Jak se dařilo hrám na Kickstarteru v roce 2017?

  10:52aktualizováno  10:52
Po velikém propadu v roce 2016 to vypadá pro hry Kickstarteru opět růžově. Oproti stolním hrám však ty počítačové značně zaostávají.

Komunitní financování zažilo před pár lety svůj vrchol a mnoho lidí se k němu upínalo jako ke spáse herního průmyslu. Teď už víme, že tomu tak není a že jde prostě jen o nový model distribuce, který se nehodí na všechny druhy her. Díky Kickstarteru dodnes vyšlo několik skvělých her, několik úplně příšerných a spousta nevýrazných, určených jen pro hardcore fanoušky pozapomenutých žánrů.

Star Citizen

Dosavadní vývoj Star Citizen příliš důvěry v komunitní financování nepřinesl.

Po velikém boomu, kdy musel mít svůj kickstarterový projekt doslova každý, bouře rychle utichla a v roce 2016 například videohry na tomto portálu zaznamenaly meziroční pokles v objemu vybraných prostředků o 60 %. Jednak si lidé zvykli a začali uvažovat realističtěji, jednak se vedle Kickstarteru objevilo několik pro hry výhodnějších platforem, jako například IndieGoGo nebo Fig.

29.prosince 2017 v 21:14, příspěvek archivován: 02.ledna 2018 v 10:33

Games on @Kickstarter in 2017: $172M pledged ($163M raised); 7033 launched projects (2997 successfully funded projects); 767K backers (726K backers to successful projects). Good job y'all. A huge year for the community.

Pathfinder: Kingmaker

Kickstarter se hodí především na specifické tituly pro hardcore komunitu.

To čísla za rok 2017 jsou mnohem slibnější, jak se pochlubil Luke Crane, vedoucí kickstarterové herní sekce. Vloni se prý jim prý podařilo od 726 tisíc lidí vybrat 163 milionů dolarů (cca 3 miliardy korun) na téměř 3 tisíce úspěšných projektů (z celkového počtu 7033, je to více než 40 %). Čísla jsou to úctyhodná, ale je nutné pamatovat na to, že tato sekce Kicstarteru vedle her počítačových obsahuje i deskové, karetní či třeba sběratelské, které tvoří z tohoto rozpočtu většinu.

Přesto komunitní financování jako takové stále žije, jak loni dokazaly tituly jako Pillars of Eternity 2, Phoenix Point, Banner Saga nebo Pathfinder od Chrise Avellona. Zmínku si zaslouží i originální RPG Sacred Fire od slovenských vývojářů. A co vy? Přispěli jste v roce 2017 na nějaký herní titul?

Autor:
 

Nejčtenější

Boháč chce uspořádat na opuštěném ostrově battle royale naživo

PlayerUnknown’s Battlegrounds

Populární herní žánr se možná dočká adaptace ve skutečném světě. Stovka soutěžících ozbrojených airsoftovými zbraněmi...

Deset nejvíce frustrujících pasáží z počítačových her

Prey

Počítačové hry jsou výbornou formou relaxace, ovšem stejně jako třeba u sportu se u nich někdy člověk pořádně navzteká....

Ubisoft vyjadřuje podporu Notre-Dame a rozdává Assassin’s Creed Unity

Assassin’s Creed: Unity

Francouzská videoherní společnost Ubisoft se připojila ke stále rostoucímu počtu dárců, kteří se rozhodli přispět...

Brutálně těžký Sekiro je hit, za deset dnů prodal dva miliony kopií

Sekiro: Shadows Die Twice

Akční RPG Sekiro: Shadows Die Twice je tak obtížné, že na něj spousta lidí nemá. Jde o opravdovou hardcore hru pro...

Z herní babičky se během tří let stala legenda, objeví se i ve slavné hře

Shirley Curry

Před třemi roky se tehdy devětasedmdesátiletá Shirley Curry stala nečekanou internetovou senzací. Na Youtube totiž...

Další z rubriky

Ubisoft vyjadřuje podporu Notre-Dame a rozdává Assassin’s Creed Unity

Assassin’s Creed: Unity

Francouzská videoherní společnost Ubisoft se připojila ke stále rostoucímu počtu dárců, kteří se rozhodli přispět...

Vymodelovat virtuální Notre-Dame pro Assassin’s Creed trvalo dva roky

Assassin's Creed: Unity

Stejně jako ve skutečnosti i v počítačové hře Assassin’s Creed Unity byla katedrála Notre-Dam hlavní dominantou Paříže....

Vývoj Black Mesy trvá déle než u nešťastného Duke Nukema Forever

Black Mesa

Fanouškovská předělávka kultovního prvního Half-life do enginu dílu druhého byla oznámena už před skoro patnácti lety....

Najdete na iDNES.cz