1 V jednoduchosti je síla
Na E3 roku 2013 se upírala obrovská pozornost, dva největší rivalové na poli herních konzolí Microsoft a Sony se totiž poprvé chystali pořádně představit nové modely svých vlajkových lodí. I když si Xbox One, respektive PlayStation 4 z pohledu hardwarového výkonu i počtu skvělých her neměly co vyčítat, prezentace měla jasného vítěze.
Vývojáři Xboxu totiž tehdy nedokázali nový hardware uspokojivě „prodat“ a místo představování jeho silných stránek zaujali publikum spíše špatně skrývanými slabinami. Kromě toho, že původně plánovali z pohybového rozšíření Kinect udělat nedílnou část konzole (což by samozřejmě výrazně navýšilo její cenu), tak nepříjemně překvapili své zákazníky i tím, že chtěli všechna zakoupení hry vázat na jediný uživatelský účet, což by výrazně omezilo možnost půjčování si her mezi přáteli. Zvláštní rozhodnutí sice nebylo realizováno, Sony však přešlap svého konkurenta dokázalo maximálně využít. Nechalo natočit 20sekundové video, které nejvíce lajkovaný komentář na Youtube dodnes označuje za vrchol pasivně agresivního firemního marketingu. Jmenuje se vcelku jednoduše: „Oficiální návod, jak sdílet hry na playstationech.“ A můžeme v něm sledovat, že jediné, co hráči pro zapůjčení musí udělat, je předat si fyzicky disk se hrou. Srozumitelné a ve své jednoduchosti geniální. Game, set, match.