Pátek 10. července 2020, svátek má Libuše, Amálie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 10. července 2020 Libuše, Amálie

ANKETA: Dohráli jste nějakou hru, i když vás nebavila, jen kvůli příběhu?

aktualizováno 
Dříve nebo později se každá hra omrzí, pokud se tak ale stane ještě před dokončením hlavní příběhové kampaně, je něco špatně. Co v takovém případě děláte? Necháte hru nedokončenou, nebo se kousnete a nějak to doklepete? A co pokud je grindování vyloženě součástí hratelnosti?

Final Fantasy XV (PC) | foto: Square Enix

Jakub Žežule – Nevzpomínám si, že bych kdy z vlastní vůle věnoval desítky hodin něčemu, co mě nebaví hrát. Proč taky, vždyť stejně dobrý příběh může mít seriál nebo kniha, kde to má člověk bez těch nervů.

Batman: The Enemy Within

Batman: The Enemy Within

Pokud jde ale o případy, kdy jsem byl ochotný přetrpět mizernou, ale krátkou hru do konce kvůli příběhu, vybaví se mi Batman od Telltale, který měl na Playstationu 4 tak otřesné technické zpracování, až jsem se divil, že hra vůbec u Sony prošla schvalovacím procesem. Naštěstí byla „zadarmo“ na PS Plus a dlužno říct, že příběh byl tak zajímavý, že jsem si ve slevě za pár kaček koupil i pokračování, které bylo sice technicky lepší, ale stále od Telltale. Kraťounký Trine 3 jsme zase s přítelkyní dohráli do konce, protože jeho bugy a glitche byly chvílemi nechtěně dost zábavné, navzdory tomu, že samotná hra byla učebnicovým průšvihem. Ony obecně krátké hry člověk jednou za čas i přetrpí, protože je mu líto vyhozených peněz, na druhou stranu pokud by Wolfenstein: Old Blood (2015) nebo Murdered: Soul Suspect trvaly jen o hodinu déle, klidně bych si závěrečné titulky těchto výtvorů odpustil. 

Emanuel Svoboda – Jako příznivce RPG a zejména JRPG stylu Final Fantasy VII (originál) se k němu stavím pozitivně. Bez práce nejsou koláče!

Broken Sword 5 (PC)

Broken Sword 5 (PC)

Jan Lysý – Upřímně řečeno si nevybavuji žádný konkrétní případ z poslední doby, ale matně si vzpomínám, že v „herním pravěku“ jsem hrál několik adventur, které byly ve své podstatě hodně nezáživné (řešení úkolů postrádalo jakýkoliv náznak logiky a většinou byla řešením metoda „vyzkoušej všechno, co máš v inventáři, něco vyjít musí“), ale protože jsem chtěl vědět, jak to dopadne, tak jsem u nich vydržel. Především některé interaktivní filmy byly poněkud nenaplňující po herní stránce, ale dějově nebyly špatné, takže jsem se jimi doslova proklikal.

Yakuza 6: The Song of Life

Yakuza 6: The Song of Life

Honza Srp – Docela často. Příběh je pro mě to nejdůležitější a samotná hra občas slouží jen jako nutné zlo, které mě od něj zdržuje. Jako nejlepší příklad mohu uvést nedávno dohranou Yakuzu 6, jejíž soubojový systém mi přijde vyloženě otřesný, ovšem famózní mafiánská zápletka mě absolutně pohltila. Naštěstí šlo většinu jejího obsahu ignorovat a s narvaným inventářem lékárniček jsem se nutnými souboji nějak zvládl proklikat až do konce. Vůbec, japonská RPG se podle mého hrají jen kvůli příběhu a tu soubojovou vatu je potřeba prostě protrpět. 

Hry postavené výhradně na dialozích jako třeba Disco Elysium, Life is Strange nebo Planescape Torment podle mého fungují daleko lépe, než když mají vývojáři pocit, že tam mermomocí musí nacpat nějakou tu akci. Co vyloženě nesnáším je grindování, všechny ty Destiny, Borderlands, Anthem a podobné mi za ty vzácné fragmenty příběhu nestojí. 

Destiny 2: Forsaken

Destiny 2: Forsaken

Dan Jarocký – Tituly, které jsou postavené především na grindování, příliš nevyhledávám. Až na pár výjimek totiž nejsem schopný u takových her vydržet požadované desítky či stovky hodin. Z toho důvodu mě poměrně rychle omrzely oba díly Destiny, kterým jsem díky zajímavému světu a výborné audiovizuální stránce chtěl dát šanci. Nejvíce grindu jsem si užil ve free-to-play akci War Thunder. Jako fanouška různých historických tanků a letadel z období druhé světové války pro mě právě odemykání nových strojů představovalo dostatečnou odměnu a motivaci k dalšímu hraní. Jinak ale rád vyměním bezduché grindování za kvalitní příběh a nápaditý obsah misí.

Ondřej Martinů – Setkal jsem se s poměrně dost tituly s hluchými pasážemi, ve kterých je to zkrátka jen o tom se donutit se přes ně dostat. Pokud se ale tyto „grindovací“ či nudně opakovací sekce táhnou moc dlouho, většinou je to pro mne důvod přestat hrát. Výjimkami z tohoto pravidla jsou pravděpodobně hry jako Hollow Knight, kde je sem tam potřeba tak trochu bezmyšlenkovitě nahromadit herní měnu, aby si člověk mohl koupit lepší výbavu. Hra je to ale tak úžasná, že mi to tady konkrétně ani moc nevadilo.

Hollow Knight

Hollow Knight

Něco jiného jsou samozřejmě MMORPG hry, u kterých se s „grindováním“ tak trochu počítá, ovšem u nich se zase nedá moc mluvit o nějakém dohrávání. Každopádně největší otročinu jsem zažil v Ragnarok Online, kde ty nejvzácnější předměty z monster měly šanci 0,01 % na získání, takže mnohdy jsem se pro ulovení jednoho takového musel na danou mapu ve hře zašít na pořádně dlouhou dobu. To bylo ale ještě v době, kdy jsem po škole stejně neměl moc co na práci, teď už bych nic takového dobrovolně určitě nepodstupoval.“

Autor:
  • Nejčtenější

Vývojář dal nenáviděnému sportovnímu týmu handicap, nikdo roky nic nepoznal

Vývojář Mark Turmell, autor klasické basketbalové videohry NBA Jam, se přiznal, že jakožto fanoušek týmu Detroit...

Modly hráčského světa: pět her, jejichž příběh vás dostane do kolen

Premium Her se skvostným příběhem je více než dost. Vybrali jsme pět kousků, za které si scenáristé zaslouží potlesk. Rozhodně...

Podívejte se, na čem všem jde rozběhat legendární Doom

Od vydání Dooma uběhlo více než čtvrt století, přesto má tato legendární videohra stále aktivní komunitu fanoušků....

Po fiasku z minulého týdne rozdává Epic rovnou tři skvělé hry

V obchodě Epic Store si aktuálně můžete stáhnout skvělou zombie akci Killing Floor 2, vesmírnou adventuru Lifeless...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hlavního hrdinu v remaku Mafie bude opět dabovat Marek Vašut

Skvělá zpráva pro fanoušky české klasiky Mafia. Vedle již potvrzeného Petra Rychlého se dabingu chystaného remaku...

Snažím se naučit mít jizvy po popálení ráda, říká Týnuš Třešničková

Premium Byl to okamžik. Vteřina, v níž ji ožehly plameny. Vlasy, krk, ruce, obličej... Ten krásný obličej, který ji živí. Jedna...

Největší slabiny ojetých dodávek. Přinášíme přehled nejporuchovějších vozů

Premium Dodávky byly stvořeny pro práci. Najedou mnohem více kilometrů než osobní auta, a to v náročných podmínkách. Ne všechna...

VELKÝ TEST ZOO: přehled cen, zvířat i atrakcí. Přijeďte, pomůžete!

Premium Mají otevřeno 365 dní v roce, ať praží slunce, nebo se žení čerti. Na několik týdnů je zavřel až koronavirus. Chcete...

  • Další z rubriky

RETRO: Jak se hrálo levně v době, kdy hry stály třetinu průměrné výplaty

Kdo si chtěl v devadesátých letech pořídit legální kopii videohry, musel sáhnout hluboko do peněženky. I ty nejlevnější...

ANKETA: Jak vnímáte kontroverzi kolem The Last of Us Part II

Zatímco recenzenti udělují post-apo dobrodružství The Last of Us Part II vysoké, až maximální známky a první prodeje...

Budou nové Xboxy dva? Microsoft má možná v záloze levnější model

Jako eso v rukávě si možná Microsoft schovává druhou, levnější a méně výkonnou variantu své next-gen konzole Xbox....

Generační vizitka Activisionu: Nástup a ztráta Destiny a tutovka Call of Duty

Pro herní vydavatelství Activision byla končící generace poněkud jednotvárná. Značka Call of Duty se firmě stabilně...

SNAŽÍTE SE O MIMINKO? Funkce vaječníků s věkem klesá, pomoci může asistovaná reprodukce
SNAŽÍTE SE O MIMINKO? Funkce vaječníků s věkem klesá, pomoci může asistovaná reprodukce

S prodlužujícím se věkem a poněkud hektickým způsobem života přibývá žen, které mateřství odkládají. Těhotenství po čtyřicítce dnes proto není výjimkou. Vaječníky ale obelstít nejde, na řadu pak přicházejí reprodukční kliniky, které mají řešení.

Princ George je vztahovačný a drzý, tvrdí jeho kmotra

Šestiletý princ George se na oficiálních fotkách tváří jako andílek a britská královská rodina mu pečlivě buduje image...

Penis a ženský orgasmus. Dvacet centimetrů je optimální, říká studie

Na délce záleží a platí, že větší znamená lepší. Ovšem jen do jisté míry. Největší šanci na uspokojení ženy dává...

Maďarka tvrdí, že nemůže pracovat, protože je příliš sexy

Plastiky dvaadvacetiletou Barbie Barbaru Lunu Siposovou z Maďarska stály v přepočtu přes tři miliony korun. Nyní nemůže...

Berenika Kohoutová ukázala postavu po porodu bez retuše

Herečka a zpěvačka Berenika Kohoutová (29) si posteskla, že s pětiměsíční dcerou Lolou se její život otočil o 180...

Výpovědi už se nevyhnete. Nový zákoník práce přinese i spravedlivější dovolenou

Premium Poslední velká novela zákoníku práce za uplynulých devět let začne z podstatné části platit od začátku příštího roku, v...