Specialized Turbo Vado
Současný život se neuvěřitelně zrychluje, což lidé z firmy Specialized samozřejmě vnímají a říkají, že „rušný život si žádá rychlejší kola“. Nehledejme v tom jen hodnotu absolutní jízdní rychlosti, ale i vše, co k tomu náleží – snadnou manipulaci, snadnou údržbu, bezproblémový provoz, jednoduché nastavení a ovládání. Proto má Vado všechno, co na městském kole chcete mít.
Technické údaje
|
Najdete na něm bytelný nosič, plně funkční blatníky, integrovaná světla, kryt řetězu, pro jízdu po městě a na cyklostezkách ideální hladké pneumatiky. Brzdy jsou kotoučové, design rámu hypermoderní, zpracování dokonalé, vidlice má zdvih 50 mm. Vše motorové je skryté v kónicky se rozšiřující spodní rámové trubce, až se nechce věřit, že je v ní skutečně skryt motor i baterie.
Digitální TFT displej BLOKS 2.2" umožňuje monitorovat všechna jízdní data v reálném čase. Motor Vado 1.2 S pracuje s výkonem 250 wattů, citlivě reaguje na sílu šlápnutí. Čím silněji šlapete, tím více energie motor přidává. Baterie o 604 Wh komunikuje s displejem a má mnoho úrovní ovládání pro zajištění maximálního výkonu a dojezdu.
První dojmy testerůKarel: Je to krásné, je to silné. Motor silnější než motory Shimano, velmi povedená geometrie, i posed je vyladěním blíže horskému kolu. Motor plynule pomáhal do hraniční rychlosti, přechod k neasistenci nebyl nepříjemný. Zuzana: Super kolo v každém terénu, jen do toho těžkého jej nemá cenu nutit. Všechno je v celém rozsahu pomoci plynulé i přechod k neasistenci. Na turistiku ideální. Miloslav: Chová se jako klasické kolo s vynikající geometrií, vnímal jsem jasnou hranu mezi přechodem rychlostí na limitu. Jízda bez motoru je na středním stupni obtížnosti, uvést jej do vyšší rychlosti je dost pracné. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 4,75 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 3,75 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 4,5 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 3,75 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 4 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 3,5 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 3,25 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 4,5 |
Dojezd | 49 km |
Výsledek ergotestu | 1 |
Celková známka jízdního testu | 4,00 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Verdikt: Za Specializedem se každý otočí, ale není to kolo jenom o designu. Američané přidali silný motor a hlavně příjemný sportovní posed i snadnou ovladatelnost. Vado nám padlo do ruky okamžitě i díky detailům, jako jsou gripy, pedály či sedlo.
Test modelu Specialized Vado