Winfried Vahland
Winfried Vahland byl opravdový šéf. Jeho éra znamenala pro Škodovku roky rozvoje, ofenzívy. Značka nabrala drajv, ze kterého čerpá dodnes. Vahland začínal u konkurence. Se Škodou se seznámil v srpnu 2002, kdy byl jmenován členem představenstva, o rok později byl povýšen do funkce místopředsedy. Jeho nová kariéra se rozeběhla v září 2010, kdy se z čínské mise vrátil do Mladé Boleslavi, aby převzal po Reinhardu Jungovi funkci předsedy představenstva Škody.
Po svém předchůdci převzal automobilku zotavenou po celosvětové ekonomické krizi. Škoda tehdy měla nového Yetiho, který se trefil do chutí publika a zachytil v pravou chvíli nastupující SUV mánii. K tomu automobilka pracovala na kontinuitě modelové řady – jelo se po kolejích jménem Fabia a Octavia, které se pravidelně obměňují a občerstvují bez ohledu na to, kdo je u kormidla.
Pevná ruka, která Škodě prospělaWinfried Vahland Z rozhodnutí drsného šéfa těží dodnes. Čtěte více. |
Po šumech okolo nástupce Superbu právě Vahlandovo vedení dovedlo do produkce aktuální provedení této vlajkové lodi, která patří k nejkrásnějším škodovkám současnosti. Vahland Superb představoval v březnu 2015 na autosalonu v Ženevě. Na opačný konec nabídky se přiřadilo v roce 2011 malinké Citigo.
Vahland byl jako šéf absolutně nekompromisní, nebál se rozhodovat a byl extrémně náročný. Byl pro Škodovku tím pravým mužem pro ten správný moment, kdy mohl značce udat směr a pomoci jí. A pomohl. Zasvěcení říkají, že z jeho rozhodnutí čerpá značka dodnes. Obrovskou výhodou byla jeho ekonomická erudice. Vahland dal světu Škody také Kodiaqa. Největší mladoboleslavký (přesněji kvasinský) crossover představil spolu s SUV ofenzívou v září 2016 Vahlandův nástupce Bernhard Maier.