Martin Hrdlička
Petrovi Hrdličkovi už dávno po právu přiřkli titul „otec Favorita“. A Martin, dnešní šéf vývoje podvozku a agregátu automobilky v Mladé Boleslavi, je jeho synem; takže má bratra Favorita. Se Škodou je odjakživa. Kariéru začal na počátku devadesátých let, tehdy ho vedl a do tajů vývoje aut zasvěcoval Jan Nepomucký, další legenda konstrukčního oddělení Škody a jeho strýc.
Na kontě má patenty, které Škodovka, potažmo koncern Volkswagen využívá a těží z nich. Nejnověji je spolupodepsán pod geniálně jednoduchým nápadem na speciální kryty, které zlepšují aerodynamiku ráfků nově faceliftované Škody Kodiaq.
Dává škodovkám duši a nápadyMartin Hrdlička Se Škodou je odjakživa. Kariéru začal na počátku devadesátých let, je to legenda uznávaná v celém koncernu VW. Čtěte dále. |
Ve svých začátcích ve Škodovce, které se víceméně překrývají s převzetím značky Volkswagenem, pracoval na brzdách. A tehdy tvořil vnitrokoncernovou metodiku na testování životnosti a výkonu brzdové soustavy. Vymýšlel testy na slavném padáku z Grossglockneru, kde se podle jeho metodiky testují brzdy škodovek a nejen jich dodnes. Vyvíjel první čtyřkanálové ABS v koncernu a vůbec první ABS pro vozy Škoda. A možná i díky tomu je dnes česká značka specialistou na některé disciplíny týkající se brzd v rámci celého koncernu VW pro celý svět.