Dreamkiller: česká nonstop akce se zrovna nepřekonala
Dreamkiller
Platforma: PC
Výrobce:
Mindware Studios
- zajímavá zápletka
- pár pěkně stylizovaných úrovní
- nevyužití tematického potenciálu
- brzy velmi monotónní
Jen lehce nad průměr vyčnívající frenetická akce, které kromě zajímavého nápadu s fóbiemi a několika povedenými úrovněmi chybí opravdový tahák.
Dreamkiller
Tituly, v nichž jde jen o nonstop střílení, slavily před lety úspěch. Doba už je ale přeci jen trochu někde jinde. Herní mechanismy, které přišly spolu s moderními konzolemi touhu po čistokrevném pálení do nejrůznějších monster do značné míry zahladily.
Dreamkiller přichází s ne úplně nezajímavým nápadem, který považuji pro hru tohoto typu za velmi příhodný. Hlavní hrdinka, psycholožka Alice Drake, se totiž dokáže dostat do myslí svých pacientů, trpících nejrůznějšími fóbiemi. Tyto fóbie je zapotřebí pochopitelně rázně vyřešit a pacienty jich zbavit.
Probíhá to zhruba tak, že se Alice chopí celé tělesné schránky dotyčného, byť se celá záležitost odehrává jen v jeho mozku, a vydá se do příhodné lokace vystřílet množství kreatur fóbii tu více, tu méně příznačně symbolizujících.
Tento nápad dovoluje autorům vybírat atraktivní prostředí spojené s jednotlivými fóbiemi. S člověkem trpícím arachnofóbií se tak podíváte do zoologické zahrady, v níž ze všech koutů lezou nejrůznější druhy pavouků.
Dotyčný mající problémy s prací a činěním důležitých rozhodnutí, vás zavede do sídla své firmy, kde na vás začnou vylézat jakési podivné bytosti, jejichž význam jsem v daném kontextu nepochopil. Aby toho nebylo málo, přidají se také pavouci.
Na těchto příkladech lze dokázat, že stylizace do podoby fóbií se někdy daří, jindy nikoliv. V tomto ohledu se měli dát tvůrci se hrou více práce, aby do sebe vše skutečně zapadalo a aby mohli být hráči překvapeni netradičními nepřáteli. S oněmi obavami z rozhodnutí mohli v Mindware udělat velké terno, pakliže by se úkolu chopil někdo s bujnou fantazií. Pavouky a arachnofobii si spojí i malé dítě, ale právě u netradičních fóbií autoři zbytečně promarnili potenciál.
Brzy vám tak začne být jedno, kdo jakou fóbií trpí, jelikož až na výjimky není jejich spojení s herní realitou valné. Na druhou stranu se dozvíte i o takových fóbiích, o jakých jste pravděpodobně ještě nikdy neslyšeli.
Několik úrovní přesto lze označit jako povedené a dát je za pomyslný příklad zbytku hry. Například ta, v níž se chopíte mysli člověka, který má strach z hraček. V tomto případě je stylizace ševelu správně bizarní, se všemi těmi vojáčky či panenkami.
To ale nic nemění na tom, že se Dreamkiller hraje od začátku do konce úplně stejně, tedy do značné míry monotónně. Chodíte po striktně lineárních úrovních, a vždy, když vejdete do rozsáhlejšího prostoru, můžete očekávat, že na vás vylezou nějaká ta monstra. Manévrovací prostor je minimální, jelikož všechny dveře se pochopitelně zavřou.
Ty jedny, které vás pustí následně dále, se otevřou až tehdy, vystřílíte-li předepsanou taxu monster. Nemusíte se bát, že byste bloudili. Zelená šipka u kurzoru vám ukáže, kdy už můžete jít dále a samozřejmě naznačí i směr. Červená šipka plní úlohu upozornění na blízké nepřátelé a hodí se zejména tehdy, když se vám někdo sápe na nechráněná záda.
Obvykle není Dreamkiller nijak náročný. Fandové tohoto žánru dobře vědí, že pro úspěch se stačí držet neustále v pohybu a pálit po na mušku tupě nabíhajících kreaturách. Někdy jich je samozřejmě tolik, že ta začíná být nebezpečné, ale teprve v těchto chvílích vám hra do žil vlije aspoň nějaký adrenalin.
Na rozdíl od jiných frenetických akcí drží Dreamkiller poněkud zkrátka v otázce zbraní. Ne že by jich bylo nějak přehnaně málo – arzenál je na hru tohoto typu vcelku standardně vybavený –, problém je spíše v tom, že můžete mít v držení jeden jediný kvér.
Zbraně se dají měnit na bodech k tomu určených. Stačí přes takový přeběhnout a už dojde k výměně. Když je takový bod ale prázdný a vy na něj naběhnete, budete asi překvapeni tím, že vám zbraň zase odebere.
Pak se ocitnete proti hordám monster s holýma rukama, což je ze zřejmých důvodů nepříjemné. Alice sice umí pouhou rukou zapálit protivníka, případně ho na chvíli odhodit, proti vlnám zrůdiček to ale není příliš účinné.
Jistě, zbraní se lze po opětovném přeběhnutí zase vybavit, avšak ve frenetickém zmatku a pobíhání to působí určité komplikace.
Co v jiných podobných hrách nenajdete, to je schopnost teleportace. Poslouží zejména tehdy, když se dostanete do ožehavé situace a přáli byste si být na druhé straně místnosti. Osobně jsem ji využíval ale jen minimálně, jelikož síla zbraně je obvykle natolik výrazná, že není třeba se zahanbovat teleportováním.
Dreamkiller bohužel neboduje ani po technické stránce. Některé úrovně či nepřátelé jsou sice aspoň na první pohled vizuálně zajímavé, to ale nic nemění na tom, že engine je velmi zastaralý a některé efekty jako kapky krve či jedu na monitoru opravdu amatérsky provedené.
Vedle singleplayerové akce si můžete užít i tradičních multiplayerových módů. Důležitým předpokladem k tomu jsou ale ke hře ochotní hráči. Těch je zatím opravdové minimum a je otázkou, zda se tento stav v budoucnu vylepší.
Dreamkiller si nehraje na žádný sofistikovaný titul s velkými ambicemi. Jsou na něm jasně patrné limity, v nichž ho Mindware Studios museli vytvářet. Výsledkem tak je konzumní budgetový titul sázející na to, že si ho někdo pořídí kvůli závanu starých časů, jenž s sebou přináší.
Není to vyloučeno, jisté však je, že díru do světa Dreamkiller neudělá. Je to přímočará frenetická střílečka nepřinášející ve výsledku nic nového. Zaujme jen základní myšlenkou, z níž se ale podařilo vykřesat sotva polovinu jejího potenciálu. Přesto to není úplně špatné a přenesete-li se přes typicky monotónní hratelnost, nemusíte být zklamáni.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 110 čtenářů
S černým samurajem v Japonsku tvrdě narazili. Vydavatel se omlouvá
Připravovaná hra Assassin’s Creed Shadows zasazená do feudálního Japonska vyvolala nevoli zejména...
Zaplatil půl milionu, aby si mohl chvíli zahrát s populární streamerkou
Fanoušek vydražil v internetové aukci možnost zahrát si počítačové hry s populární streamerkou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
![](https://1gr.cz/u/free.gif#230x129)
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hráč dostal ban na deset let, hned po návratu navázal na původní hádku
Uživatel oblíbeného internetového fóra Something Awful dostal v roce 2013 zákaz na sto tisíc hodin...
Máme se obávat? Nejočekávanější hra údajně nemusí být tak dobrá
Bývalý vývojář ze studia Rockstar odhaduje, že příští díl série Grand Theft Auto nebude zas takový...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
![](https://1gr.cz/u/free.gif#230x129)
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
RECENZE: Nobody Wants to Die je kyberpunková detektivka jako řemen
Sci-fi adventura Nobody Wants to Die je poctou mnoha filmovým i herním klasikám, zároveň ale...
Roblox má problém s pedofily, přiznávají už i jeho provozovatelé
Rozsáhlý článek magazínu Bloomberg poodhalil odvrácenou stranu populární herní platformy Roblox,...
Fortnite zmizí z obchodu Samsungu, objeví se ovšem jinde na iOS i androidu
Společnost Epic, která provozuje komerční megahit Fortnite, se podělila o své plány ohledně...
Vyšla obří modifikace Falloutu 4, fanoušci na ní dělali přes pět let
Po mnoha odkladech vyšel neoficiální datadisk pro hru Fallout 4. Poprvé v historii série se v něm...
Máme se obávat? Nejočekávanější hra údajně nemusí být tak dobrá
Bývalý vývojář ze studia Rockstar odhaduje, že příští díl série Grand Theft Auto nebude zas takový...
![Rodinný dům 3+1 a 2+1 s pozemkem 598 m2 - Koryčany](//1gr.cz/u/free.gif)
Rodinný dům 3+1 a 2+1 s pozemkem 598 m2 - Koryčany
Koryčany - Lískovec, okres Kroměříž
3 120 000 Kč