Premium

Získejte všechny články
jen za 49  Kč / 1. měsíc

Diablo křížené s Doomem. Jak by vypadaly hry po změně žánru

Že vývojáři občas zkouší své úspěšné značky přetvořit do jiného žánru, není nic nového. Pojďme si zaspekulovat. Dokážete si představit Fallout jako interaktivní film nebo Mortal Kombat jako závody motokár?
Diablo

Diablo | foto: BW

1 Diablo

Navrhovaný žánr: střílečka (Doom, Heretic, Borderlands)

Představit si Diablo jako zběsilou, adrenalinovou střílečku není tak obtížné, jak se na první pohled může zdát. Sám stvořitel Diabla se o něco podobného pokoušel se svým komerčně nepříliš úspěšným projektem Hellgate: London. To by však tvůrce nemělo odradit.

Vzpomeňme kupříkladu na pozapomenutou klasiku Heretic, který již v devadesátých letech ukázal, že střílečka zasazená do temného fantasy světa může fungovat bez větších problémů. Loot systém se spoustou kusů výzbroje zase dokázal úspěšně implementovat střílečky Borderlands a Destiny.

Diablo 3: Reaper of Souls

Heretic

Likvidace démonů pomocí kuší, luků, kouzelných holí a speciálních dovedností si není problém představit a takový „ropuchomet“ by jistě uvítal nejeden witch doctor. Samozřejmě by přišla řeč i na meče a sekyry, které by svojí efektivností překonaly brutální zakončovačky loňského Doomu.

2 Fallout

Navrhovaný žánr: interaktivní film (The Walking Dead, Heavy Rain, Until Dawn)

Zlý, cynický svět Falloutu s jeho černým humorem a systémem karmy si přímo říká o „filmové“ zpracování, které by hráči nabídlo výrazně odlišné příběhové zážitky podle toho, na jakou by se přidal stranu. Ve Falloutu jste měli nezřídka možnost radikálně ovlivnit svět a postavy kolem vás.

Fallout 4

Heavy Rain

V rámci žánru interaktivního filmu by teď mohly více vyniknout vtipné dialogy a originálně zvrácené postavy, se kterými byste mohli buď vyběhnout, nebo je v jejich bláznivých choutkách ještě podporovat. Vaše volby by měly přímý vliv na to, jak se k vám budou chovat nejen ostatní postavy, ale celé frakce. Někdo by vás uvítal s otevřenou náručí, jinde by vás nepustili ani přes hlavní bránu.

To vše nahrává silné nelinearitě, která u interaktivních filmů dosud citelně chybí. Vývojáři by se proto spíše než u Telltale Games mohli inspirovat hrami jako Until Dawn nebo Heavy Rain, v nichž žádná postava není v bezpečí a adrenalinové pasáže mohou mít drastické následky.

3 Dark Souls

Navrhovaný žánr: horor (Penumbra, Amnesia, Outlast)

„Soulsborne“ hry mohou být možná tím nejstrašidelnějším herním žánrem, který navzdory své děsivosti žádným hororem není. Napětí, stres a všudypřítomný strach ze smrti jsou v těchto hrách vaším věrným průvodcem, který se vás drží až do posledních sekund vydřeného finále.

Dark Souls

Amnesia: The Dark Descent

Hororová hra z vlastních očí situovaná do světa Dark Souls (nebo Bloodborne) by proto mohla být velmi nevšedním zážitkem. Pocit ztracení, nejasnost zápletky nebo zdánlivě chybějící motivace hlavní postavy by v kombinaci s absencí mapy dodávala pocitu osamocení ještě depresivnější rozměr.

Boj by byl tentokrát odsunut na vedlejší kolej, vaším nejužitečnějším spojencem by byly skrýše, pasti a pár improvizovaných zbraní, kterými byste monstra mohli za obzvlášť příznivých okolností na čas odstranit z cesty. Na místě smrti by hráč nezanechával zkušenostní body, ale veškerý nasyslený inventář včetně elixírů, pochodní, materiálu na výrobu pastí a dalších užitečných předmětů. Dovolila by vám odvaha vrátit se na místo skonu a všechno si vyzvednout?

4 Bioshock

Navrhovaný žánr: simulátor chození (Gone Home, Everybody’s Gone to Rapture, Vanishing of Ethan Carter)

Bioshock patří k nejlépe hodnoceným střílečkám posledních let, velkou zásluhu na tom přitom má originální prostředí, v němž se tyto nápadité hry odehrávají. Kdoví, pokud by autoři odebrali akci a naopak přidali na výpravných detailech v prostředí, výsledkem by možná byla ještě lepší hra. Vaším úkolem by bylo projít zdevastovanou metropolí, dívat se kolem a sbírat jednotlivé indicie v pátrání po tom, co se v utopickém „městě snů“ pokazilo.

BioShock Infinite

Everybody’s Gone to Rapture

Na rozdíl od her jako Gone Home by však bylo třeba řešit také hádanky nenásilně zakomponované do prostředí kolem. K tomu by vám pomáhaly vaše speciální schopnosti, jako v předchozích hrách byste totiž ovládali mimo jiné oheň, elektřinu, vítr nebo třeba hejna havranů. Po vyřešení hádanky by se vám odkryla větší část příběhu a otevřela další část města. Tímto způsobem by tvůrci dávkovali tok odkrývaných informací a zároveň kontrolovali, kolik toho hráč s určitostí ví.

5 L.A. Noire

Navrhovaný žánr: VR (Batman: Arkham VR, London Heist, Until Dawn: Rush of Blood)

Městská akce L.A. Noire od Rockstaru pasuje na hraní ve virtuální realitě jako ulitá. Hru byste ve VR verzi sice ovládali z pohledu vlastních očí, její základní pilíře by však zůstaly stejné. Nejprve by hráč v roli policisty přijel na místo činu, na němž by měl za úkol identifikovat a zajistit důkazy. Následovaly by výslechy podezřelých, při nichž by bylo zapotřebí pečlivě hledět vyslýchanému přímo do očí a sledovat jemné nuance v jeho mimice a snažit se přistihnout vypovídajícího při lži.

L.A. Noire

London Heist

Nechyběly by samozřejmě ani přestřelky, pěstní souboje, honičky v autech, sledování nebo pronásledování podezřelého po svých. Ohromně by se vyplatilo pohybové ovládání, jak byste odstrkávali kolemjdoucí nebo se vyhýbali věcem, které by vám prchající házel pod nohy. Už jen z té představy se točí hlava.

6 Warcraft

Navrhovaný žánr: off-line RPG (Dragon Age, Zaklínač)

O World of Warcraft 2 se zatím ani nešušká a my si můžeme jen povzdechnout, proč Blizzard nikdy nevytvořil off-line RPG Warcraft ve stylu Dragon Age nebo Zaklínače. Vždyť už samotná strategie Warcraft 3 a datadisk Frozen Throne měly příběh a postavy, co většinu žánru her na hrdiny hravě strčí do kapsy.

Warcraft: První střet

Dragon Age: Inquisition

Hra by mohla sloužit jako prolog k plnohodnotnému WoW 2 a měla za úkol přilákat do světa Warcraftu nové hráče. Filmečky, dialogy, důraz na příběh, fascinující svět, ve kterém by nechyběla žádná z ras známá fanouškům WoWka, to vše v režii Blizzardu ochotného zainvestovat do vývoje rekordní částky. A pamatujete ještě na různé začátky v Dragon Age: Origins podle toho, za jakou rasu jste se rozhodli hrát? Tady by to fungovalo stejně.

7 Mortal Kombat

Navrhovaný žánr: závody motokár (Mario Kart, Wacky Wheels)

Brutální verze Mario Kartu s postavami z Mortal Kombatu je obzvlášť ujetý nápad, jehož realizace by ale mohla zafungovat. Sbíráním lebek rozmístěných po tratích byste nabíjeli vaše speciální útoky, kterými by bylo možné protivníky sestřelovat z tratě v tom pravém MK stylu. Jak si poradí Škorpión nebo Sub-Zero s nebožákem, který si ho dovolí předjet, asi není třeba vysvětlovat.

Mortal Kombat: Konquest

Mario Kart 8

Útok během předjíždění by byl náročnější a hráč by za jeho úspěšné provedení získal kupříkladu zvýšenou maximální rychlost. Nebezpečné by samozřejmě bylo i prostředí. Nebyl by to Mortal Kombat bez bodáků, kyseliny, nebo obřího větráku. Závěrečné ovace na stupni vítězů by hráč mohl oslavit klasickou fatalitou.

  • Nejčtenější

S černým samurajem v Japonsku tvrdě narazili. Vydavatel se omlouvá

Připravovaná hra Assassin’s Creed Shadows zasazená do feudálního Japonska vyvolala nevoli zejména...

Zaplatil půl milionu, aby si mohl chvíli zahrát s populární streamerkou

Fanoušek vydražil v internetové aukci možnost zahrát si počítačové hry s populární streamerkou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hráč dostal ban na deset let, hned po návratu navázal na původní hádku

Uživatel oblíbeného internetového fóra Something Awful dostal v roce 2013 zákaz na sto tisíc hodin...

Máme se obávat? Nejočekávanější hra údajně nemusí být tak dobrá

Bývalý vývojář ze studia Rockstar odhaduje, že příští díl série Grand Theft Auto nebude zas takový...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

RECENZE: Nobody Wants to Die je kyberpunková detektivka jako řemen

Sci-fi adventura Nobody Wants to Die je poctou mnoha filmovým i herním klasikám, zároveň ale...

Roblox má problém s pedofily, přiznávají už i jeho provozovatelé

Rozsáhlý článek magazínu Bloomberg poodhalil odvrácenou stranu populární herní platformy Roblox,...

Fortnite zmizí z obchodu Samsungu, objeví se ovšem jinde na iOS i androidu

Společnost Epic, která provozuje komerční megahit Fortnite, se podělila o své plány ohledně...

Vyšla obří modifikace Falloutu 4, fanoušci na ní dělali přes pět let

Po mnoha odkladech vyšel neoficiální datadisk pro hru Fallout 4. Poprvé v historii série se v něm...

Máme se obávat? Nejočekávanější hra údajně nemusí být tak dobrá

Bývalý vývojář ze studia Rockstar odhaduje, že příští díl série Grand Theft Auto nebude zas takový...

Můj syn Xavier zemřel, říká Musk o transgender dceři. A chce zničit „virus woke“

Miliardář Elon Musk tvrdí, že byl podveden, když dovolil svému synovi stát se transgender ženou. V rozhovoru s...

Ruská kráska Sofja Lebeděva šla donaha v seriálu Vikingové: Valhalla

Bývalá gymnastka Sofja Lebeděva (30) potěšila fanoušky seriálu Vikingové: Valhalla, když se v jedné ze scén nového dílu...

Sto tun obilí za hodinu. Na Hané mají výjimečný kombajn, jeden z patnácti na světě

Až sto tun obilí dokáže za hodinu sklidit nový kombajn CR11 firmy New Holland, který vyjel do obilných lánů v okolí...

Rozvádím se, oznámila dubajská princezna na Instagramu manželovi a jeho milenkám

Dubajská princezna Mahra (30) a její manžel šejk Mana Bin Mohammed Al Maktúm (25) se po loňské svatbě rozvádí. Dcera...

Olympiáda je festival sexu pro sportovce, potvrzují bývalí účastníci

Olympijská vesnice mi dala za dva týdny víc sexu než zbytek mého života, tvrdí bývalý olympionik Matthew Syed....