Národní divadlo – Otec hlídá dceru (80 %)
Nová scéna pražského Národního divadla hostila v únoru premiéru novinky, která v režii Jana Friče vznikla dle původní hry Ondřeje Novotného. Ten sliboval, že textem otevře dosud upozaděné téma vnitřního světa současného muže. Tedy plus minus pětatřicátníka, který má vedle malých dětí „na krku“ manželku, starého otce a hypotéku. „Autor nabídl tvůrcům první scény brilantní text, který popisuje dnešní každodennost vnitřním hlasem takového jedince. Mluví z něj vlastní zkušenosti a především skvělý pozorovatelský smysl,“ chválíme v recenzi. „Fričova režie je tradičně nenásilná, hercům jednotlivé role rozdělil jaksi nenápadně. Ondřej Pavelka, Taťjana Medvecká, Matyáš Řezníček či Pavla Beretová tak různě variují před diváky,“ píše se dále.
Naše první scéna letos zaujala ještě minimálně jedním počinem. Až v březnu se totiž před diváky dostal dlouhé měsíce odkládaný Idiot (80%) v režii Daniely Špinar. Pro covidové komplikace jej tvůrci nakonec předložili jako film. „Sevřenost a mrazivost kane z filmového zpracování původně do divadla plánované inscenace Dostojevského Idiota. Tvůrci natáčeli v prostorách Stavovského divadla, pompézní scéna dodává známému příběhu překvapivou barevnost a hloubku, která se zmíněnou sevřeností zajímavě kontrastuje,“ popisujeme v recenzi nezvyklého počinu.