Po čtyřech letech vývoje skončila ambiciózní hra finanční katastrofou

aktualizováno 
Média jsou plná příběhů rozesmátých vývojářů, které nečekaný úspěch jejich hry katapultoval na výsluní a přinesl jim nejen slávu a uznání, ale i spoustu peněz. Jenže na každého takového šťastlivce tu máme desítku dalších, které honba za jejich snem přivedla na mizinu.

Nezávislý vývojář Johnnemann Nordhagen sice naštěstí díky svému finančnímu zázemí na ulici neskončil, přesto s výsledkem ambiciózní hry Where The Water Tastes Like Wine spokojen být nemůže. V rozsáhlém blogovém příspěvku shrnul své pocity měsíc od vydání hry. A není to zrovna optimistické čtení.

Johnnemann Nordhagen

Johnnemannu Nordhagenovi už moc do smíchu není.

Johnnemann přitom není žádné nezkušené ořezávatko, ale jeden z hlavních strůjců úspěchu fantastické indie zálěžitosti Gone Home, která je obecně vnímaná jako nejlepší hra s homosexuální tematikou vůbec. Po odchodu ze studia Fullbright založil vlastní společnost Dim Bulb a veškeré síly napnul do vývoje Where The Water Tastes Like Wine. To je těžko uchopitelný titul, který při troše dobré vůle můžeme zařadit do žánru adventur. Hráč v něm putuje napříč Spojenými státy a „vyměňuje si“ s ostatními poutníky historky, které mu odemykají další části příběhu.

Where the Water Tastes Like Wine

Johnnemanův vztah k autoritám v kostce.

Na první pohled hra zaujme krásnou ručně kreslenou grafikou a za zmínku stojí i namluvení, na němž se mimo jiné podílel i zpěvák Sting (psali jsme tady). U kritiky hra jednoznačně uspěla, vysoká hodnocení posbírala i od prestižních herních stránek jako například Destructoid nebo Game Informer. Na Steamu pak má od uživatelů velmi kladné souhrnné hodnocení. Johnnemann může být spokojený i s marketingem, protože o hře se hodně mluvilo a byla vidět i mimo poněkud omezený herní rybníček.

Where the Water Tastes Like Wine

Hra Where the Water Tastes Like Wine vypadá spíše zajímavě než lákavě. A to Gone Home miluji.

Jenže ani to nakonec nestačilo. Měsíc po vydání se prodalo méně než 4 200 kopií, což je pro podobně rozsáhlou (více než 20 hodin) a propracovanou hru málo. „Po obchodní stránce je to katastrofa,“ přiznává bez obalu Johnnemann, který na hře pracoval na plný úvazek po čtyři roky. Kde se stala chyba? Sympatický vývojář si uvědomuje, že jich udělal spoustu. Mrzí ho, že si ukousl příliš veliké sousto, hru vypustil nedostatečně otestovanou a zanedbal podporu ovládání myší a klávesnicí. Jenže jádro problému podle něj leží spíše v tom, že na podobné hry ještě na trhu není místo. Fanoušků podobných experimentů prostě není tolik, aby se vývoj mohl zaplatit.

Tale of Tales

Vývojáři hry Sunset svůj neúspěch nenesli dobře.

Johnnemannovi budiž ke cti, že neúspěch bere jen na svá bedra a neviní všechny okolo. Tak jako to třeba nedávno udělali vydavatelé neúspěšné hry Sunset, kteří velmi nevybíravě poslali celý herní průmysl k šípku. Johnnemann svých slov zvažoval, že úplně opustí herní průmysl anebo se alespoň nechá zaměstnat u nějaké veliké společnosti. Tam by mu sice chodil pravidelný plat, jenže jeho vliv na vyvíjené dílo by byl minimální. Nakonec se proto rozhodl snížit své finanční náklady, odstěhovat se ze San Franciska a další titul udělat mnohem skromnější. Snad mu to tentokrát vyjde.

Autor:
 

Nejčtenější

Našel na půdě 35 let starý Apple II, zapnul ho a dohrál uloženou hru

Spoustu let ležel na půdě, po zapnutí funguje „jako zamlada“.

Newyorský učitel našel u rodičů na půdě starý počítač Apple II. Zkusil ho zapnout a překvapivě mohl pokračovat ve hře,...

Nastává herní svátek, vychází rovnou několik netrpělivě očekávaných pecek

Anthem

Herní průmysl dnes zažívá jedno z nejbohatších období roku, protože vychází rovnou několik titulů, na které jsme se již...

Fanoušek cestoval přes půl Evropy, aby se podíval na skutečný hrad z CS:GO

Google Maps

Youtuber známý jako 3kliksphilip se vydal z Anglie až do malé vesničky Predjama na jihozápadě Slovinska, jen aby se...

RECENZE: Třetí přídavek pro český Kingdom Come je zatím ten nejlepší

Kingdom Come: Deliverance - Band of Bastards DLC

Přídavek Band of Bastards pro Kingdom Come: Deliverance láká na těžké souboje a lineární hratelnost. Sice nám v něm...

RECENZE: Postapokalyptický Far Cry New Dawn přidává nechtěné novinky

Far Cry New Dawn

Střílečka Far Cry New Dawn se odehrává sedmnáct let po jaderné apokalypse ve Far Cry 5 a celý příběh uzavírá. Zároveň...

Další z rubriky

Masochistický Darkest Dungeon dostane pokračování

Darkest Dungeon 2

Autoři úspěšné hry na hrdiny Darkest Dungeon chystají pokračování. Těšit se můžeme na ještě propracovanější pravidla a...

VIDEO: Nový trailer z The Division 2 láká na aktivity po dohrání kampaně

The Division 2

Vypadá to, že tvůrci zužitkovali všechny své zkušenosti z postapokalyptického New Yorku a v The Division 2 mají od...

Square Enix nejsou spokojeni s prodeji Just Cause a Tomb Raidera

Shadow of the Tomb Raider

Nejnovější díly zavedených sérií Tomb Raider a Just Cause skončily z pohledu jejich vydavatele zklamáním. Sice se...

Najdete na iDNES.cz