Ještě dříve, než se do těch zapeklitých Druidů pustím, zde musím vyjádřit jedno poděkování, a to mému spolužákovi Pavlu Moťkovi. V podstatě hlavně díky jemu nyní můžete tento článek číst, protože veškeré informace z oficiální internetové stránky hry i z press kitů jsou prozatím pouze a jedině v němčině a jelikož já neumím německy ani zbla, dal jsem tu pro mě zcela nesrozumitelnou haldu textu přeložit právě jemu. Faktem sice je, že mě to stálo večerní útratu v hospodě, ale i tohle už mám předem promyšlené - účet pošlu na proplacení Vrecovi :o).
Adventuru Mystery of the Druids vyvíjí nová německá společnost House of Tales, která vznikla na jaře 1999 jako reakce na rapidní úbytek adventurních titulů na trhu. Členové výrobního týmu jsou sami velkými fanoušky tohoto herního žánru a prostřednictvím svého prvního projektu (původně nazvaném Heirs of the Druids, tedy Dědicové druidů) se hodlají podílet na zachování jeho existence. A nutno poznamenat, že se jim to daří setsakramentsky dobře - přestože House of Tales je firmička velice mladá, skládá se z již zkušených programátorů, grafiků, designérů či hudebníků, kteří ze své hry hodlají udělat jednu velkou adventurní bombu.
Kořeny příběhu sahají až do ruku 1000 př.n.l., kdy se kult druidů nacházel v situaci těsně před vyhubením. Jedni z posledních zbylých členů se nehodlali smířit se svým osudem a rozhodli se uskutečnit krvavý rituál, během něhož přenesli svoji moc a sílu na pět malých kojenců. Přenos však nebyl učiněn stoprocentně, takže noví druidové pomalu vyrůstali, aniž by vůbec tušili, že se z nich vyvíjí tyranové, které lidstvo dokáže jen stěží zastavit. Z malých dětí se postupem času staly dospělé a velmi vlivné osobnosti a budoucnost kultu druidů byla zajištěna.
My se ale nyní přeneseme zpět do současnosti. Mladý a nezkušený detektiv Scotland Yardu Brent Halligan byl pověřen vyšetřováním vraždy, která na první pohled nevypadala nijak výjimečně. V průběhu pátrání však zjišťuje rituální podtext zločinu, navíc se záhy k první mrtvole přidají další a případ začne nabírat na vážnosti. Halligan se tedy spolčuje s půvabnou mladou antropoložkou dr. Turnerovou a společně pak zjišťují, že za těmito zločiny stojí tajemný řád "Neodruidů". Následně se s pomocí dr. Arthura Blakea, experta přes druidy, dostanou do kontaktu s centrální postavu Neodruidů, zámožným a mocným londýnským šlechticem lordem Sinclairem. Až teprve v této chvíli si naši dva hrdinové uvědomí, o co tady vlastně jde - jsou jediní, kdo může zastavit přípravy na rituál, jímž si novodobí druidové hodlají podmanit veškeré lidstvo naší planety. Aby tak učinili, musí se dokonale seznámit s historií a mentalitou druidů a pak se s pomocí těch, kteří nestojí na straně temných sil, přenést zpět do minulosti, zastavit přípravy na rituál a tím druidům sebrat jejich jedinou šanci na přežití.
Mystery of the Druids bude čistokrevná 3rd person adventura bez jakýchkoliv akčních meziher a ke všemu ještě ovládaná myší, což jistě zapůsobí blahodárně především na odpůrce klávesnicového ovládání Monkey Islandu 4 a jemu podobných. Stejně jako Monkey 4 využívá již zaběhnutého modelu předrenderovaných pozadí a do něj zasazených polygonových postav (každá postava se skládá ze zhruba 1000 polygonů). Jak sami můžete posoudit z velkého množství screenshotů, grafika herního prostředí vypadá vskutku výborně a jeho rozlehlost na tom zřejmě nebude o nic hůře - autoři slibují celkem 54 lokací s celkovým počtem 360 herních obrazovek. Lokace navíc budou rozprostřené do dvou časových epoch a dvou států (Anglie a Francie). Bez zajímavosti není ani to, že během hry dostanete pod kontrolu oba hlavní hrdiny, Brenta Halligana i dr. Turnerovou, což se skvěle osvědčilo již v několika úspěšných adventurách (např. druhý díl Broken Swordu nebo druhý a třetí díl Gabriela Knighta).
Stěžejním článkem hry zřejmě budou nelineární dialogy, jichž má být v namluvené formě přes pět hodin. Právě proto mě docela překvapilo, že se ve hře vyskytuje pouze 20 postav, což je v porovnání s jinými adventurami dost malé množství. Na druhou stranu, o to víc budou dialogy obsáhlejší a rozvětvenější. Co se jednotlivých postav týče, tak kromě asi třicetiletého detektiva Halligana a zhruba stejně staré krasavice Turnerové (viz obrázek) se ve hře setkáme například s tajemným starým pánem a specialistou na druidy Arthurem Blakem, dále pak s nafoukaným a chladným, nicméně zdvořilým a elegantním lordem Sinclairem a v neposlední řadě i jedním z hlavních padouchů, temným druidem Sestanem.
Ještě se zde nemohu nezmínit o audio stránce hry, jelikož si pro nás autoři připravují hudbu, zvukové efekty i dabing ve špičkové Dolby Surround kvalitě. Co se samotného dabingu týče, tak pro německou verzi se autorům podařilo zajistit skutečné hvězdy, kteří se doposud podíleli jak na dabingu filmů, tak i úspěšných počítačových her (dabér Halligana (Stefan Schwartz) stabilně propůjčuje svůj hlas Tomu Cruisovi a vystupoval i ve hře Blade Runner, dabérka doktorky Turnerové (Sabine Jäger) zase namluvila sexy hrdinku Rynn z Drakana). Kdo se však postará o anglický dabing, zatím není jasné, ale doufám, že budou autoři při shánění kvalitních herců neméně úspěšní.
Hra Mystery of the Druids už prošla alfa stádiem a je prakticky ve stavu těsně před dokončením. O distribuci se postará, jak jinak, opět německá společnost CDV a německou verzi hodlá dodat na trh v lednu 2001. Nás ale samozřejmě daleko více zajímá verze anglická, na jejíž datum vydání jsem se informoval přímo u výrobního týmu: "Rádi bychom anglickou verzi hry vydali taktéž počátkem roku 2001, ale přesné datum ještě není určeno". Před vánoci ještě House of Tales plánují vypustit hratelnou demoverzi, jenže... bohužel, opět pouze v němčině. Smůla. I tak si myslím, že se každopádně máme nač těšit a osobně jsem i rád, že se této nadějné adventury dočkáme až po zběsilé předvánoční euforii (stejně jako několika dalších odložených titulů, mezi něž patři i Stupid Invaders a Gilbert Goodmate). Minimální konfigurace je stanovena na Pentium 200 MHz s 32 MB RAM. 3D akcelerátor je samozřejmě podporován, nicméně ke štěstí méně majetnějších vlastníků PC není vyžadován.
VE ZKRATCE: