspěšné hry Where The Water Tastes Like Wine, který na jejím vývoji prodělal kalhoty. Osud Joshe Parnella stojícího za vesmírným simulátorem Limit Theory je však ještě o něco  smutnější. Během šest let trvajícího vývoje se totiž ekonomicky i psychicky naprosto vyčerpal a svoji hru ani nedokázal uvést do hratelného stavu.

Přitom celý projekt snad ani nemohl začít lépe. Joshovi se podařilo zazářit na platformě pro komunitní financování Kickstarter. Původně žádal o 50 000 dolarů (cca milion korun), od nadšených milovníků vesmírných her však nakonec získal téměř čtyřnásobek. Slibovaný mix RPG, real-timové strategie a sandboxové hratelnosti v procedurálně generovaném světě totiž působil opravdu skvěle. Až příliš ambiciózně na to, že mělo jít o dílo jediného člověka.

Parnell se poté odstěhoval na samotu do hor v Tenessee, kde trávil prací na Limit Theory prakticky veškerý svůj čas. Což se ovšem rychle ukázalo jako špatná cesta. V pouhých 22 letech se nervově zhroutil a musel se vrátit k rodičům. 

Ani to bohužel nepomohlo dlouhodobě, a tak všechny sliby a megalomanské vize nakonec přijdou vniveč. V posledním blogovém příspěvku Josh před několika dny oznámil, že s vývojem vysněné hry nadobro končí.

Z původně vysněného projektu se časem stal obrovský balvan, který Parnella neustále táhl k zemi. Všechny peníze z Kickstarteru už dávno utratil a tenčila se i zásoba jeho vlastních prostředků, které by do vývoje mohl investovat. Ještě horší však pro něj bylo psychické vyčerpání, kdy v sobě mladý vývojář nedokázal najít další sílu pokračovat.

Fotogalerie

Parnell nehledá výmluvy a veškerou zodpovědnost bere na svá bedra. Jednoduše přecenil své síly a projekt je v podobě jakou si vysnil v jednom člověku nerealizovatelný. „Bez ohledu na to, jak moc se snažím, nestačí to, abych Limit Theory dokončil. Vědomí neúspěchu mě připravilo o všechno sebevědomí a naději, zůstaly ve mně jen pochyby, úzkost a beznaděj,“ píše doslova.

Komunita, která se kolem vyvíjené hry zformovala, zareagovala s pochopením, a to i navzdory faktu, že všechny peníze jsou nejspíše nenávratně ztraceny. Většina lidí chápe, že ani ta nejlepší hra na světě nestojí za utrpění, které musel Parnell poslední měsíce zažívat. Najdou se samozřejmě i hlasy, které ho viní z dobře připraveného podvodu, ale ty jsou spíše výjimečné.

Josh prý nyní uvolní všechnu rozdělanou práci volně na internet, ale nedá se předpokládat, že by ji někdo jen tak nezištně dodělal. Kam budou směřovat jeho další kroky, nevíme. Ale pro jeho vlastní dobro doufejme, že se vývoji počítačových her vyhne. Alespoň na nějaký čas.

Autor:
 

Nejčtenější

THQ Nordic koupilo české Warhorse Studios za 860 milionů korun

Kingdom Come: Deliverance

Vydavatelství THQ Nordic koupilo stoprocentní podíl v pražském vývojářském studiu Warhorse Studios, které před rokem...

Vývojář vrací fanouškům dvojnásobek darovaných částek, z jeho hry je hit

Rise to Ruins

Z nenápadné nezávislé hry se stal prodejní hit a její autor nyní svým nejvěrnějším fanouškům vrací peníze, které mu...

Vjel do kolejí, pak dostal další ban. Český streamer opět „úřadoval“

Český streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš měl 8. února 2019 drobnou dopravní nehodu v...

Komentátor a herní streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš se rozpovídal o tom, jak se svým autem skončil v kolejích. Posléze se...

Nastává herní svátek, vychází rovnou několik netrpělivě očekávaných pecek

Anthem

Herní průmysl dnes zažívá jedno z nejbohatších období roku, protože vychází rovnou několik titulů, na které jsme se již...

RECENZE: Kdyby vyšel Half-Life letos, vypadal by jako Metro: Exodus

Metro: Exodus

Čekali jsme hodně, ale dostali jsme ještě víc. Po patnácti letech od vydání Half-life 2 se konečně objevila hra, která...

Další z rubriky

VIDEO: Vzpomínka na svatbu v zombie akci Days Gone

Days Gone

Po parádních obrázcích z očekávané exkluzivity Days Gone, která vyjde v dubnu na PlayStation 4, přichází stylové video....

Co budete hrát o víkendu?

Metro Exodus - Master Artyom Edition

V pátek vyšlo hned několik očekávaných her, z nichž vyčnívá postapokalyptické Metro Exodus. Rozehráli jste některou z...

Starbreeze prodali práva na vydání System Shocku 3

System Shock 3

Pokračování kultovního System Shocku nevyjde pod hlavičkou studia Stabreeze. To bylo kvůli finančním potížím nuceno...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz