Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

aktualizováno 
Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové vrcholového managementu dodnes čekají na soud. Na druhou stranu je kondice německého koncernu možná nejlepší v historii. A tak se najde i čas na řešení hloupostí. Třeba chuť kečupu v závodní kantýně.

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu. | foto: Profimedia.cz

Jsou věci, které mají zaměstnanci wolfsburgské automobilky natolik rádi, že by se na nich nemělo nic měnit. Patří mezi ně i kečup, který se podává k párku v kantýnách Volkswagenu. Jenže k této změně právě teď došlo. O aféře „kečupgate“ se nyní vzrušeně diskutuje nejen ve firemní jídelně, ale i na internetových fórech a kauze se věnují i přední německé deníky. Zlí jazykové dokonce tvrdí, že jde o další skandál, jejichž nedostatkem koncern rozhodně netrpí (vše o dieselgate čtěte zde).

Volkswagen totiž vyrábí nejen auta, ve vlastním řeznictví firmy ročně vzniknou i miliony párků. Ty se v kantýnách ve Wolfsburgu, Kasselu, Emdenu, Cvikově a Bratislavě podávají zásadně s jedinečným VW-curry-kečupem. Což je stejný prodejní hit jako párek, který se tu vyrábí už 45 let – v uplynulém roce se ho prodalo 550 tisíc půllitrových lahví a 27 tisíc kbelíků. Více o nejprodávanějším produktu automobilky Volkswagen čtěte zde.

Méně cukru, tuku i chuti

A firma nyní změnila dodavatele této důležité komodity. Problém spočívá v tom, že nové ochucovadlo chutná maličko jinak. A obsahuje méně tuku a cukru, zato o třináct procent vyšší podíl rajského protlaku. Což se stalo příčinou spekulací, že katastrofa možná ještě není u konce: pokud to tak půjde dál, začnou se nakonec i párky vyrábět z tofu, obávají se někteří.

Fotogalerie

Dobrovolně Volkswagen dodavatele kečupu nezměnil. Příčinou jsou podle informací deníku Wolfsburger Allgemeine strukturální změny u potravinářského koncernu Mondelez (dříve Kraft foods). Staré smlouvy s dceřinou společností musely být k únoru 2017 vypovězeny.

„Museli jsme zkrátka zvolit jiného dodavatele, který bude splňovat naše nároky na kvalitu,“ vysvětluje Martin Cordes, šéf oddělení gastronomie u koncernu VW. Podle něj musel nově zvolený výrobce uzpůsobit recepturu tak, aby výsledný produkt odpovídal kvalitě typické pro VW a aby se chutí co nejvíce blížil původnímu výrobku.

Hledání původní chuti, která pálí jinde

Podle deníku Wolfsburger Allgemeine šlo o zdlouhavý proces, kdy automobilka navázala kontakt s dvanácti dodavateli a v souvislosti s tím proběhl téměř stejný počet degustací. Jak popsal Martin Cordes, nešlo v žádném případě o snadný úkol: „Byl to nepředstavitelně složitý proces. Není totiž chilli jako chilli a rajče jako rajče. Trvali jsme na svém požadavku, že nový kečup musí být původnímu chuťově co nejvíc podobný.“ Ve finále se Volkswagen rozhodl pro firmu Develey, sídlící nedaleko Mnichova. S novým dodavatelem musel být upraven i design skleněné lahve, v níž se kečup dodává.

Degustace probíhaly v průběhu roku 2017. Zaměstnanci Volkswagenu testovali různé druhy kečupu, jejichž chuť se následně vyhodnocovala. A tento proces evidentně ještě není u konce. Neboť kečup, který byl vybrán, podle Cordese „ostře pálí na špičce jazyka“, zatímco, jak uvádí deník Süddeutsche Zeitung, „starý“ kečup pálil až v hrdle. Chutná jinak a tím pádem chutná jinak i oblíbený párek. Přestože si prý někteří zaměstnanci novou chuť pochvalují, na receptuře se určitě bude ještě pracovat.

Autoři:
  • Nejčtenější

Při své rekordní jízdě zemřela nejrychlejší žena světa. Policie stále neví jak

Devětatřicetiletá závodnice, televizní hvězda a rekordmanka v rychlosti Jessi Combsová zemřela na konci srpna, když se...

Falešné veterány blokovaly dopravu. Skončilo to bitkou a poničeným autem

Bitkou a poškozením auta skončil incident v ulici Úvoz, která vede kolem Petřína na Pražský hrad. Několik...

Daň z chudoby ve jménu ekologie: návrh na zdražení převodu auta je zpět

Svaz obchodu a cestovního ruchu chce, aby se vrátil princip, podle kterého se „emisní poplatky platí za auta starší...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

VIDEO: Zkušení řidiči zpátky v autoškole. Vyhořeli všichni

Jakmile člověk opustí autoškolu, začne se postupně otrkávat. Obvykle už nesedí za volantem s vyděšeným výrazem a na...

Premium

Výrazný nos, vzdělání sestry. Proto si Gott vybral Ivanu, říká novinářka

Profesní vztah je pojil pětadvacet let, ona ho však osobně poznala už jako holčička. Navzdory všem turbulencím, které...

Krampol o Belmondovi: Když on točil Zvíře, já hrál traktoristu

Přes třicet let promlouvá na české diváky božský Bébel, jak Jean-Paul Belmondovi v rodné Francii přezdívají, hlasem...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

  • Další z rubriky

Na Dakar míří poprvé hybridní kamion. Postavili ho v Česku

Severočeský tým MKR Technology zbrojí na Dakar 2020. A ten bude mimořádný. Vůbec prvně stáj vyšle kvarteto svých...

KOMENTÁŘ: Je tažení proti SUV ekologie, nebo třídní boj?

Auta jsou zlo. To už jste jistě slyšeli, není to nic nového. Řekne vám to kdejaký zelený aktivista. Ale v poslední době...

Premium

Auto jako investice, díl třetí: Chcete si hrát, nebo vydělávat?

Častou chybou začínajících „investorů“ bývají auta, která jste vždycky chtěli, a teď na ně konečně máte peníze. Skvělá...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz