10 Zrada techniky
Hry jsou poměrně komplexním softwarem, tak si hráči na nějaká ta technologická zaškobrtnutí zvykli (viz náš komentář). Vidět glitch v ostré ukázce je vždy lepší, než být odkázán jen na pečlivě předrenderované „reklamy“, které pak s výslednou podobou hry nemají vlastně skoro nic společného. Někdy však zradí technika v ten nejméně vhodný okamžik a z pečlivě plánované show je jen nechtěný vtip.
Přesně tak se to stalo Microsoftu v roce 2009 během prezentace nového zařízení Kinect, tehdy ještě pod kódovým názvem Project Natal. Vývojář Kude Tsunoda tehdy revoluční vynález, který za pár šupů uměl dokonale přenést hráčovy pohyby na virtuálního avatara, chtěl demonstrovat na jednoduchém příkladu. „Zajímalo vás někdy, jak vypadá podrážka boty vaší herní postavy?“ ptal se řečnicky diváků, aby pak slavnostně zvolal „Bam! Tak tady to je.“ Jenže místo zvednutí nohy se Tsunodova roztomilá postavička zvláštně zamotala a její končetiny začaly kolem jejího těla chaoticky povlávat. Ano, šlo jen o pracovní verzi a Kinect sám pak fungoval prakticky bezchybně, mimořádně špatnému načasování v podstatě banálního „glitche“ se ovšem lidé smějí dodnes.