Detlef Wittig
Nejodvážnější škodovky vznikaly v Boleslavi v novém tisíciletí za štace Detlefa Ernsta Wittiga, který do nejužšího vedení značky nastoupil v roce 1995. Wittig měl štěstí být u toho, když Škoda představila Octavii. Ta byla po rustikální Felicii opravdovým milníkem automobilky.
„Škodovku jsme proměnili v podnik vyrábějící své výrobky s vysokým technologickým standardem, v nejvyšší kvalitě a s nízkými náklady, čímž zákazníkům dává vysokou funkčnost a velkou protihodnotu. Na trhu tak přebírá roli protiváhy vůči výrobcům z Dálného východu, zejména pak korejským, malajsijským a japonským.“
Světoběžník, který dal Škodovce první SUVDetlef Wittig Za jeho druhé štace v Boleslavi vznikaly v novém tisíciletí nejodvážnější škodovky. Čtěte dále. |
Wittig stál u mnoha velmi důležitých rozhodnutí automobilky. Tím, které bylo jednoznačně nejdůležitější pro další rozlet a dnešní pozici značky, je Yeti. Pravda, Škoda tento dodnes ceněný model, který pro značku znamenal velmi úspěšný vstup do kategorie SUV, jež dnes vládne prodejům, uvedla na trh v roce 2009, tedy dva roky po Wittigově odchodu z Mladé Boleslavi, ovšem právě v jeho éře se o osudu Yetiho rozhodlo. A pak je tu bláznivý Roomster, frčící na tehdy módní vlně malých MPV, který byl ještě větším šokem pro publikum, když se představil v sériové podobě.