Středa 22. září 2021, svátek má Darina
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 22. září 2021 Darina

Země se mstí za bezohlednost, popisují vývojáři příběh zelené katastrofy

Ukrajinské studio Vostok Games si libuje v postapokalyptických scénářích. Tvoří ho řada veteránů z vývoje série S.T.A.L.K.E.R, který však u druhého dílu museli předčasně ukončit. Investor se nedohodl s majitelem práv, a vývojářům tak nezbylo než vytvořit nové studio a vymyslet nový projekt.

Survarium

Hra se jmenuje Survarium a svět v ní sužuje nezastavitelné bujení flóry. To se lidstvo pokusilo vyřešit prostřednictvím herbicidu, který však společně s rostlinami vyhubil i značnou část společnosti. O projektu jsme si povídali s Olegem Yavorskym, který je PR a marketingovým ředitelem Vostok Games.

Mohl byste přiblížit příběh Survaria? Zdá se, že vás baví pracovat se scénáři "co kdyby se něco pokazilo".
Hehe, to je pravda. Jsme fanoušky postapokalyptických světů a děsivých scénářů "co kdyby". Události Survarium se odehrávají v blízké budoucnosti, po globální a ekologické katastrofě, kvůli které většina lidstva zahyne. Ústředním konfliktem hry je souboj lidí s agresivní zmutovanou přírodou.

Proslulá teorie Gaia zemi vnímá jako samoregulační superorganismus, který se rozhodne smést lidstvo z povrchu zemského. A to za bezohledné nadužívání zdrojů, znečišťování planety a celkově lhostejný postoj k přírodě.

Hráč se tak v titulu stává jedním z přeživších a o svůj život musí bojovat. Spolupracovat bude s rozličnými frakcemi, vyhledávat vzácné artefakty a prozkoumávat nový svět. Aby odhalil tajemství globální katastrofy na Zemi a příčiny stávajícího chaosu.

Oleg Yavorsky, který je PR a marketingovým ředitelem Vostok Games.

Oleg Yavorsky, který je PR a marketingovým ředitelem Vostok Games.

Využíváte pro tvorbu hry vědecké informace, provádíte vlastní rešerše či konzultujete otázky s odborníky? Vývojáři Wastelandu 2 například najali skupinu vědců, která jim pomáhá stvořit realističtější postapokalyptický svět.
Titul vytváříme s ohledem na místa ze skutečného světa a dohledáváme historii rozličných měst, míst, nehod a tak podobně. Například Černobylu, Tarkanovského pevnosti, mohyly Mamayev a dalších. Internet i encyklopedie hodně pomáhají naší rešerši.

Řadu z těch míst také navštěvujeme, fotografujeme a hovoříme o jejich historii s místním obyvatelstvem. S průzkumem nám také pomáhá herní komunita. Lidé s námi rádi sdílejí názory a fotografie určitých míst, které pro hru mohou být zajímavé.

Jak veliká část prostředí vychází ze skutečného světa a nakolik je zcela smyšlené? Snažíte se navíc, aby herní svět odrážel skutečnost, či je důležitější zábavnost úrovní?
Většina map vzniká na základě skutečných míst. Momentálně jsou to ukrajinská a ruská, ale v budoucnu plánujeme i vzdálenější oblasti. A některé části hry jsou směsí skutečných oblastí, které herní návrháři spojili. Například Rudnya, Chemical Plant a další.

Hodně pozornosti věnujeme drobným detailům, o kterých věříme, že jsou pro herní atmosféru velmi důležité. Při hraní Survaria si všimnete, že jsou herní úrovně velmi propracované a zahrnují komplexní geometrii.

Survarium

Pro Survarium jste oznámili tři herní módy, nakolik jsou propojené? Pokud chci titulem postupovat, musím hrát všechny, nebo si lze vybrat jen jeden?
Hráč si může zvolit, s kterým herním módem trávit čas. Nic nevynucujeme. To také znamená, že zkušenosti můžete získávat v libovolném z nich a kdykoliv mezi nimi přepínat. Musím však zmínit, že v betaverzi je zatím jen jeden. Tím je PVP, tedy souboj hráčů s hráči. Příštím bude volná hra. Podívejte se na náš detailní vývojářský plán pro rok 2014.

Získávání úrovní a vybavování postav pravděpodobně rozdělí hráčskou základnu. Jak chcete zajistit, že soupeření bude vyrovnané a zároveň v každé kategorii objevíte dostatek hráčů?
Navrhujeme důmyslný systém pro vyhledávání zápasů. Ten zajistí, že se hráč zabaví a jeho protivníci zároveň budou představovat dostatečnou výzvu. Do betaverze jsme zatím přijali omezený počet hráčů, nefunguje to tedy vždy tak jak by mělo. Ale do spuštění otevřeného betatestu plánujeme systém vyvážit.

Jak náročné ve hře bude přežití, a jak chcete penalizovat smrt? Potřeba jíst a pít či možnost zraňovat specifické části těla znějí jako drsný boj o přežití.
V PVP módu smrt není tak závažná. V úrovni se po nějakém čase objevíte znovu. V rámci jednoho zápasu tak můžete zemřít vícekrát. Nemusíte tu také řešit žízeň a hlad. Pro zranění jsme však vytvořili pokročilé mechanismy zranění jednotlivých částí těla. Hra vůbec nezobrazuje počet životů či jejich ukazatel.

Když dojde k zásahu vaší postavy, obrazovka zobrazí siluetu se zvýrazněnými místy zranění. V závislosti na jeho vážnosti se může zabarvovat do žluta či červena. Zranění pak lze léčit prostřednictvím obvazů a lékárniček.

Mimo to nabízíme protilátky a léky, které vaši postavu chrání před jedy a herními anomáliemi. Ve hře je navíc pokročilý systém zbraní. Odlišné typy munice nabízejí jinou průstřelnost materiálů a jinou míru poškození. A zbraně mohou být vylepšovány a přizpůsobovány.

Pojetí volné hry však bude poměrně odlišné. Nabídne prozkoumávání velké mapy, pouze jeden život a celkově ryzí boj o přežití. Chceme zajistit, že je Survarium lehké začít hrát, ale nabízí komplexní principy i detailnost.

Survarium

Co hráče motivuje ke spolupráci mimo kooperativní mód? Ve hrách typu DayZ existuje velmi málo důvodů, proč někoho okamžitě nezastřelit.
V PVP módu se hráči rozdělí do dvou týmů, ve kterých musí spolupracovat, hrát takticky a tak podobně. Ve volné hře chceme hráčům nabídnout svobodnou volbu. Je na nich, jestli chtějí hrát jako vlk samotář, či vyhledat spojence, kteří jim pomohou přežít. Pro některé činnosti ve volné hře od hráčů očekáváme spolupráci. Jinak by bylo velmi obtížné či dokonce nemožné misi splnit. Na detailech se však ještě pracuje, abychom o tom mohli později mluvit více.

Jak živá je testovací komunita, kolik lidí titul momentálně hraje?
Komunita je velmi živá a rozrůstá se. Vážně nemůžeme být spokojenější. Máme skalní fanoušky po celém světě včetně České republiky. Rád bych proto upozornil i na českou fandovskou stránku.

Hru testuje dobrý počet hráčů. Myslím si, že jich je momentálně okolo 25 tisíc a řada dalších čeká na přístup. A v naší komunitě vždy rádi vidíme nováčky. Neváhejte se proto připojit na oficiálním webu či sociálních sítích.

Můžete detailně popsat vaše pojetí obchodního modelu ke hraní zdarma?
Nejsme fanoušky principu pay to win (zaplať abys vyhrál, pozn. red.). Všechny placené služby proto cílí na zvyšování herního komfortu a zajištění výjimečného vzhledu. Platby nesmí ovlivňovat herní vyvážení, to je náš hlavní princip.

Příkladem placené služby může být prémiový účet, který umožňuje rychlejší získávání zkušeností a herní měny. Slouží tedy k časové úspoře při rozvoji postavy. Plánujeme také zpřístupnění některých prémiových předmětů. Ty však neovlivní vyvážení hry.

Survarium

Jak to vypadá s příjmy z titulu? Přináší zisk, či je zatím financován především z peněz investorů?
Hra je stále ve vývoji a placené služby zatím nejsou k dispozici. Plánujeme je zpřístupnit během otevřeného betatestu, či možná i trochu dříve, v závislosti na rychlosti našeho postupu. Momentálně máme k dispozici také zakladatelské balíky pro fanoušky, kteří chtějí projekt podpořit finančně a zvěčnit se jako podprovatelé vývoje.

Kdy tedy očekáváte, že se hra stane ziskovou, a kolik na to potřebujete hráčů?
V této chvíli je obtížné hovořit o takových věcech, jako je profitabilita. Pro nás je důležitější dobrý start hry a s potěšením mohu říci, že pro to máme dostatek hráčů.

A plánujete i podporu jiných platforem než PC?
Momentálně ne. Zkoumáme však konzole nové generace i Mac a Linux jako perspektivní možnosti pro expanzi hry.

Bonusweb během následujícího týdne vyhlásí soutěž o deset klíčů, které slouží jako přístup do uzavřené betaverze. Za jejich poskytnutí vývojářům z Vostok Games děkujeme.

Autor:
  • Nejčtenější

Nejslavnější cheat historie oslavil 35 let. A ne, není to IDDQD

Už je to dlouhých 35 let od té doby, co si mohli hráči počítačových her poprvé vyzkoušet, co se stane, když na svých...

Vývojář originálním způsobem urazil fanouška, stálo ho to ale místo

Mezi vývojáři válečné akční hry World of Warships a jejich fanoušky to v posledních měsících doslova vře. Po...

KVÍZ: Jak moc se vyznáte ve hrách z druhé světové války?

Druhá světová válka je z herního hlediska vděčným tématem, jen málokterý titul si ovšem zaslouží, aby se na něj...

KOMENTÁŘ: Už bylo dost GTA 5, je na čase se posunout

Minulý týden jsme mezi ukázkami na chystané tituly pro PlayStation 5 viděli také hodně starého známého: Grand Theft...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kterých dvacet fotbalistů je nejlepších na světě? Fifa 22 v tom má jasno

Další díl milionové videoherní série Fifa vychází již za necelé tři týdny a my se konečně můžeme podívat, kteří...

Talent funguje, když se nastartuje v mozku. Odemkněte ho, radí Jan Mühlfeit

Premium Dvaadvacet let pracoval ve firmě Microsoft po boku Billa Gatese. V byznysu se dostal na vrchol, ale také zažil strmý...

„Očkovat sa nechcu, je v tom sajrajt.“ Reportáž z obce, kde odmítají vakcínu

Premium Vyškovec je obec, kde se nejméně lidí z celé země nechalo očkovat proti koronaviru – jen necelých sedmnáct procent. V...

Když dva jsou málo. 5 pravd o sexu ve třech, které vám zatím nikdo neřekl

Premium Sex ve třech. Někdy o něm snil kdekdo z nás. Pojďme ovšem pohlédnout pravdě do očí. Pokud do své ložnice přizvete další...

  • Další z rubriky

PlayStation 5 zřejmě nebude ani příští rok. Čipové sucho pokračuje

Nových konzolí od Sony je stále málo a naděje, že jich v obchodech bude dostatek, se tenčí nejenom na konec letošního...

Fascinuje vás čínská mytologie? Nenechte si ujít tyto hry

Premium Čínská mytologie je rozhodně fascinující, doslova magická, velmi propletená, pro našince exotická a v mnoha případech...

Call of Duty ještě ani nevyšlo a už je plné podvodníků

Právě probíhající veřejná beta letošního dílu oblíbené série Call of Duty je zatím ze strany veřejnosti přijímána...

Herní vývojář podpořil zákaz potratů. Po bouřlivých reakcích odstoupil

Ředitel herního studia Tripwire Interactive vyvolal poprask na sociální síti Twitter, když podpořil kontroverzní...

Probudila mě bolest nehtů. Od té doby nemohu chodit, říká Alfred Strejček

Už téměř čtyři roky je Alfred Strejček (79) zcela odkázaný na péči druhých. Herci, recitátorovi, moderátorovi a...

Zaměstnanci i OSVČ s více dětmi dostanou od státu daňovou vratku

Díky daňové novele se během letošního roku zvyšuje daňové zvýhodnění na druhé a další děti. Vyšší daňové zvýhodnění se...

Zhubla téměř 50 kilo, teď se zpěvačka Adele pochlubila novou láskou

Během posledních tří let se zpěvačce Adele (33) podařilo zhubnout téměř padesát kilogramů. Britka prožila od rozvodu s...

Legíny nejsou kalhoty. Jak je vybírat a nosit, abyste si neuřízla ostudu

Snad v každém dámském šatníku nalezneme alespoň jedny legíny. Kousek tkaniny se totiž stal miláčkem žen. Některé...

Když dva jsou málo. 5 pravd o sexu ve třech, které vám zatím nikdo neřekl

Premium Sex ve třech. Někdy o něm snil kdekdo z nás. Pojďme ovšem pohlédnout pravdě do očí. Pokud do své ložnice přizvete další...