Diskuse k článku

Jídlo a energie: krmte své tělo tak, jak chcete, aby fungovalo

Jste často unavení, nebo máte prostě jen méně energie než byste si představovali? Máte tendenci usínat po obědě za pracovním stolem? Možná moc trénujete, málo spíte, příliš se stresujete… Možná, že za to však může vaše strava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K37a30r28e87l 97S14t15r46ž85a34n48o70v65s73k52ý 1358635985

To je článek nebo reklama?

0/0
26.8.2014 8:41

M25i14r18a 93L28o42v11e 3754610708724

Pred tydnem jsem videla otresne video, na kterem pracovnk vhazoval mala prasatka i s kopytkama, s rypackama, s ocaskama ...nebylo videt zda maji i chrup, ale predpokladam ze jim ty zuby tezko nekdo predtim vytrhal a urcite byla i s pajslem, protoze byla normalne kompletni, bez vykuchani ...ta prasata byla vhazovana do stroje, do obrovskeho mlynku a uplne rozmelnena na padrt, na vyrobu parku ...no nekup to! No nedej si krasne vonavoucky parecek se spoustou pridavnych sracicek a emulgatoru!

+1/0
18.8.2014 5:36

M92i93r12a 32L80o89v88e 3914800278164

A jeje! Tak to byly asi ony! Smich!

veprove parecky Pikok

Ja jsem v Lidlu nakupovala sem tam neco- pecivo, sunku, zeleninu, mimojine i veprove parecky Pikok. Tahle diskuze me inspirovala- treba ta cokolada na vareni- sezrali jsme doma tri jen tak, nez jsme z ni konecne neco „uvarili“ 

Ale vcera jsem byla nakoupit, manzel si dal k veceri asi ctyri parky a v noci mu prislo zle- dostal zimnici, nakonec se vyzvracel a bylo mu lip, rano jel do prace… Nic jinyho nejedl, tak mam bohuzel podezreni, ze to bude z nich. Driv jsme s nima zadny problem nemeli 

http://www.emimino.cz/diskuse/co-kupujete-v-lidlu-86212/strankovani/31/

0/0
18.8.2014 5:39

Z51d28e47n45ě51k 91S70e50i91d56l 9897941109894

Nemůžu si pomoct, ale tohle je článek bez jakékoliv informativní hodnoty, nadpis článku naprosto neodpovídá jeho obsahu a v podstatě v něm není žádná podstatná informace nebo opravdový návod. To je PR článek nebo osobní reklama autorky?

+15/−1
5.8.2014 9:58

J59i29r35i 98S54l95a37v52i75k 2221409535672

Naštěstí jen nenápadná propagace paleo diety. Až na to že tuky pro nás nejsou přirozenější než sacharidy a problém se sacharidy má ccá 15% populace, což rozhodně není většina. Já jsem paleo zkoušel cca půl roku, víc energie jsem neměl, spím stejnou dobu a nejspíš mám nějakou alergii na oříšky. Sice jsem zhubnul (z 70 na 68kg), ale dostal jsem pěknou sračku. Po návratu k sacharidům sračka odezněla a vrátil jsem se na 70kg a je mi fajn. Sacharidy můžu jen a jen doporučit.

+2/−3
4.8.2014 19:53

M43i91r62a 46L71o27v96e 3974650748794

no nazdar!;-D;-D;-D

0/0
18.8.2014 5:41
Foto

J96a58n 83C89a29b80a46l 8144173320904

Hele, to máte jako s tím mlékem. Půlka doktorů tvrdí, že lidem prospíva, druhá, že škodí :) Sranda je, jak se obě skupiny nemají rádi. Nicméně, se sacharidama je fakt, že několik lidí má netoleranci na lepek. Někteří z nich si ty těstoviny klidně daj a maximálně se tak podělají, druhá část ale skončí v nemocnici ...

0/0
18.8.2014 8:27

L40u69b65o81m71í19r 23V74r71á32n21a 9481136174980

Mám teď dojem , že teď v 68 letech už žiji v poněkud jiném světě.  Většina lidí ze střední Evropy  přeci  neměla a nemá problémy s obilovinami, mléčnými výrobky, sójou, masem, umělými sladidly atd. Ani s cukrem ( tj. sacharózou) v přiměřeném množství.  Pouze někteří z nás mají bohužel problémy, protože mají vrozené metabolické  poruchy. Někteří jsou na tom hůř ( celikálie, galaktosemie) , někteří to přežívají docela v pohodě ( laktózová intolerance). Většina lidí ale nemá problém, pokud to s něčím nepřehání.  Kdyby tomu tak bylo, tak by se nás tetička Evoluce už dávno zbavila.  Někdo si tady na nás vymýšlí ptákoviny a vydělává na naší blbosti. Také jsou něketří esoterici, kteří si myslí, že si jejich tělo si řekne. Já bych na to tedy nespoléhal. Moje tělo si většinou neřekne. Možná, že mám ovšem dementní vnitřnosti....

+18/−1
4.8.2014 13:51

P92e52t32r81a 91B60r62a60b28c57o46v53á 4628556412926

Bezlepkové výrobky = skvělý byznys, sojové mléko (které není mimochodem pro člověka moc vhodné) = skvělý byznys :-) Občas by měl člověk přemýšlet... Nedávno jsem narazila na tento článek: http://www.leky-poradna.cz/blog/hubnuti.htm Moc doporučuji si přečíst!

+1/0
3.8.2014 19:53

S48v59a20t11a32v75a 16D45u35r87a51n98o18v73á 3479459864221

zase bych to tak nehrotila, pokud pouzivate jen zakladni potraviny a jite jen chleb, max nejake pecivo, tak se bez lepku muzete obejit uplne v pohode. Hlavnim zdrojem lepku jsou totiz psenice, jecmen a zito. Ovesne vlocky, pokud nejsou zpracovavany ve stejne tovarne jako drive uvedene obiloviny jsou take bezlepkove. Takze vlastne to, co nemusite kupovat je mouka a vyrobky z ni (pocinaje susenkami a kolacky a konce jiskou do polevky nebo trojobalem na rizky). Pak mate velmi zjednodusene receno bezlepkovou dietu. Jediny byznys je pak v bezlepkove mouce.

+1/0
4.8.2014 8:19

J81a52n60a 84K50r97a78j16í15c62o23v71á 1699225264906

BZL výrobky jsou skvělý byznys, to máte pravdu, jenže bezlepkář je docela ocení.  A sójové, mandlové... mléko zase ocení ti, co mají alergii na laktózu... Díky tomu si např. mohou občas dopřát BZL puding ze sójového mléka . Nebo třeba BZL špagety, koláč z BZL listového těsta (který si vyrobí z BZL mouky)....

+1/0
4.8.2014 12:02
Foto

P27a98t52r95i96k 70Š76l25é45g66r 1721205606206

Já bych se asi poblil po kravském léce. Sojový, mandlový ale nejraději rýžový nápoj je opravdu pochoutka. V létě bílá rýže opravdu příjemně zchladí. :) Sice jsou tyhle varianty dražší, zase na druhou stranu kvůli jejich výrobě žádné zvíře trpět nemuselo.

+1/−8
5.8.2014 20:14

J83a98r18o75s42l58a50v 86T74a68c13h52o69v11s82k21y 2262810864910

Dojenim krava netrpi. Me zase delaji zle tyhle nahrazky

+1/0
21.8.2014 15:25
Foto

P81a29t45r43i26k 83Š80l83é68g15r 1401165946536

Pokud tu krávu dojí milující farmář, tak asi netrpí. :) Ale ve skutečnosti krávy v mlékarenském průmyslu nemají individuální péči - jsou napojeny cleý život na sací trubice a když už přestanou dávat, tak je podříznou a prodají jako levné hovězí. To ještě nemluvím o telatech, která jejich mateřské mléko nedostanou, protože to se samozřejmě prodalo lidem.  Tak velkou populaci lidstva už nepůjde uspokojit ekologickým zemědělstvím, které by mělo lépe zacházet se zvířaty. Do roku 2050 nás má být 9 miliard a pokud chceme, abychom tu ještě něco prožili, tak živočišná produkce bude muset ustoupit, nebo nejlépe ji celou zrušit. Výroba masa je tak neefektivní, že ze zdravotního i ekologického hlediska by bylo udržitelnější živit lidi rostlinami. Lidé se musí zbavit zažitých zvyků a myslet do budoucnosti, co jim a jejich dětem může přinést největší užitek. Budoucnost v zabíjení desítek miliard zvířat ročně to asi nebude. :)

0/0
29.8.2014 23:23

M51i39r71a 60L46o82v41e 3764210768374

Sója je obecně velice problematická potravina a rozumný člověk se jí pokud možno vyhne v jakékoliv podobě. To platí i pro kvašené varianty, které jsou třeba u makrobiotiků častým zdrojem kvasinkových onemocnění.

0/0
18.8.2014 5:52
Foto

P93a28t16r24i61k 55Š55l37é72g28r 1111795726416

Rozumný člověk se vyhne především masu a všem ostatním živočišným výrobkům :) Tečka.

0/0
29.8.2014 23:25

P26e73t68r 13F15r63ý71d46e73k 7569411809533

Palec nahoru za rozumny clanek.

0/−4
3.8.2014 19:20

J31a50n18a 50V51y33s66k87o89č62i76l54o52v84á 8597668799334

Já už typovala, co mi nedělá dobře. Myslím, že to jsou univerzální jedy. Cukr, mléko, lepek. Jen je problém (pro mne) se jim trvale vyhýbat.:-/

+1/−1
3.8.2014 18:59

J38a91r87o15s66l67a18v 18T70a72c32h80o42v66s30k73y 2122160324190

Nic z toho nejsou jedy. Jen vam to mozna nedela dobre.

0/0
21.8.2014 15:26

V60o38j48t73ě37c83h 15K35o60z20m85e86r 3164759178524

Když vylezu do průměrné samošky tak těžko najdu potravinu prumyslově nezpracovanou! Nemluvě o nákupních centrech. Tak kuva co teda žrát?

+2/−6
3.8.2014 17:52

E45v51a 81H42r24u94b24á 4670817442862

Zelenina, ovoce, orechy a lusteniny (potraviny ktere by mely tvorit jidelnicek) jsou prumyslove zpracovane? Jak?

+8/−1
3.8.2014 17:59

Z31d21e56n60ě57k 23S76e63i48d40l 9387831139824

Nestačím valit oči...

+2/0
5.8.2014 10:00

M20i62l45o93š 35D89v22o30ř51á72k 8865677776941

doplnim o flakotu od reznika, kus prakticky jakekoli ryby v celku nebo ve filetu, atd....

+1/0
11.8.2014 14:46

P34e78t22r 25M33o90t72y87č74k39a 2552288930749

To se ptáte pod článkem, kde je hned na počátku kus hovězího a k tomu zelenina? Máte problém s čočkou? S rizotem? S potravinami, které vyrobíte z mouky? Kuskus? Obecně cokoli ze zeleniny? Vejce? 

Zjednodušeně řečeno - odpověď na vaši otázku je: "Kupujte suroviny a z nich vařte. Nekupujte polotovary, pokud nevěříte průmyslovému zpracování. Mají je všude."

+8/0
3.8.2014 18:21

E96v93a 14H22r97u39b41á 4840617312862

To je tezky :) kdo chce (a tech je vetsina) jist sr.cky, bude si vymyslet 1000 vymluv proc je jist "musi" :)

+4/−2
3.8.2014 18:57

V18o96j19t89ě15c87h 69K54o98z67m23e60r 3264679798904

Dobře, poraďte když jste tak chytrá. Drevorubec, jedu do práce co si mam vzít na svačinu? Pečené maso, či snad igelitku rajčat a ořechů? Zelenina je min z poloviny co lze u nás koupit chemicky ošetřená, pečivo je totaln chemie. Nevim no, snad banány, to té práce moc neudělám!!!!

0/−3
3.8.2014 19:51

T46o73m70á64š 79L70u28d55v53í77k 5810548783656

Banany nelze vypestovat bez chemie (videl jste nekdy Bio banan?) takze na ty zapomente.

+1/0
3.8.2014 20:07

M92a93r59t93i45n 82K75a78r83á34s67e58k 9488743388798

Bio banany se normlane prodavaji....

+1/−1
5.8.2014 0:34

Z53d95e40n58ě49k 47S87e59i32d37l 9357901439604

A jsou fakt bio? A cot o je vlastně bio banán? A jak chceš u nás koupit čerstvý biobanán, když se putuje dva týdny lodí stejně, jako jeho nezdravý nebio bráška ze sousední plantáže?

+1/0
5.8.2014 10:02

M19a86r10t30i12n 30K65a65r72á43s18e70k 9948853398228

CO ma bio spolecneho s cestovani lodi?

Jinak biobanan je bez chemie - tzn jsou to jine odrudy nez standardni banany (ty bez chemie opravdu nevyrostou, protoze by je mezitim sezral hmyz) ktere nejsou ale vzdy tak chutove dobre jako ty klasicke na ktere jsme zvykli..

0/0
5.8.2014 12:54

E22v78a 79H24r96u38b57á 4470167532562

Vzdyt jo, kdyz myslite ze pul kila salamu a brzda chleba se sadlem vam doda neco prospesneho.. :)

+1/−4
3.8.2014 21:29

S71v44a22t55a50v87a 49D72u57r70a48n54o36v59á 3869409674241

A proc ne, pravdepodobnost, ze se Vam zkazi je skoro stejna jako u salamu. Ale je spousta moznosti, co si pripravit,  jen to nechce jen nadavat, ale taky proto neco udelat, vyhledat na netu a zkusit si to uvarit, neni to zase tak velky problem. Jen se musi chtit.

+1/0
4.8.2014 8:25

B40o76h92u72m91i24l22a 21M63a46j22e58r51o81v95á 4767191924

a jsou v nich ti kousaví pavouci z Brazílie

0/0
6.8.2014 15:35

M38i31r62a 30L16o46v66e 3644510408344

Hele drevorubce! A co si tak treba zkusit namisto te flakoty uvarit fazole a nebo cocku, k tomu treba uvarene vejce? Nebo si nadelej Hummus z cizrny, to te taky  zasyti. Na chleba se vykasli, ten se ti jen lepi na strevo a zahlenuje te. Hummus muzes pojidat se syrovou paprikou, nebo se salatovou okurkou.  Na flakote nic stejne neni, to ma kazdy rad jen kvuli tomu koreni a soli, samotne maso neochucene by ti ani nebralo. Jsou to jen sama antibiotika a hormony, maso ze zdechlaku, no fuujky! Az ho prestanes jist tak zjistis kolik mas najednou energie!V

0/0
18.8.2014 5:03

L87í47d51a 27M79a90r22e79l78o70v30á 4400372759851

Většinou si tělo řekne o to, co potřebuje. Jen je problém, když si řekne o biftek a ty na něj nemáš...;-)

+13/0
3.8.2014 15:51

E35v45a 22H95r72u40b81á 4760477382922

Jsme radi ze vime, ze na nej nemate ;)

0/−10
3.8.2014 17:51

M77a55r85t36i35n 59M69a80r38š58á74l 5161343127144

Budeme rádi, když si zkusíte příspěvek přečíst ještě jednou... RvRv

0/0
3.8.2014 21:44

A64l39ž23b67ě11t31a 91S40t59r40o29p39k43o61v57á 7642737798502

V Praze na to máte, tam jsou o třetinu vyšší příjmy než v okrajových částech republiky . . .

0/0
16.8.2014 4:52

P44e33t92r 44M94o80t66y93č56k76a 2692158700709

Když ten "biftek" nebudete chtít třikrát týdně, věřím, že si na něj dokážete ušetřit, zejména, pokud budete jinak vařit ze surovin, které kupodivu nejsou příliš drahé. Stačí se jen podívat na to, co se dá uvařit z luštěnin a zeleniny.

0/0
3.8.2014 18:23

T35e27r47e33z70a 91N55o63v54o75t93n39á 7409463767117

Ono není tak černobílé tvrzení, že si tělo řekne, co potřebuje. Protože si "tělo" děcek říká jenom o sladkosti... Nějak se mi nechce věřit, že když děti chtějí jíst sladké, případně věci jako chipsy, že by to jejich tělo tolik potřebovalo ;-D

0/0
19.8.2014 12:54

J19a42k54u60b 17R29o16u30s 3333160504342

Tedy, já nevěřím svým očím 8-o Nutriční specialista, který skutečně ví o čem mluví a má velmi rozumné názory, i když v dnešní době nepopulární, a navíc ještě na iDnes? Palec nahoru!! R^R^R^R^

+11/−1
3.8.2014 15:22
Foto

P45a13t63r58i33k 72Š90l31é47g36r 1551795146886

Souhlasím s tím vyloučením nejvíce zpracovaných potravin co to jde. :) Nejím ani žádné živočišné výrobky z etického hlediska už rok a výkony se mi jen zlepšují. Ale řekl bych, že ve výsledku strava moc rekordy neovlivní. Samozřejmě je rozdíl, když budu chodit do fastfoodů místo na trh a kupovat si ovoce a zeleninu z farmy. Chce to jen sílu vůle, trpělivost a hlavně cíl. Pak když víte, za čím jdete, je to jednoduší. Mě třeba jeden čas dělal špatně seitan (pšeničná bílkovina), který jsem nakonec přestal jíst. Jinak jím uzené nebo marinované tofu skoro denně a soja mi problém nedělá. Ze začátku jsem si nedokázal představit, jak bych to tofu vůbec jedl a teď ho ukusuje syrové, když ho krájí. Mám zato, že naše chu'tové buňky si časem zvyknou na to, co jim dáváme a proto už jsem ztratil chuť na maso, kravské mléko a vejce. Hodně si také dělám před tréninkem smoothies z mraženého ovoce i zeleniny (např. avokádo s mraženým banánem a kakaem). Je to vynikající a tekuté se to rychle stráví. Jím spíše více bílé rýže (klidně i samotnou) před tréninkem než kopu těstovin nebo brambor. Po běhu si dám někdy nealko pivo Birell či si znovu umixuju smoothie. :) Stačí vám jen mít fantazii. Když je vedro, tak po běhu zhltnu i pár lžic arašídové pomazánky kvůli sodíku. Jediné, co mi nedělá moc dobře je klasické pivo. Po běhu mi nevadí jedna desítka. Jednou jsem si dla hodinu před 21 km Svijany 13 a v půlce jsem byl na cestě pak dehydrovaný. :D Chodim s kámošema někdy na prší do hospody a jsme tam 4 hodiny minimálně a pak chodím většinou běhat. Nechci si právě dávat víc jak jedno pivo, ale 4 hodiny tam popíjet půllitr? :D

+2/−6
3.8.2014 14:37

M68i47l67u10š50e 35R56a78a75b60o72v25á 1205282972417

Většina lidí, kteří sportují, potřebují maso, žádné tofu to nenahradí. U sportovců hrozí předčasné opotřebování kostí. Existuje dokonce studie, kde sportovci, kteří vůbec nejedli maso měli v 50 kostru 70 letých starců. Cévy v perfektvním stavu, ale kostra na výměnu. takže  to asi taky není to pravé. Má se jíst vše v malých dávkách a moc nepřemýšlet nad etikou. To byste nemohl ani zabít komára.;-)

+12/−5
3.8.2014 16:19
Foto

P12a47t85r14i39k 19Š72l40é80g17r 1731855786716

Vědeckými studiemi bych se moc nezabýval, protože je jich plno i pro druhý názor. To jsou pak jen nekonečné debaty. Mě stačí, když vidím živý důkaz někoho, kdo takto žije i celý život a neměl žádné problémy. Jak mohl teda vegan Scott Jurek vyhrát 7x za sebou 100 mílový ultra závod Western States, když se v té době už přes deset let stravoval vegansky? Něco to má do sebe. U starých lidé je asi osteoporóza nevyhnutelná. Nevím, jestli jim kosti zřídnuli z brokolice nebo z tofu. Moc nepřemýšlet na etikou? Jak byste se cítila Vy, kdyby Vás jeden nadřazený druh masově vyvražďoval bez podstatného důvodu? Dneska už nebojujeme o přežití jako lidé v pravěku. Tak proč dál vytváříme konflikty se zvířaty, když je nepotřebujeme k tomu, abychom žili? :-)

+3/−10
3.8.2014 16:29

M15i98l79u12š40e 46R81a64a15b10o97v88á 1335862962607

Když přestanete brát člověka jako nadřazeného tvora a s pokorou se zařadíte mezi živé tvory této planety, poznáte, že všichni predátoři jedí maso. Někteří dokonce jen maso. Naše tělo má enzymy, aby maso trávilo a proto je pro tělo přirozené. Něco jiného je, zda potřebujeme takové množství masa, zda je třeba zvířata nevhodně zabíjet a tím je týrat. Ale to bude asi potřeba více zemětřesení a přirodních katastrof, aby se člověk trochu vzpamatoval z toho konzumování všeho. Na jedné straně lidi umírají hlady, na druhé je nadvýroba, plýtvání. Ale to se opravdu nedá vyřešit, jen tím, že  se cykly naší matičky znovu pohnou a my klesneme o pár příček níže. A ano, jsou sportovci, kteří mají výborné výkony - ale nikdo už dál z dlouhodobého hlediska jejich zdraví nezkoumal. Propagátor zdravého životního stylu a joggingu skončil neslavně s infarktem v příkopě. :-)

+13/−4
3.8.2014 16:58
Foto

P57a80t13r48i94k 53Š42l28é83g39r 1381945696686

Přece jen máme blíže k býložravcům už kvůli délce našich střev. :) S tou osvětou to záleží asi na každém z nás a když si každý bude myslet, že ničím nepohne, tak se také nikdy nic nezmění k lepšímu. Nedá se to řešit? Já to vyřešil veganstvím a svědomí mě už netrápí. :) A co taková gorila, která žere jen listy? Stará se o to, co si zabije k večeři? Ne, jen si utrhne list a nerušeně ho sní. Ten propagátor byl také vegan? Díky za odpověď.

+1/−6
3.8.2014 19:57

S28v82a92t96a88v66a 26D39u25r66a93n29o81v80á 3149409294481

no ja nevim, chybi k traveni predzaludek slozeny z bachoru, cepce a knihy, kdy nejvetsi cast je bachor, proto se obcas o cloveku, ktery ma velke bricho rika, ze ma bachor. 

Nikdo Vam nerika, ze mate jist maso, ale jako kazdy vegan ci vegetarian si musite to sve stravovani obhajit. O co pohodovejsi to mame my vsezravci, kteri bez zbytecnych kecu se cca 80 % mesice stravujeme jako vegetariani, vegani a jednou zacas si dame poradny kus flakoty neb si to telo zada. Osobni zkusenost z domova nejvic nase dcera komentuje jidlo, kdyz mame na taliri maso, protoze  je to neeticke, ma zdravy zivotni styl ec.

0/0
4.8.2014 8:32
Foto

P52a82t55r26i14k 74Š32l20é54g47r 1821555176536

Etické důvody jsou teda u mě na prvním místě. Vegan jsem už rok a moje tělo si i tak ten kus flákoty nežádá. Prostě jsem ztratil chuť k masu, což si myslím, že je ta největší příčina, proč ho lidé stále jedí. To bych chtěl vidět, jak se všežravec stravuje z 80% vegansky. Dnes je skoro všude ve zpracovaných potravinách samá pšenice, lepek, mléko a vejce. Proto se je snažím kupovat co nejméně. Svoje důvody pro veganství si umí  obhájit a neřekl bych tomu jen tak nějaké kecy (např. čím více lidí bude vyžadovat maso, tím více se bude spotřebovávat vody, kácet lesy pro krmivo, bude narůstat hladomor a další takové následky nepřímo přivodí nevědomá konzumace zvířat a jejich produktů). Myslím si, že živočišná produkce, která zabije přes 60 miliard zvířat ročně, nemá budoucnost. To závisí na každém z nás a ne na celé společnosti. Za veganstvím si stojím a dlouho budu. Nechtěl bych nihoko přesvědčovat. Já jsem se také přesvědčil sám postupem času. Nelze jen tak přes noc udělat z masožravce vegana. Tělo si musí postupně zvykat. Doporučuju knihu od Garyho L. Francione - Eat Like You Care. :) Ta mi hodně otevřela oči.

+1/−3
4.8.2014 9:18

M69i44c40h78a15l 39K89r18u93p40i50c86k81a 6107330595477

A neni to nefer vuci rostlinam? Takhle je masove vyvrazdovat a pojidat? Ja, kdyz snim kousek kravy, tak vim, ze jsem zachranil kupu travy. Zivot jako zivot ;-)

+2/−2
4.8.2014 15:19
Foto

P79a97t18r55i26k 85Š72l66é87g31r 1651555706916

Rostlina narozdíl od zvířat nemají mozek :) Takže rozdíl tu rozhodně je mezi zabitím krávy a utrhnutím lístku ze stromu. Nekříčí snad kráva bolestí, když se jí podřezává hrdlo?

+1/−2
4.8.2014 15:59