Dušek vrací jízdní řády autobusů do roku 2011, vlaky na zarostlé tratě

  15:15aktualizováno  15:36
Krajský radní pro dopravu Jaromír Dušek vrátí s podporou hejtmana systém regionální dopravy v Pardubickém kraji do stavu před "velkým třeskem" v prosinci před dvěma lety. A to už od 3. března.

Optimalizace veřejné dopravy se neosvědčila a způsobila mnoho obtíží cestujícím, navíc se navzdory očekáváním prodražila, tvrdí krajský radní pro dopravu Jaromír Dušek. | foto: MF DNES

"Vracíme logiku dopravě," říká a prosazuje urychlený návrat k jízdním řádům před takzvanou optimalizací.

Tehdy se po revoluční změně jízdních řádů ukázalo, že se děti nedostanou včas do školy, stejně na tom bylo mnoho dospělých při svých cestách do práce. Jízdní řády nepočítaly s prodlevou a časy na odbavení.

Krajský úřad zaplavila vlna stížností od starostů, ředitelů škol i podniků. Autobusové jízdní řády se proto vrátí do stavu před 10. prosincem v roce 2011.

Za návratem ke starým jízdním řádům stojí nespokojenost cestujících i nedostatek peněz v krajské pokladně. Loni byl finanční limit na zajištění dopravní obslužnosti v kraji překročen o 80 milionů korun.

Ačkoli jeden autobus najezdil loni v průměru místo předchozích padesát tisíc o více než polovinu více, celých 77 tisíc kilometrů, počet cestujících se zvýšil jen o jednotky procent.

Rozsah železniční přepravy by se neměl příliš měnit, postupně se však budou přidávat spoje na tratích, které byly v nedávné minulosti zrušeny. První bude trať z Dolní Lipky na Orlickoústecku do Hanušovic na Šumpersku. Naopak se omezí provoz tam, kde je vlakových spojů nadbytek. Rovněž budou některé vlaky zastavovat ve více zastávkách. 

Vedení kraje se neobává toho, že "vstoupí podruhé stejné řeky". Ačkoli riskuje, že si řada cestujících opět bude stěžovat na další převratné změny, hejtman tvrdí, že "za Netolického a Duška nebudou žádné experimenty".

A co víc, hejtman nové změny garantuje na celé období čtyř let.

  • Nejčtenější

Multimilionářem přes noc. Šťastlivec vyhrál ve sportce čtvrt miliardy korun

Ve Sportce ve středečním losování padla druhá nejvyšší výhra v historii této hry. Sázející ze Středočeského kraje...

Granko slaví 40 let. Jak dnes vypadá holčička z obalu?

Před čtyřiceti lety přivedla maminka Veroniku Fojtů do ateliéru, kde vznikla fotka na obal krabice kakaa. Tehdy...

Premium

Hra o 80 tisíc: kolik peněz navíc mohou rodiče získat a jak to udělat

Rodičovský příspěvek se od ledna zvýší ze současných 220 tisíc korun až na celkových 300 tisíc. MF DNES přináší návod –...

V mýtu je zapsána ani ne polovina aut, kolony na hranicích mohou mít až 40 km

Až čtyřicet kilometrů dlouhé kolony a desítky hodin čekání zřejmě potkají šoféry přijíždějící začátkem prosince ze...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Češi mají páté nejlevnější jídlo v Evropě. Utratí za něj více než Britové

Potraviny jsou v Česku páté nejlevnější ze všech zemí EU. I přesto je u nás jídlo hned po bydlení druhou největší...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Špičkový výrobek i po letech funguje. Kvůli hloupé chybě je však k ničemu

Snoubení spotřební elektroniky a počítačů provázely porodní bolesti, které jsou z dnešního pohledu absurdní a...

  • Další z rubriky

Maročan vytvořil databázi přímých letů, cílí hlavně na digitální nomády

Maročan, cesta z Bali kvůli vízu a česká dopravní data. Tato překvapivá kombinace dala vzniknout vyhledávači Direct...

Personál Lufthansy stávkuje, firma zrušila i čtrnáct spojů s Prahou

Palubní personál německých aerolinek Lufthansa ve čtvrtek vstoupil do dvoudenní stávky, kvůli které firma zrušila 1 300...

Konec stratéga dopravní výstavby? Ministr prověřuje jeho efektivitu

Vedení dálnic, rozhodnutí o přesunu brněnského hlavního nádraží nebo vyhodnocení ekonomického smyslu stavby vodního...

Ministr Kremlík se zbavuje odpovědnosti za mýto. Práce převedl na silničáře

Ministr dopravy Vladimír Kremlík se snaží zbavit zodpovědnosti za další kroky v problematické kauze českého mýta....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz