Premium

Získejte všechny články
jen za 49  Kč / 1. měsíc

GameEkonom – online hraní prý není masové

  12:00
Společnost 3DO míří ke dnu. Podaří se jí odrazit zpět ke hladině? || Nintendo dalo najevo svůj nezájem o podporu online titulů. Uvádí zajímavé důvody. || Xbox nedokáže prorazit na „východní frontě“.

Pomalá cesta ke dnu – středa 26. března 2003
O úpadku vydavatelské společnosti 3DO jsme vás v naší rubrice již informovali. Z obra se stal trpaslík – a stále se zmenšuje. Alespoň co se finančních výsledků týče. Firma známá především svými sériemi Might and Magic, Heroes of Might & Magic a Army Men zveřejnila nové odhady vývoje pro aktuální čtvrtletí a své akcionáře tak rozhodně nepotěšila. Z plánovaného zisku se totiž stala ztráta a místo obratu 18 milionů dolarů (530 milionů korun) prý dosáhne tržeb jen 15 milionů dolarů (440 milionů korun). Někomu by to mohlo stačit, ale 3DO se kdysi – a není to až tak dávno – pohybovala v řádově vyšších částkách...
Přesto této společnosti nehrozí likvidace. Jejímu vedení se totiž podařilo sehnat kreditní jistinu ve výši 10 milionů dolarů (29,5 milionu korun), z níž již téměř polovina byla použita na investice do nových titulů. Se svou troškou do mlýna přispěchal i ředitel 3DO Trip Hawkins, který již tradičně sáhl do kapsy a půjčil vlastní firmě další 4 miliony dolarů (118 milionů korun). Záchrana společnosti jej už přišla na 12 milionů dolarů (354 milionů korun). Teď asi ze všech sil doufá, aby 3DO nenásledovalo příklad britského vydavatelství Rage, na něž se upamatovala banka a investoři a během pouhého týdne zmizela z herního světa. Příčinou pádu Rage byla právě kreditní jistina, kterou firma nedokázala splatit – a z níž již 3DO citelnou část odčerpalo.
Zdroj: GameSpy Daily

Internet Nintendu nevoní – čtvrtek 27. března 2003
Japonská společnost Nintendo oznámila, že na blížícím se květnovém veletrhu E3 nepředstaví žádný titul, jenž by se honosil přízviskem „online“. Překvapení laické i odborné veřejnosti bylo o to větší, že konkurenční firmy Sony a Microsoft dělají vše pro to, aby na tomto poli ovládly co největší tržní podíl. Jenže Nintendo chce jít svou vlastní cestou a řídí se svým vlastním rozumem. PR manažerka evropské pobočky Shelley Friendová prohlásila: „Každý se teď zaměřuje na online tituly, ale to neznamená, že na ně již nadešel čas. Skutečnost, že tyto hry lze hrát po internetu ještě neznamená, že to lidi budou skutečně dělat.“
Toto tvrzení by mělo hlavu a patu – kdyby realita nepoukazovala na pravý opak. Společnosti Sony a Microsoft přilákaly k online podpoře již 1,5 milionu zákazníků a na PC jich je ještě mnohem více. Nesrovnatelně více. Nintendo však tvrdí: „Zaměřujeme se na masový trh a nejsme toho názoru, že by byly online tituly pro masy.“
Skutečnost je ale možná někde jinde. Spíš to vypadá, že Nintendo nedokáže udělat žádnou hru, pro niž by se internetová podpora vyplatila. Samozřejmě, že Mario je výborný, Pokémoni jsou úžasný fenomén a ani další tituly nejsou k zahození. Jenže užívat si je po síti? Proč? Zdá se, že Nintendo považuje za „masový trh“ ten, kde jsou desítky milionů potenciálních kupců. Už se nedívá na to, že kvalitní online titul může být zaměřený i na úzkou skupinu hráčů, a přesto vydělávat. Na PC i ostatních platformách je příkladů více než dost. Tyto tituly však mají jedno společné – jsou vytvořené naprosto precizně a podporují kompetitivní hraní. S tímto prvkem však Nintendo nikdy spojováno nebylo – a pokud nezmění svůj přístup, tak ani nikdy nebude. V tom případě mu ovšem zůstanou brány k potenciálně výnosnému a neustále rostoucímu trhu navždy uzavřené.
Zdroj: CVG

Osudná cesta na východ – čtvrtek 27. března 2003
Herní konzole Xbox získává stále na popularitě – ale pouze v USA a Evropě. V Austrálii má své vlastní specifické problémy (u protinožců jsou mod-čipy legální, což není Microsoftu po vůli) a Asie nemá o černou skříňku zájem. Minule jsme vás informovali o tom, že japonská pobočka herní divize tohoto kolosu začala propouštět zaměstnance, a nyní se k tomu přidává další rána – fatální neúspěch v Jižní Koreji. Tato pro Evropany exotická země je rájem online hraní, a tak Microsoft doufal, že zde se svým projektem Xbox Live získá pevnou základnu. Jenže ouha. Od velkolepého příchodu na zdejší trh v loňském prosinci se prodalo ubohých 20 tisíc Xboxů. Přitom několik milionů lidí se zde věnuje online titulům jako Counter-Strike, StarCraft nebo domácímu MMORPG Ragnarok Online.
Odborníci vidí dvě možné příčiny neúspěchu. Jednou z nich je fatální nedostatek titulů, které by Korejce zajímaly – tudíž RPG, realtimové strategie a FPS. Microsoft totiž na tomto trhu zatím prodává jen hry z vlastních dílen a mezi nimi se moc zástupců těchto žánrů nenajde. Druhou možností pak je skutečnost, že Xbox naprosto neodpovídá korejské touze po kompetitivním hraní. Lidé jsou v tomto regionu zvyklí pořádat velké turnaje, trávit na internetu spoustu času a soupeřit ve velkém měřítku. Něco takového jim Xbox neposkytuje.
Samozřejmě, že ve skutečnosti půjde především o kombinaci obou faktorů. Microsoft zkrátka při vstupu na tento trh zapomněl, že přichází do jiné komunity, než na kterou je zvyklý, a že se musí řídit zdejšími pravidly. Měnit je nemůže. Korea a vlastně i Japonsko se bez Xboxu obejdou – mají své vlastní oblíbené platformy. Microsoft musí dát hráčům pořádný důvod, proč je opustit a zpronevěřit se tak svým zásadám. A to dosud neučinil.
Zdroj: GamesIndustry

Střípky a zajímavosti:
- Vývojářské studio Mythic Entertainment, jež se proslavilo svým MMORPG Dark Age of Camelot, obdrželo od investiční firmy TA Associates finanční sumu ve výši 32 miliony dolarů (944 miliony korun). Bohužel není přesně známo, co dostalo TA Associates na oplátku, jen že její zástupce bude sedět ve správní radě studia. Počítáme však s tím, že to není všechno. To by totiž bylo opravdu hodně drahé křeslo.
- Britská společnost Steel Monkeys začala pracovat na závodním titulu pro společnost TDK Mediactive. Na tom by nebylo nic divného, kdyby ji s sebou do likvidačního víru málem nestrhla partnerská vydavatelská společnost Rage, která před několika měsíci bleskově zmizela ze scény. A Fénix povstává z popela...
- Známá společnost Sega se rozhodla otevřít si v Paříži vlastní pobočku, která bude dohlížet na vydávání jejích her v evropském regionu. Důvod k tomuto kroku je prostý: dosud zde vše zajišťovaly partnerské firmy jako Infogrames, Sony a Acclaim, jenže prodeje nebyly nikdy takové, aby se s nimi Sega spokojila. Řekla si tedy, že se zařídí podle starého rčení „když chceš něco udělat pořádně, udělej to sám“. Uvidíme, zda přinese tento krok kýžené výsledky, nebo jestli Evropané o tituly z produkce této firmy opravdu nemají zájem.
Zdroj: GamesIndustry, Sunday Herald

Autor:
  • Nejčtenější

S černým samurajem v Japonsku tvrdě narazili. Vydavatel se omlouvá

Připravovaná hra Assassin’s Creed Shadows zasazená do feudálního Japonska vyvolala nevoli zejména...

Zaplatil půl milionu, aby si mohl chvíli zahrát s populární streamerkou

Fanoušek vydražil v internetové aukci možnost zahrát si počítačové hry s populární streamerkou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hráč dostal ban na deset let, hned po návratu navázal na původní hádku

Uživatel oblíbeného internetového fóra Something Awful dostal v roce 2013 zákaz na sto tisíc hodin...

Máme se obávat? Nejočekávanější hra údajně nemusí být tak dobrá

Bývalý vývojář ze studia Rockstar odhaduje, že příští díl série Grand Theft Auto nebude zas takový...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

RECENZE: Nobody Wants to Die je kyberpunková detektivka jako řemen

Sci-fi adventura Nobody Wants to Die je poctou mnoha filmovým i herním klasikám, zároveň ale...

Roblox má problém s pedofily, přiznávají už i jeho provozovatelé

Rozsáhlý článek magazínu Bloomberg poodhalil odvrácenou stranu populární herní platformy Roblox,...

Fortnite zmizí z obchodu Samsungu, objeví se ovšem jinde na iOS i androidu

Společnost Epic, která provozuje komerční megahit Fortnite, se podělila o své plány ohledně...

Vyšla obří modifikace Falloutu 4, fanoušci na ní dělali přes pět let

Po mnoha odkladech vyšel neoficiální datadisk pro hru Fallout 4. Poprvé v historii série se v něm...

Máme se obávat? Nejočekávanější hra údajně nemusí být tak dobrá

Bývalý vývojář ze studia Rockstar odhaduje, že příští díl série Grand Theft Auto nebude zas takový...

Jak vyzrát na citlivou pokožku miminek?
Jak vyzrát na citlivou pokožku miminek?

40 testerek vyzkoušelo intenzivní zklidňující balzám pro velmi suchou, citlivou i atopickou pokožku Atoderm Intensive baume od Biodermy. Jak balzám...

Můj syn Xavier zemřel, říká Musk o transgender dceři. A chce zničit „virus woke“

Miliardář Elon Musk tvrdí, že byl podveden, když dovolil svému synovi stát se transgender ženou. V rozhovoru s...

Ruská kráska Sofja Lebeděva šla donaha v seriálu Vikingové: Valhalla

Bývalá gymnastka Sofja Lebeděva (30) potěšila fanoušky seriálu Vikingové: Valhalla, když se v jedné ze scén nového dílu...

Sto tun obilí za hodinu. Na Hané mají výjimečný kombajn, jeden z patnácti na světě

Až sto tun obilí dokáže za hodinu sklidit nový kombajn CR11 firmy New Holland, který vyjel do obilných lánů v okolí...

Rozvádím se, oznámila dubajská princezna na Instagramu manželovi a jeho milenkám

Dubajská princezna Mahra (30) a její manžel šejk Mana Bin Mohammed Al Maktúm (25) se po loňské svatbě rozvádí. Dcera...

Olympiáda je festival sexu pro sportovce, potvrzují bývalí účastníci

Olympijská vesnice mi dala za dva týdny víc sexu než zbytek mého života, tvrdí bývalý olympionik Matthew Syed....