Sobota 4. února 2023, svátek má Jarmila
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 4. února 2023 Jarmila

Země se mstí za bezohlednost, popisují vývojáři příběh zelené katastrofy

Ukrajinské studio Vostok Games si libuje v postapokalyptických scénářích. Tvoří ho řada veteránů z vývoje série S.T.A.L.K.E.R, který však u druhého dílu museli předčasně ukončit. Investor se nedohodl s majitelem práv, a vývojářům tak nezbylo než vytvořit nové studio a vymyslet nový projekt.
Survarium

Survarium

Hra se jmenuje Survarium a svět v ní sužuje nezastavitelné bujení flóry. To se lidstvo pokusilo vyřešit prostřednictvím herbicidu, který však společně s rostlinami vyhubil i značnou část společnosti. O projektu jsme si povídali s Olegem Yavorskym, který je PR a marketingovým ředitelem Vostok Games.

Mohl byste přiblížit příběh Survaria? Zdá se, že vás baví pracovat se scénáři "co kdyby se něco pokazilo".
Hehe, to je pravda. Jsme fanoušky postapokalyptických světů a děsivých scénářů "co kdyby". Události Survarium se odehrávají v blízké budoucnosti, po globální a ekologické katastrofě, kvůli které většina lidstva zahyne. Ústředním konfliktem hry je souboj lidí s agresivní zmutovanou přírodou.

Proslulá teorie Gaia zemi vnímá jako samoregulační superorganismus, který se rozhodne smést lidstvo z povrchu zemského. A to za bezohledné nadužívání zdrojů, znečišťování planety a celkově lhostejný postoj k přírodě.

Hráč se tak v titulu stává jedním z přeživších a o svůj život musí bojovat. Spolupracovat bude s rozličnými frakcemi, vyhledávat vzácné artefakty a prozkoumávat nový svět. Aby odhalil tajemství globální katastrofy na Zemi a příčiny stávajícího chaosu.

Oleg Yavorsky, který je PR a marketingovým ředitelem Vostok Games.

Využíváte pro tvorbu hry vědecké informace, provádíte vlastní rešerše či konzultujete otázky s odborníky? Vývojáři Wastelandu 2 například najali skupinu vědců, která jim pomáhá stvořit realističtější postapokalyptický svět.
Titul vytváříme s ohledem na místa ze skutečného světa a dohledáváme historii rozličných měst, míst, nehod a tak podobně. Například Černobylu, Tarkanovského pevnosti, mohyly Mamayev a dalších. Internet i encyklopedie hodně pomáhají naší rešerši.

Řadu z těch míst také navštěvujeme, fotografujeme a hovoříme o jejich historii s místním obyvatelstvem. S průzkumem nám také pomáhá herní komunita. Lidé s námi rádi sdílejí názory a fotografie určitých míst, které pro hru mohou být zajímavé.

Jak veliká část prostředí vychází ze skutečného světa a nakolik je zcela smyšlené? Snažíte se navíc, aby herní svět odrážel skutečnost, či je důležitější zábavnost úrovní?
Většina map vzniká na základě skutečných míst. Momentálně jsou to ukrajinská a ruská, ale v budoucnu plánujeme i vzdálenější oblasti. A některé části hry jsou směsí skutečných oblastí, které herní návrháři spojili. Například Rudnya, Chemical Plant a další.

Hodně pozornosti věnujeme drobným detailům, o kterých věříme, že jsou pro herní atmosféru velmi důležité. Při hraní Survaria si všimnete, že jsou herní úrovně velmi propracované a zahrnují komplexní geometrii.

Survarium

Pro Survarium jste oznámili tři herní módy, nakolik jsou propojené? Pokud chci titulem postupovat, musím hrát všechny, nebo si lze vybrat jen jeden?
Hráč si může zvolit, s kterým herním módem trávit čas. Nic nevynucujeme. To také znamená, že zkušenosti můžete získávat v libovolném z nich a kdykoliv mezi nimi přepínat. Musím však zmínit, že v betaverzi je zatím jen jeden. Tím je PVP, tedy souboj hráčů s hráči. Příštím bude volná hra. Podívejte se na náš detailní vývojářský plán pro rok 2014.

Získávání úrovní a vybavování postav pravděpodobně rozdělí hráčskou základnu. Jak chcete zajistit, že soupeření bude vyrovnané a zároveň v každé kategorii objevíte dostatek hráčů?
Navrhujeme důmyslný systém pro vyhledávání zápasů. Ten zajistí, že se hráč zabaví a jeho protivníci zároveň budou představovat dostatečnou výzvu. Do betaverze jsme zatím přijali omezený počet hráčů, nefunguje to tedy vždy tak jak by mělo. Ale do spuštění otevřeného betatestu plánujeme systém vyvážit.

Jak náročné ve hře bude přežití, a jak chcete penalizovat smrt? Potřeba jíst a pít či možnost zraňovat specifické části těla znějí jako drsný boj o přežití.
V PVP módu smrt není tak závažná. V úrovni se po nějakém čase objevíte znovu. V rámci jednoho zápasu tak můžete zemřít vícekrát. Nemusíte tu také řešit žízeň a hlad. Pro zranění jsme však vytvořili pokročilé mechanismy zranění jednotlivých částí těla. Hra vůbec nezobrazuje počet životů či jejich ukazatel.

Když dojde k zásahu vaší postavy, obrazovka zobrazí siluetu se zvýrazněnými místy zranění. V závislosti na jeho vážnosti se může zabarvovat do žluta či červena. Zranění pak lze léčit prostřednictvím obvazů a lékárniček.

Mimo to nabízíme protilátky a léky, které vaši postavu chrání před jedy a herními anomáliemi. Ve hře je navíc pokročilý systém zbraní. Odlišné typy munice nabízejí jinou průstřelnost materiálů a jinou míru poškození. A zbraně mohou být vylepšovány a přizpůsobovány.

Pojetí volné hry však bude poměrně odlišné. Nabídne prozkoumávání velké mapy, pouze jeden život a celkově ryzí boj o přežití. Chceme zajistit, že je Survarium lehké začít hrát, ale nabízí komplexní principy i detailnost.

Survarium

Co hráče motivuje ke spolupráci mimo kooperativní mód? Ve hrách typu DayZ existuje velmi málo důvodů, proč někoho okamžitě nezastřelit.
V PVP módu se hráči rozdělí do dvou týmů, ve kterých musí spolupracovat, hrát takticky a tak podobně. Ve volné hře chceme hráčům nabídnout svobodnou volbu. Je na nich, jestli chtějí hrát jako vlk samotář, či vyhledat spojence, kteří jim pomohou přežít. Pro některé činnosti ve volné hře od hráčů očekáváme spolupráci. Jinak by bylo velmi obtížné či dokonce nemožné misi splnit. Na detailech se však ještě pracuje, abychom o tom mohli později mluvit více.

Jak živá je testovací komunita, kolik lidí titul momentálně hraje?
Komunita je velmi živá a rozrůstá se. Vážně nemůžeme být spokojenější. Máme skalní fanoušky po celém světě včetně České republiky. Rád bych proto upozornil i na českou fandovskou stránku.

Hru testuje dobrý počet hráčů. Myslím si, že jich je momentálně okolo 25 tisíc a řada dalších čeká na přístup. A v naší komunitě vždy rádi vidíme nováčky. Neváhejte se proto připojit na oficiálním webu či sociálních sítích.

Můžete detailně popsat vaše pojetí obchodního modelu ke hraní zdarma?
Nejsme fanoušky principu pay to win (zaplať abys vyhrál, pozn. red.). Všechny placené služby proto cílí na zvyšování herního komfortu a zajištění výjimečného vzhledu. Platby nesmí ovlivňovat herní vyvážení, to je náš hlavní princip.

Příkladem placené služby může být prémiový účet, který umožňuje rychlejší získávání zkušeností a herní měny. Slouží tedy k časové úspoře při rozvoji postavy. Plánujeme také zpřístupnění některých prémiových předmětů. Ty však neovlivní vyvážení hry.

Survarium

Jak to vypadá s příjmy z titulu? Přináší zisk, či je zatím financován především z peněz investorů?
Hra je stále ve vývoji a placené služby zatím nejsou k dispozici. Plánujeme je zpřístupnit během otevřeného betatestu, či možná i trochu dříve, v závislosti na rychlosti našeho postupu. Momentálně máme k dispozici také zakladatelské balíky pro fanoušky, kteří chtějí projekt podpořit finančně a zvěčnit se jako podprovatelé vývoje.

Kdy tedy očekáváte, že se hra stane ziskovou, a kolik na to potřebujete hráčů?
V této chvíli je obtížné hovořit o takových věcech, jako je profitabilita. Pro nás je důležitější dobrý start hry a s potěšením mohu říci, že pro to máme dostatek hráčů.

A plánujete i podporu jiných platforem než PC?
Momentálně ne. Zkoumáme však konzole nové generace i Mac a Linux jako perspektivní možnosti pro expanzi hry.

Bonusweb během následujícího týdne vyhlásí soutěž o deset klíčů, které slouží jako přístup do uzavřené betaverze. Za jejich poskytnutí vývojářům z Vostok Games děkujeme.

Autor:
  • Nejčtenější

Zemřela herečka Annie Werschingová, královna Borgů i Tess z The Last of Us

V pouhých pětačtyřiceti letech zemřela americká herečka Annie Werschingová. Televizní diváci ji znali jako agentku...

Nejdražší hra na Steamu stojí 46 tisíc korun. Mám na to právo, tvrdí autor

Na Steamu vyšla nezávislá hra The Hidden and Unknown, která se prodává za bezmála dva tisíce dolarů, tedy přes čtyřicet...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Celníci v USA zničili sběratelský artefakt v hodnotě 200 000 korun

Nadšený sběratel utratil sta tisíce korun za neporušenou kopii legendární japonské hry Pokémon Yellow. Kvůli až...

Tak to bylo rychlé. Loni mu tleskali, teď je autor herního hitu bez práce

Ještě počátkem roku byl americký komik, animátor a v neposlední řadě i tvůrce počítačových her Justin Roiland za svojí...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Filmaři vysvětlují, proč změnili zásadní věci v seriálu The Last of Us

HBO už odvysílalo tři díly seriálu The Last of Us a každý z nich byl lepší než ten předchozí. Nadšeni jsou kritikové,...

Průlom sedmnáct let od vraždy. Kmotra Mrázka zastřelil vrah ze Slovenska

Premium Mrzlo. Ze dveří zámečku na pražské Lhotce vyšel kmotr podsvětí František Mrázek. Nájemný vrah ležící sto metrů daleko u...

Láska je evoluční finta, zamilovanost porucha emocí, říká psycholog Klimeš

Premium Láska je mocná emoce a bezesporu ta nejhezčí. A má hodně podob, které člověka nutí dělat různé věci. Mozkové okruhy...

Ruská lež je ohromná zbraň. Proč je Putin stále oblíbený, líčí reportér Karas

Premium Býval nejdéle sloužícím zahraničním zpravodajem České televize. V Polsku, v Rusku i na Ukrajině strávil Miroslav Karas...

A je to tady, mám na Epicu víc her než na Steamu. Dohrál jsem jedinou

Digitální obchod s hrami Epic Store koncem loňského roku oslavil čtvrté narozeniny. Zpočátku nenáviděná platforma se...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v únoru

V únoru navštívíme kouzelnickou školu ze světa Harryho Pottera, staré Japonsko, ocitneme se na bojišti druhé světové...

Můžete se začít těšit. Seriál The Last of Us odstartoval skvěle

Viděli jsme první díl očekávaného seriálu The Last of Us ještě před oficiálním startem. Ačkoliv je na verdikt ještě...

Také druhý díl seriálového hitu The Last of Us na HBO zlomil rekord

Seriál The Last of Us, který vznikl podle slavného playstationového hitu, zlomil po odvysílání druhého dílu další...

Prosázel a propil 7 milionů korun. Prodal jsem i Českého lva, říká Vondráček

Televizní reportér, novinář a režisér David Vondráček (59) prohrál za celý svůj život v hazardu sedm milionů korun....

Františka Ringo Čecha odvezli do nemocnice. Podle syna měl mrtvici

František Ringo Čech (79) byl v neděli večer podle zdrojů CNN Prima NEWS převezen do pražské Nemocnice Na Homolce....

Žena vypadá jako holčička, lidé zaměňují jejího manžela za tatínka

Třicetiletá Carolyn Fulltzová z USA už je trojnásobnou maminkou, ale stále vypadá jako malá holka. Její o tři roky...

Zemřela herečka Annie Werschingová, královna Borgů i Tess z The Last of Us

V pouhých pětačtyřiceti letech zemřela americká herečka Annie Werschingová. Televizní diváci ji znali jako agentku...

Janečková se po rakovině vrací do práce. Ukázala i fotky po mastektomii

Zpěvačka Patricia Janečková (24) si na sociálních sítích připomenula ne úplně příjemné výročí. Před rokem jí...