Vývojář dvanáct let pracoval na vysněné hře, konečně se dočká vydání

aktualizováno 
Příští týden vychází zajímavě vypadající nezávislé RPG Kenshi. Z převážné části jde o dílo jednoho člověka, který na ní pracoval po dlouhých dvanáct let.

„Znáte ten pocit, když dojde k oznámení nové hry a ta vypadá přesně tak, jak jste si vždy představovali váš vysněný titul? Nemůžete se dočkat, těšíte se na všechny ty věci, které v ní půjdou dělat, jak ji budete hrát… a pak skutečně vyjde a ukáže se, že je to jen další hloupý brak. Nebo to prostě jen není to, co jste očekávali.“ Těmito slovy popsal britský vývojář Chris Hunt hlavní důvod, který ho před 12 lety přivedl k myšlence vytvořit si hru podle vlastních představ.

Lo-Fi Games

Kromě Chrise (vpravo) na hře pracuje i jeho sestra Natalie (stojí vedle Chrise).

Jeho Kenshi chce být obrovským sandboxovým RPG pro jednoho hráče. Důraz klade především na maximální svobodu, a tak si hráč se svojí partou hrdinů může v postapokalyptickém světě, vzdáleně připomínajícím ten z Šíleného Maxe nebo Falloutu, dělat doslova co chce. 

Jestli se pustíte do farmaření a obchodování či raději na dráhu zločinu, je jen na vás. Můžete se pokusit svrhnout politický režim nebo si postavit vlastní vesnici, ale také padnout do zajetí a stát se jen obyčejným otrokem. 

Hra bude mít obrovský svět o rozloze 870 kilometrů čtverečních, autonomní umělou inteligenci a realistický model poškození. Asi netřeba říkat, že autoři cílí na úzké hardcore publikum, nikoli na běžné hráče. 

„Udělal jsem Kenshiho, protože si ho chci zahrát a pokud se spoustě lidem nebude líbit, kašlu na to. Myslím, že to je ten nejlepší přístup jak udělat něco mimořádného, protože se nesnažím zalíbit všem,“ popsal Chris svoji filosofii.

Devět let na hře pracoval sám, až když se mu zadařilo na platformě Steam Early Access a konečně získal nějaké zdroje, založil čtyřčlenné studio Lo-Fi Games, pod nímž hru dokončuje. 

Fotogalerie

A lepší název si vybrat nemohl, protože na Kenshim je lo-fi opravdu všechno. Chris si roky přivydělával jako noční hlídač či uklízeč toalet, přes den programoval. A na hře by to mělo být vidět. Ovšem určitě ne na první pohled. Jak bývá u nezávislých her často zvykem, vizuální stránka byla odsunuta do pozadí, a tak i promo obrázky vypadají hůře než profesionální hry z doby, kdy Chris s vývojem začínal.

Už teď v rámci předběžného přístupu se kolem Kenshiho vybudovala malá, ale oddaná skupina fanoušků, kteří na něj nedají dopustit. Že by se 6. prosince, kdy hra vychází na Steamu, z Chrise a jeho party stali okamžitě milionáři, je silně nepravděpodobné. Ale snad to dopadne alespoň tak, aby těch tisíců hodin práce nebude muset litovat.

Mimochodem, oproti Clevu Blakemorovi jsou Lo-Fi Games stále žabaři, ten totiž svoji vysněnou hru Grimoire dokončil až po dvaceti letech (viz náš článek).  

Autor:
  • Nejčtenější

Světem e-sportu hýbe skandál. Profesionální hráči FIFY si domlouvali zápasy

Youtuber odhalil existenci tajného komunikačního kanálu, přes který si nejlepší hráči fotbalové videohry FIFA...

Valve oficiálně oznámilo další Half-Life, bude pro virtuální realitu

Další díl kultovní série je skutečně ve výrobě. Bude se jmenovat Half-Life: Alyx a má být vlajkovou lodí technologie...

Revoluce se nekoná, herní služba Stadia od Googlu se lidem nelíbí

Proč kupovat drahý herní hardware, když by vše mohlo fungovat v cloudu a uživatelům by se jen streamoval výsledný...

Microsoft ukázal Age of Empires 4 a potvrdil pozici konzolové trojky

I letos Microsoft uspořádal výroční předváděcí akci věnovanou značce Xbox. Místo propagace konzole se však myslelo...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Youtuber, který dostal zákaz ve Fortnite, je populárnější než předtím

Před čtrnácti dny vypadal youtuber Jarvis, jakoby se mu zhroutil svět. Nakonec však obdrženého doživotního trestu ve...

Premium

Test kebabů: Hovězí maso, které nedávno ještě kdákalo, i nadměrné množství soli

Orientální kebab by mohl být zdravější alternativou smažených hamburgerů a hranolků. Jenže to by musel být připravován...

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

  • Další z rubriky

Hlavní hrdina nové hry od autorů Life is Strange bude transexuál

Studio Dontnod se proslavilo díky skvělým příběhům, jejich chystaná novinka Tell Me Why pak slibuje to samé. Jeden z...

Mody jsou důležitější, než si myslíte: nakoply prodeje hry o tisíc procent

Rozhodnutí zahrnout podporu nástroje Steam Workshop bylo pro vývojáře plošinovky The End is Nigh tím nejlepším, které...

Čeští Madfinger představili mobilní střílečku Shadowgun War Games

Mobilní hry nemusí být jen laciné variace na koncept „spoj tři“ či jiná virtuální kasína. Naopak, chystaný Shadowgun...

Světem e-sportu hýbe skandál. Profesionální hráči FIFY si domlouvali zápasy

Youtuber odhalil existenci tajného komunikačního kanálu, přes který si nejlepší hráči fotbalové videohry FIFA...

Najdete na iDNES.cz