Return to Monkey Island
Return to Monkey Island
Dobrodružství mladého piráta Guybrushe Threepwooda v podstatě definovalo žánr (viz naše recenze remasterované verze) a začalo zlatou éru vydavatelství LucasArts, která pokračovala neméně zvučnými jmény jako Indiana Jones, Full Throttle nebo Days of Tentacle. Kromě toho se stala předobrazem u nás nesmírně populárního Tajemství oslího ostrova.
Úspěch hry vedl tvůrce k několika pokračováním, to poslední vyšlo v roce 2009 v podobě epizodických Tales of Monkey Island (naše recenze) a vzhledem k tomu, kam se od té doby herní průmysl posunu, se obecně mělo za to, že značka už zůstane navždy u ledu. Naštěstí ne.
Return to Monkey Island vyjde již 19. září na PC a Nintendo Switch, prvotní reakce ovšem nejsou jen pozitivní. Příliš ortodoxní fanoušci si stěžují na to, že se jim nelíbí grafika hry, a to až tak moc, že autora hry Rona Gilberta prakticky vyštvali ze sociálních sítí (viz náš článek).
Index očekávání 85 %
Homeworld 3
Homeworld 3
Homeworld je i po dvaceti letech od svého vydání vnímán jako jedna z nejlepších vesmírných real-time strategií všech dob. Přesto už to dlouho vypadalo, že se po neméně skvělém druhém díle z roku 2003 nad touto značkou nadobro zavřela voda. Vydavatelství THQ totiž zkrachovalo a noví majitelé práv z Gearboxu jen značku vyždímali pomocí obligátního remasteru.
Za Homeworld 3 stojí studio Blackbird Interactive, jemuž šéfuje vedoucí vývoje původního originálu Rob Cunningham. Žádných velikých žánrových posunů se bát nemusíme, klíčové slovo při vývoji je spíš evoluce než revoluce.
První obrázky vypadají nádherně, hra by měla vyjít již v polovině příštího roku. Spolu s „neoficiálním Command & Conquer“ Tempest Rising (viz naše preview) by mohlo jít o veliký návrat k zapomenutému žánru real-time strategií.
Index očekávání 80 %
Alone in the Dark
Alone in the Dark
Hororová klasika Alone in the Dark, která byla jedním z hlavních zdrojů inspirace autorům slavnější série Resident Evil, se dočká už rovnou třetího restartu. Původní klasiku z roku 1992 už totiž oživili v letech 2001 (naše recenze) a 2008 (naše recenze).
V čem by měla být nová verze lepší? Popravdě nevím, z kratičké ukázky na letošním Gamescomu jsem neviděl nic, co by zavedenou premisu prolézání strašidelného domu nějak výrazně obohatilo. Na druhou stranu díky solidní grafice (se hrou už se počítá pouze na nové konzole) a vynikajícímu nazvučení se ani novému Alone in the Dark nedá odepřít jistá atmosféra. Opět si budeme moci vybrat, jestli budeme hrát za Edward Carnbyho nebo Emily Hartwoodovou, kromě střílení po monstrech pak budeme řešit i hádanky. Vyjde nejspíše v příštím roce.