Malá auta koncernu VW mají špatně navržený zámek pásu, může se rozepnout

  18:40aktualizováno  22:00
Finský časopis Tekniikan Maailma odhalil velmi nebezpečnou chybu malých aut koncernu Volkswagen postavených na platformě MQB-A0. Zámek zadního bezpečnostního pásu se může samovolně rozepnout.

Špatné řešení úchytů zadních bezpečnsotních pasů u malých aut koncernu Volkswagen. | foto: Tekniikan Maailma

Finský magazín odhalil chybu ve svém testu u malých aut koncernu Volkswagen. Problém se tak může týkat všech modelů stojících na platformě MQB upravené pro malé modely. V ohrožení jsou pasažéři Seatů Ibiza a Arona, VW Polo nebo Volkswagenu T-Roc. Stejný technický základ bude mít také nový malý crossover Škody, který se představí koncem letošního roku (podrobnosti zde).

Spona bezpečnostního pásu levého zadního cestujícího se při testování opakovaně uvolňovala. Tekniikan Maailma zkoušel auta při vyhýbacím manévru, při testu bylo na palubě obsazeno všech pět míst. 

Trio na zadních sedadlech sedí v tu chvíli v malém autě natěsno. A to se ukázalo jako potíž. Zámek levého a prostředního bezpečnostního pásu jsou totiž vedle sebe, nejsou ovšem ve stejné výšce. Ten prostřední je výš. Při vyhýbacím manévru tedy může snadno dojít k tomu, že se prostřední cestující opře o přezku svého pásu, ta zmáčkne odjišťovací červené tlačítko vedlejšího úchytu a pás levého cestujícího se odjistí.

Jak k samovolnému rozepnutí dochází, vysvětluje finský magazín animací na Twitteru.

09.května 2018 v 11:46, příspěvek archivován: 11.května 2018 v 18:14

VIDEO: N?in toimii TM:n l?yt?m? suunnitteluvirhe VW-konsernin kolmen automalliin turvav?iss?. https://t.co/jzl9FKB3jN https://t.co/rsjkk7Jx0s

Pro zobrazen? videa mus?te m?t zapnutou podporu JavaScriptu

Näin toimii TM:n löytämä suunnitteluvirhe VW-konsernin kolmen automalliin turvavöissä. https://t.co/jzl9FKB3jN https://t.co/rsjkk7Jx0s

Magazín celou věc nahlásil finským úřadům, které pravděpodobně nařídí svolání konkrétních aut do servisu. 

Volkswagen na základě zjištění finského magazínu oznámila, že svolá po celém světě ke kontrole 411 000 aut. „Kontrola se týká 220 000 modelů Polo a 191 000 modelů Ibiza a Arona španělské divize Seat,“ uvedla automobilka.

Firma zámek bezpečnostního pásu upraví. Kontrola i úprava zámku budou pro dané modely bezplatné.

„Seat v samostatném prohlášení poradil zákazníkům, aby nepoužívali prostřední sedadlo u modelů, kterých se kontrola týká, dokud nebude jejich vůz překontrolován,“ uvedla agentura Reuters.

Od 10. 9. do 22. 9. probíhá ve Frankfurtu nad Mohanem Mezinárodní automobilová výstava (IAA). Žhavým tématem je samozřemě i elektromobilita.

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Mazda bude dobíjet elektromobil Wankelem. Prototyp jezdí hladce

Prototyp elektromobilu Mazdy postavený na základech modelu CX-30

Mazda naskakuje do elektrického rychlíku se zpožděním a stojí to za to. Rozvoj elektrické infrastruktury vázne, rvačka...

První škodovka na elektřinu startuje na 430 tisících korunách

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Malý elektrický Citigo bez stokoruny za 430 tisíc a hybridní Superb iV s cenou začínající na 876 900 korunách. Škoda na...

„Čínské tesly“ přijely do Evropy po svých, zahajují autosalon ve Frankfurtu

Aiways U5

Čínský start-up Aiways chce být čínskou Teslou. Prototypy prémiového elektrického SUV dojely po vlastní ose ze Si-anu...

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

Další z rubriky

Černá díra ve Frankfurtu. Nové BMW X6 obléklo nevídanou barvu

MW X6 Vantablack

„Černá barva neexistuje, je nejtemnějším odstínem bílé. A bílá také neexistuje, protože je nejsvětlejším odstínem...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Slovenský Defender umí všechno: může mít 400 koní a stát přes tři miliony

Land Rover Defender

Navázat na legendární produkt není jednoduché. Land Rover se k úkolu navrhnout nový Defender postavil čelem a ve zbrusu...

Najdete na iDNES.cz