VELKÝ TEST ELEKTROKOL: Kategorie celoodpružených horských kol

Část 2/8

Lapierre Overvolt AM 529i

Test elektrokol - Full

Testované elektrokolo Lapierre

Společnost byla založena v roce 1946 Gastonem Lapierrem, nyní je součástí Accel Group. Ať už jste silničář, MTB jezdec, závodíte či preferujete jen jízdu pro zdraví, v kolekci Lapierre lze najít správný stroj.

Technické údaje

  • rám: Alu Steps integrated Supreme 5, zdvih 150 mm
  • vidlice: Suntour Aion 35 LO R DS, 15x110 mm, 140 mm
  • tlumič: RockShox Deluxe R DebonAir Trunnion
  • sedlovka: teleskopická, Lapierre Dropper YSP15L 80 mm (S), 100 mm (M), 125 mm (L, XL)
  • kliky: Shimano E8000 34 z., 170 mm
  • řazení/přehazovačka: Shimano Deore
  • kazeta: Shimano HG500-10 sp., 11–42 z.
  • brzdy: Shimano M425
  • ráfky: Lapierre TRYP 30, 622-30c
  • pláště: MaxxisS 29x2,40", Ardent
  • velikost: S, M, L, XL
  • hmotnost: 26,75 kg
  • motor: Shimano Steps E8000, 36 V, 250 W, 70 Nm
  • baterie: Shimano Steps Li-Ion 36 V, 14 Ah, 504 Wh
  • cena: 122 990 korun

Značka je francouzským lídrem v oblastech e-bike, road a MTB. Vývoj a technologický pokrok je doplněn zkouškami a testy nejen samotnými zaměstnanci, kteří jsou aktivními cyklisty, ale i profesionály, a to zejména silničním týmem FDJ nebo legendárním Nicolasem Vouillozem, sjezdovou ikonou.

Firma sídlící v Dijonu klade důraz na kvalitu – každý zaměstnanec, který se na ní podílí, podepisuje takzvaný ‚bike pass‘ provázející kolo v každé fázi montážního procesu.

Značka si zakládá na exkluzivní hliníkové slitině, tu má k dispozici díky spolupráci s nejlepšími dodavateli hliníku. Deklaruje jej jako o 12 procent odolnější a o 1,5 procenta lehčí než běžně používaný hliník 7005 a výjimečně trvanlivý. Posloužil i na stavbu modelu Lapierre Overvolt AM 529i. Ten odráží současný styl konstrukce, kdy do spodní rámové trubky je baterie uložena tak, že na první pohled není zřejmá elektrifikovaná verze. Zdvih zadní stavby 150 mm doplňuje vidlice Suntour se 140mm nabídkou pohodlí pro terény těžké a ještě těžší.

První dojmy testerů

Slávka: Jízda do prudkého kopce byla skvěle plynulá, a to i když jsem zařadila na lehčí převody, řazení probíhalo velmi plynule. Velmi tvrdé gripy i sedlo. Řídítka optimální, velmi dobře se s nimi kolo ovládalo. Motor po rovině zabíral až po pár šlápnutích.

František: Dobře se ovládá, plynule nasazuje pohon, nebyl cítit výrazný rozdíl mezi pomocí a neasistencí, do prudkého kopce hodně pomáhá. Odpružení znamená na rovině trochu více práce pro nohy, ale v terénu je příjemné.

Martina: Plynulý nástup síly, skoro jsem nevnímala rozdíl mezi tím, kdy pomáhá a nepomáhá. Sametový chod motoru, do kopce jsem mu musela více pomáhat, zdál se mi o něco hlučnější než ostatní motory.

Lapierre: komplexní hodnocení
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km)
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině?3
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? 3,25
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km)
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání?4
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km)
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání?4,25
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně?4,25
Jízda bez motoru (300 metrů)
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?2,75
Hlučnost
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? 3,5
Ovládání
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat?3,5
Dojezd51 km
Výsledek ergotestu1
Celková známka jízdního testu3,56
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum

Verdikt: Overvolt potvrdil, že moderní elektrokolo lze úspěšně postavit z genů klasického celoodpruženého kola a že ani objektivně vyšší hmotnost neznamená újmu na ovládání.

Test elektrokol - Full
Test elektrokol - Full
Test elektrokol - Full

Test horského elektrokola Lapierre

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky, ceny pohonných hmot a rizikové úseky na jednom místě.

Nejčtenější

Barcelona vyhlásila boj proti turistům. Město ničí Airbnb i výletní lodě

Výletní lodě v Barceloně

Primátorka Barcelony Ada Colauová oznámila, že v rámci boje proti davům turistů, kteří okupují město, omezí počet...

Když si nevypnu mobil, spadne letadlo, myslí si každý pátý pasažér

Mobil v letadle

Průzkum amerického operátora AT&T ukázal, jak lidé vnímají zákaz používání telefonu v letadle. Někteří pasažéři mají o...

Památky, pivo a sex. Co láká miliony turistů do Prahy

„Vysloveně za alkoholem už k nám nejezdí tolik lidí jako dřív. Na druhou stranu...

Každou sezonu zamíří do Prahy miliony turistů. Co je v hlavním městě čeká? Kouzlo historie. Dobré pivo. Krásné ženy. A...

Stála miliardy, teď je jaderná elektrárna na Filipínách atrakcí pro turisty

Osamělý telefon na stole mě spojuje přímo s prezidentskou kanceláří. Nejsem...

Jaderná elektrárna v Bataanu měla rozsvítit filipínský ostrov Luzon. Namísto toho se z celého projektu stala miliardová...

Ruská prokuratura si posvítí na sibiřské Maledivy, k nádrži už se nesmí

Tyrkysový rybník přezdívaný sibiřské Maledivy se stal oblíbenou atrakcí...

Jezírkem s tyrkysově zbarvenou vodou na okraji ruského Novosibirsku, kterému se přezdívá „sibiřské Maledivy“, se začala...

Další z rubriky

Ročně se ukradnou kola za sto milionů, police najde pětinu z nich

Redaktor MF DNES Miloslav Lubas s manželkou si vyzkoušeli, jak se v Jizerkách...

Každý den se podle statistik policie ČR ukradne 13 jízdních kol a elektrokol. V loňském roce zloději ukradli 4 723 kol,...

VELKÝ TEST ELEKTROKOL 2019: Kategorie celoodpružených horských kol

Celoodpružená horská kola: model Giant Trance E+ 2 Pro

V kategorii celoodpružených horských kol testovali jezdci sedm kousků různých značek: Focus Jam, Giant Trance, Kellys...

Jak vybrat své první elektrokolo: přemýšlejte o terénu i o typu motoru

elektrokola

Část cyklistů i laiků jim spílá: elektrokola jsou jen pro důchodce. Člověk se na nich prý jen veze a hledá, kde by...

Najdete na iDNES.cz