Kofola koupila síť fresh barů Mangaloo, v čerstvých džusech dominuje trhu

  10:34aktualizováno  12:05
Tuzemský výrobce nealkoholických nápojů Kofola posiluje na trhu čerstvých ovocných a zeleninových šťáv. Firma koupila síť 17 fresh barů Mangaloo a se značkou UGO tak má dohromady už 37 prodejen džusů. Stává se tak lídrem trhu, který na rozdíl od krabicových džusů v Česku roste.

Šéf Kofoly Janis Samaras v jednom z fresh barů sítě Mangaloo, kterou firma koupila. | foto: Iva Špačková, iDNES.cz

Novou akvizici oznámila Kofola a Mangaloo na tiskové konferenci. Cenu za koupi 100 procent firmy však nezveřejnily.

"Trh s krabicovými džusy  spadl o desítky procent. Lidé jim nevěří, protože pijí rozředěný koncentrát, který byl ovocem v dávné historii. Naopak spotřeba čerstvých nápojů roste, protože lidé dbají víc na své zdraví a přicházejí tak na chuť šťávám z ovoce a zeleniny. Předpokládám, že tento trend ještě zesílí," vysvětlil majitel Kofoly Jannis Samaras důvody toho, proč síť fresh barů koupil.

On sám pije čerstvé šťávy doma a spolu s limonádou Kofola je řadí na druhé místo mez své nejoblíbenější nealkoholické nápoje. Na prvním místě je však pro něj voda. 

Mangaloo se přejmenuje na UGO

Michal Kreuter, který spolu s Martinem Ceprem Mangaloo v roce 2006 rozjel, si spojení s Kofolou pochvaluje také. "Umožní nám to rychlejší rozvoj a nové projekty, na které jsme dosud neměli čas," vysvětluje. "Vedle nabídky šťáv jsme například začali nabízet polévky i saláty, ale vymyslet celý projekt salaterie nám zabralo rok a půl a po tu dobu stála expanze. S podporou Kofoly teď můžeme dělat více věcí najednou," dodává.

Bývalí vlastníci Mangaloo se totiž budou dále podílet na řízení fresh barů, ačkoliv prodali sto procent své firmy. Své znalosti budou uplatňovat pod týmem Marka Farníka, který loni prodal Kofole síť rodinných fresh barů UGO juice (nyní UGOvy čerstvé šťávy), ale ponechal si v ní čtvrtinový podíl. (více čtěte zde). Musí však počítat s tím, že značka jejich firmy přejde pod značku UGO.

Kreuterovi však to, že se jejich značka přejmenuje a navíc v ní nebudou mít už žádný podíl, nevadí. "Dva ředitelé na síť fresh barů by byli moc. Já se soustředím na další práci, například na zavedení detoxikačních programů, kdy zákazníci po nabití karty získají třeba deset různých nápojů na očištění organismu," líčí své další plány. 

Obliba zeleninových šťáv roste

Sítě UGO a Mangaloo jen za poslední rok spotřebovaly suroviny za 40 milionů korun, předloni to bylo o osm milionů méně, před čtyřmi roky o 15 milionů méně. V nákupech surovin přitom roste podíl zeleniny. Zatímco v minulosti byla zelenina obsažena ve třech nápojích z padesáti nabízených a do šťáv se dostávala mrkev, řepa či celer, dnes přesahuje její podíl více než desetinu sortimentu a objevuje se v ní kapusta, zelí či křen.

"Snažíme se vykupovat ovoce a zeleninu od domácích producentů a nabízet to, co právě roste. Co je dobré pro lidský organismus, konzultujeme s dietoložkou, a pak nové kombinace testujeme. Chuť je však pro nás na prvním místě, i pokud by něco bylo zdravé, ale nebylo to dobré, nabízet to nebudeme," říká Kreuter.

Mangaloo nyní provozuje pobočky v Praze, Plzni, Opavě, Hradci Králové a Pardubicích. Samaras počítá s tím, že letos by počet poboček v Česku mohl narůst na padesát a Kofola by tak mohla na trhu čerstvých džusů obsadit skoro padesátiprocentní podíl (fresh barů je podle něj nyní v Česku více než sto).

Samotné Mangaloo dosáhlo loni obrat téměř 100 milionů korun. "Po spojení s UGO by letos obrat obou sítí mohl dosáhnout dvojnásobku, tedy téměř 200 milionů korun," odhaduje Farník.

Autoři: ,

Daňové přiznání 2019

Do 1. dubna musí podat daňové přiznání osoby samostatně výdělečně činné, ale i zaměstnanci (více zde). Využijte interaktivní formulář pro daňové přiznání za rok 2018.

Nejčtenější

Zaplatil letenku, ale letěl jenom kus cesty. Lufthansa ho za to žaluje

Zaměstnanci pobočka letecké společnosti Lufthansa na letišti ve Frankfurtu

Německá letecká společnost Lufthansa žaluje jednoho ze svých pasažérů. Nelíbí se jí, že cestující ve snaze získat...

Máme o 30 procent hostů méně, podáme dvě žaloby, říká restauratér Moťovský

Restaurace U Moťáka v pražském Karlíně. (7. února 2019)

Pražská restaurace U Moťáka se chystá na dvojitou odvetu za to, že se její jméno objevilo v kauze dovozů pochybného...

Ta železnice je zelená katastrofa. Vraťte miliardy, žádá Trump Kalifornii

Ilustrační snímek

Prezident Donald Trump a guvernér Kalifornie Gavin Newsom se ve středu dostali do sporu na Twitteru kvůli masivnímu...

Soumrak hotovosti. V Česku je Apple Pay a stát rozdá platební terminály

V Česku už funguje Apple Pay. Jak ho aktivujete?

Vstup platební služby Apple Pay může Česko přiblížit ekonomice bez hotovosti. Službu, která umožňuje propojení platební...

Konec kšeftů. Stát se rozhodl, že si dálnice bude opravovat sám

Ilustrační snímek

Během následujících deseti let postupně zmizí z dálnic sypače a pluhy soukromých firem. Stát se totiž rozhodl, že...

Další z rubriky

Facebooku hrozí obří pokuta za ochranu soukromí. Může jít do miliard dolarů

Ilustrační snímek

Facebooku hrozí, že v USA dostane od Federální komise pro obchod (FTC) vůbec nejvyšší pokutu, která kdy byla udělena...

Z Výdejny radosti hlava plná starostí. E-shopu Zoot hrozí insolvence

Prodejna e-shopu Zoot v Praze.

Zadlužený e-shop s oblečením Zoot.cz získal investici v řádu desítek milionů korun od investora Natland a pokusí se o...

Coca-Cola chce znovu zabodovat. Do boje nasadila pomeranče

Nová příchuť Coca-Coly, Coca-Cola Orange

Společnost Coca-Cola minulý týden odhalila novou příchuť svých světoznámých kofeinových nápojů – pomeranč. Je to první...

Najdete na iDNES.cz