Nejprodávanější produkt Volkswagenu? Párek

aktualizováno 
Volkswagen vyrábí ve své továrně ve Wolfsburgu kromě aut i uzeniny. Naprosto fantastické uzeniny, jinak by totiž letos neslavily 45. narozeniny.

Párky Volkswagen z německého Wolfsburgu | foto: AP

Vepřové párky z Wolfsburgu jsou v Německu mimořádně populární. Společnost jich v roce 2017 vyrobila 6,8 milionů kusů, což je víc, než kolik továrnu za tu dobu opustilo nových vozů. V předcházejícím roce to bylo dokonce 7,2 milionů. Zdejší párek má dokonce i své produktové číslo – 199 398 500 A.

VW párek je populární nejen v kantýnách továren Volkswagenu, prodává se celkem v 11 zemích. Denně se jich tu vyrobí asi 18 tisíc. Tento klasický kousek mezi uzeninami váží 170 gramů, měří 25 centimetrů a prodává se v balíčcích po pěti kusech označeném pečetí „Originál“. Je třeba zdůraznit, že „Currywurst od Volkswagenu“ je párek, nikoli klobása, jak se leckde mylně uvádí.

Hit autosalonů

Už je z toho rituál. Na evropských autosalonech je o prvních dvou dnech na stánku Volkswagenu narváno. V zázemí pro novináře se totiž podávají currywursty. Volkswagení párky nakrájené na dvoucentimetrové kousky, hezky dohněda opečené, přelité ohřátým kečupem a posypané kari jsou delikatesa. Neohrnujte nos, už roky se po nich vždycky ptá náš kameraman, diabetik a dietář dbající na linii se olizuje až za ušima.

František Dvořák

O výrobu uzenin se ve Volkswagenu stará zhruba třicítka lidí, většinou řezníků. Celý proces výroby začíná dodávkou čerstvého vepřového masa od místních dodavatelů. Ročně se ho spotřebuje asi 15 až 20 tun, většinou se používá ramínko bez tuku, kostí a šlach. „Naše párky obsahují pouze 20 procent tuku, přičemž běžný podíl je 35 procent,“ říká pyšně šéf zdejšího uzenářství Franco Lo Presti, který se výrobě currywurstů věnuje už od roku 1979.

Recept je top secret

Do rozmělněného masa se pak přidává koření. Receptura je ovšem přísně tajná a od roku 1973 neprošla žádnou změnou. Jisté je, že kořenící směs obsahuje sůl, pepř a zázvor, samozřejmě i kari - ovšem zbytek je „top secret“.

Hotové párky naplněné do umělého střívka se pak udí zhruba 100 minut při 80 stupních. Vyrábí se nejen currywurst, ale i bouillonwurst, klobásy, bregenwurst, masový sýr, roláda, párek s příchutí gyrosu, grilovací klobáska se sýrem, krakovský párek, salsiccia a dokonce i burger s currywurstem. Na své si přijdou i vegetariáni, v nabídce je totiž i vegetariánská varianta. A od roku 2010 i kečup s příchutí curry. V loňském roce se ho prodalo celkem 550 tisíc půllitrových lahví.

Kromě toho, že jde o nejprodávanější produkt koncernu, se Volkswagen Currywurst pyšní ještě dalšími „nej“. Nejdelší zde vyrobený párek měřil 250 metrů a byl vyroben v roce 2003 při příležitosti představení páté generace Golfu ve Wolfsburgu.

Výroba párků v továrně Volkswagenu v německém Wolfsburgu

Výroba klobás v továrně Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Autoři:

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

Zvýšil bych maximální rychlost na nových dálnicích, říká český mistr rallye

Automobilový závodník Jan Kopecký v diskusním pořadu Rozstřel.

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je jedním z nejlepších českých automobilových závodníků současnosti. „Čeští...

Ford Puma ukazuje, jak chtějí automobilky vyzrát na zákazníky

Nový Ford Puma

Jak donutit zákazníky, aby zaplatili za nové auto víc, i když větší nechtějí? Propojit sportovní styl, přidat něco...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Česko podpoří vodíkovou dopravu, zainvestuje do plniček

Elektromobil Hyundai Nexo na vodíkové čerpací stanici v Neratovicích

Česko chce vedle čisté elektromobility do budoucna podpořit i rozvoj vodíkové technologie v dopravě. „Podpora by měla...

Můj syn má svalovou dystrofii, od 12 let je na vozíku
Můj syn má svalovou dystrofii, od 12 let je na vozíku

Na 7. září připadá Světový den Duchennovy svalové dystrofie. Tímto vzácným genetickým onemocněním trpí i Jaroslav, který je v současnosti plně odkázaný na pomoc druhých.

Najdete na iDNES.cz