Realismus na úkor zábavy? Český Kingdom Come představuje soubojový systém

aktualizováno 
Čeští vývojáři z Warhorse Studios představili v nejnovějším videu způsob, jakým budou fungovat souboje. Jde o unikátní a daleko propracovanější systém, než jaký má konkurence. Otázkou však je, zda není pro obyčejné hráče až příliš složitý.

Vydání nejočekávanější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance se nezadržitelně blíží. Datum 13. února sice ještě pořád vypadá vzdálené, ale těch zhruba 100 dní už uplyne jako voda.

Kingdom Come

„Hvězda“ uprostřed obrazovky trochu připomíná For Honor.

Autoři se v nejnovějším videu zaměřili na dle mého nejkontroverznější část, a to souboje. Vždy mi přišlo, že Dan Vávra dává na první místo spíše realističnost než zábavu, a po pravdě řečeno, i když ve videu tvrdí, že by měl zdejší systém být stejně jednoduchý jako běžné střílečky (FPS), nějak se mi tomu nechce věřit.

Základem soubojů na blízko je realistická fyzika a pečlivé nakládání se staminou. Každý úder má výrazný dopad na protivníkovu zbroj, stejně tak ale hráčovu postavu unaví. Nemůžete kolem sebe jen tak nahodile máchat mečem, jak bývá dnes zvykem. Naopak, každý úder musíte pečlivě plánovat. Hledat v soupeřově obraně slabinu a dokonale ji využít. Taktika se samozřejmě liší podle toho, jakou výbavu aktuálně máte. Do těžkého brnění oblečený rytíř s obouručním mečem bude spoléhat spíše na jeden úspěšně provedený devastující úder, zatímco mrštný lapka s dvěma noži svého protivníka udolá sérií mnoha slabších, zato rychlých úderů.

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come není jen o bitvách jeden na jednoho, ale i o velikých bitevních scénách.

V praxi to bude vypadat tak, že musíte pečlivě sledovat soupeřův postoj a zaměřit se na jednu z pěti oblastí, kam úder směřovat. Trochu to připomíná For Honor, jen o dost komplexnější. Každá z postav má přitom 30 zásahových zón, takže výsledek bude dostatečně variabilní i po dlouhém hraní. Když připočítám, že například tupé zbraně (palcáty, kladiva) se chovají úplně jinak než ty sečné (meče, sekyry) a takový boj se štítem je kapitolou sám o sobě, stále mám pocit, že pro některé lidi to možná bude až příliš komplikované. To však ukáže až plná verze. 

Autor:
 

Nejčtenější

Streamer nečekaně obdržel během svého vysílání jeden a půl milionu korun

Fortnite Dance

Fanouškovské příspěvky populárním streamerům se obvykle pohybují v hodnotě jednotek dolarů. Žádný div, že si hráč s...

Hrou roku 2018 je Red Dead Redemption 2, bodoval i český Kingdom Come

Red Dead Redemption 2

Je dobojováno. Hlasování ve všech deseti tematických anketách je uzavřeno, pojďme se podívat na výsledky. Hrou roku...

KVÍZ: Jak dobře znáte zvířata z počítačových her?

Kvíz

Vyzkoušejte si, nakolik se orientujete ve světě virtuální fauny. V našem kvízu najdete ta nejslavnější zvířata napříč...

RECENZE: Feudal Alloy je nenápadný hit od českých tvůrců

Feudal Alloy

Povedená 2D skákačka od českých tvůrců sice neobrátí herní průmysl naruby, ale díky chytlavé hratelnosti a milé grafice...

RECENZE: Ace Combat 7: Skies Unknown je i přes pár neduhů letecké eso

Ace Combat 7: Skies Unknown

Co se leteckých arkád pro konzole týče, série Ace Combat vždy platila za jedničku. Je tomu tak i u sedmého dílu?

Další z rubriky

Youtubový kanál Machinima nečekaně zablokoval veškerý obsah

Machinima

Noví majitelé jednoho z největších youtubových kanálů vůbec nečekaně znepřístupnili všechna videa, která se na...

VIDEO: Nejnovější trailer z Metro Exodus ukazuje ničivý arzenál zbraní

Metro Exodus - zbraně

Metro Exodus je jedna z nejočekávanějších her letošního roku. Trailer ukazuje nejen nové záběry, ale i podomácku...

Cenega přestala Bonuswebu poskytovat hry, nelíbí se jí recenze Hitmana 2

Ukázka z hraní druhého dílu Hitmana z E3 2018

Český distributor Cenega se ohradil proti naší recenzi Hitmana 2 a žádal jakousi „nápravu“, což jsme ostře odmítli....

Najdete na iDNES.cz