Dieta? Tu nepotřebujete. Vaše tělo totiž přesně ví, co je pro něj dobré. A vůbec nemá chuť tloustnout.

Žádný člověk není od přírody obézní. Každý může shodit, tedy i vy a kdokoliv jiný. Jediným pravidlem je: nedržet žádné diety!

K tomu, abyste se stravovala intuitivně, je zpočátku zapotřebí trochu cviku a především to vyžaduje změnit své zvyky, ale časem si svou cestu najdete a bude to pro vás snazší.

Základní princip je jednoduchý – můžete jíst všechno, co chcete, protože několik vědeckých studií už dokázalo, že lidé, kteří si povolují všechno, jí automaticky vyváženě. Pokud budete sytá, řekněte si: dost.

Jezte s plnou pozorností

Příliš často jíme jen jakoby mimochodem a vůbec přitom nepřemýšlíme o tom, co a kolik toho je. Bohužel tak připravujeme tělo o možnost dát najevo, že už má dost. 

A jídlo si navíc ani příliš nevychutnáme. Nemáme pak pocit uspokojení a v tom nejhorším případě hned pak hledáme nějakou kalorickou bombu, kterou se dorazíme.

Důležitým pravidlem je tedy přestat jíst, když se dostaví pocit sytosti. Proto je důležité soustředit se jenom na jídlo a vychutnávat si každé sousto. Při jídle se tedy stále sledujte a sama sebe se ptejte: nemám už dost? Pokud ano, přestaňte jíst a nechte zbytek jídla na talíři. Chráníte tím jen sama sebe.

Urychlete spalování tuků

Několika malými triky můžete výrazně podpořit rozpouštění tuků v těle.

  • Přestávky mezi jídly Dopřejte svému tělu po jídle zhruba čtyři hodiny na trávení. Tím se normalizuje hladina krevního cukru a vyplavuje se méně inzulinu, hormonu, který přispívá k tloustnutí. 
  • Ostré koření Pikantní koření, například chilli, zázvor a kajenský pepř obsahují pálivé látky a éterické oleje, které urychlují metabolismus. 
  • Pravidelný pohyb Kombinace vytrvalostního tréninku, jako je nordic walking, jízda na kole nebo plavání a posilování svalů, např. s činkami nebo při gymnastice, zvyšuje také výdej kalorií. Čím víc svalů máme, tím víc energie se spotřebuje. Ideální by bylo třikrát týdně minimálně 30 minut vytrvalostního sportu a denně 15 minut posilování svalů. 
  • Pitný režim Snažte se každý den vypít minimálně 2 litry vody nebo neslazeného ovocného či bylinného čaje. Tím se udrží tělo „v toku“, což je důležité pro fungující spalování tuků. Měla byste ovšem úplně vynechat alkohol a slazené nápoje.