Reinhard Jung
Nejméně viditelným šéfem v novodobé historii automobilky byl zřejmě Reinhard Jung. Prvního října 2007 převzal ve Škodovce klíče od šéfovské kanceláře od Detlefa Wittiga, který zanechal v historii značky hlubokou stopu. Klidné tři roky to však rozhodně nebyly, i když přebíral Škodovku dobře nastartovanou.
Na začátku roku 2007 byla Škoda Auto dokonce nejziskovější divizí koncernu. Jenže přišel rok 2008 a v Americe tou dobou začínala hlásit problémy banka Lehman Brothers. Na podzim 2008 doplula velká ekonomická krize i do Evropy. V té době se pevné semknutí koncernu Volkswagen projevilo jako stěžejní. Jung tou dobou na autosalonu v Paříži představoval faceliftovanou octavii druhé generace s kontroverzními výrazně zvětšenými a zaoblenými předními lampami. To byly radosti.
Nenápadný šéf a jeho perné krizové rokyReinhard Jung Ze škodováckých šéfů v novodobé historii značky pod křídly Volkswagenu asi nejméně viditelný. Klidné tři roky to však rozhodně nebyly. Třeba musel obhajovat moc dobrého superba. Čtěte dále. |
Starosti přišly brzy poté. Už na přelomu let 2008 a 2009 byla Škoda nucena omezit výrobu na čtyři dny v týdnu. Německý koncern však krizi ustál a dá se říci, že z ní vzešel posílen. I se Škodou. Do éry Reinharda Junga patří ještě další důležitá Škodovka, Superb druhé generace. Jeho design je dílem týmu tehdy vedeného Jensem Manskem.