VELKÝ TEST ELEKTROKOL: Kategorie celoodpružených horských kol

Část 6/8

Specialized Turbo Levo FSR Comp 6fattie/29

Test elektrokol - Full

Test elektrokolo Specialized

Americký výrobce kol zvolil velmi osobitý přístup ke konstrukci elektrokol. Neohlížel se nalevo ani napravo a šel za splněním svých nejvyšších nároků bez ohledu na cenu.

Technické údaje

  • rám: Specialized M5 Premium Alu, 6Fattie/29 Trail Geometry, 135 mm
  • vidlice: RockShox Revelation RC 6Fattie/29, 150 mm
  • tlumič: RockShox Monarch RT, Rx Trail Tune, autosag
  • sedlovka: teleskopická, remote SRL lever, S: 100 mm, M/L/XL: 125 mm
  • kliky: Custom alloy crankarms
  • řazení: Sram GX
  • přehazovačka: Sram GX, 11 sp.
  • kazeta: Sram PG-1130, 11–42 z.
  • brzdy: Sram Guide RE, 200/200 mm
  • ráfky: Roval Traverse 27,5", 38 mm, 24/28
  • pláště: Butcher, GRID casing, 2Bliss Ready, 27,5x2,8"
  • velikost: S/M/L/XL
  • hmotnost: 24,25 kg
  • motor: Specialized 1.3, custom Rx Trail, 36 V, 250 W
  • baterie: Specialized M1-504, integrated Trail Display, 36 V, 504 Wh, Mission Control App connectivity
  • cena: 142 999 korun

Originální koncept eliminuje klasický displej na řídítkách, drobný ukazatel je jen na baterii, která je zcela integrovaná. Patentovaný je její úchyt, který má za cíl zabránit jakékoliv vibraci či uvolnění baterie. Přestože je zcela integrovaná v rámu, není problém ji snadno vyjmout nebo dobíjet.

Také motor, konstruovaný přímo pro Specialized, je součástí rámu. Řídicí jednotka komunikuje s aplikací Mission Control v mobilním telefonu, kde lze parametry nadále ovlivňovat a nastavovat.

Elektrokola od Specialized jsou v první řadě pořád kola. Pokud jde o celoodpružené Levo, je to pak celoodpružené horské kolo. Totéž pak platí o hardtailu či kole městském. Elektromotor, baterie a elektronika jsou natolik přirozenou součástí kola, jak je to jen možné. Elektrokolo Specialized Levo FSR je elektrokolo pro cyklisty, v provedení se širokými pneumatikami 6fattie obutými na ráfcích průměru 27,5" dostávají jeho jízdní vlastnosti ještě jiný rozměr.

První dojmy testerů

Eda: Silný motor, okamžitě dostane jezdce na limitní rychlost. V terénu pomáhal výrazně, pořád jsem se pohyboval na hranici pomoci a nepomoci, když skončí, trochu chytne za nohy, pocit je ale měkký, jako šlápnutí do medu. Jízdní vlastnosti skvělé, hodně položená hlavová trubka odpovídá enduro zaměření, v trailu i na kořenech jelo jako na dálnici, stabilní, neutrhlo se.

Zuzana: Pět z pěti bodů úplně ve všem. Motor téměř nebyl slyšet, ani záběr nebyl cítit, motor začal pomáhat naprosto plynule, v terénu je to tank. Je mu jedno, na čem jede, bezpečný pocit.

František: Kolo přesně pro mou postavu, příjemná geometrie. Chvíli trvalo, než jsem našel správnou kadenci šlapání a nenutil motor zapínat a vypínat, pak fungoval dokonale. Sportovní, snadno ovladatelné kolo.

Specialized: komplexní hodnocení
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km)
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině?3,2
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? 4,4
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km)
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání?3,6
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km)
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání?4,2
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně?4
Jízda bez motoru (300 metrů)
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?3,2
Hlučnost
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? 5
Ovládání
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat?4,2
Dojezd47 km
Výsledek ergotestu5
Celková známka jízdního testu3,97
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum

Verdikt: Specialized si nechává vyladit motory speciálně podle vlastního zadání. Obklopí je vyzkoušenou technikou klasických kol, navrch přidá hrst ovládání pro fanoušky digitálních technologií a máte kolo, které ujede přesně tolik, kolik mu přikážete. Vyšší cena je zde zcela oprávněná.

Test elektrokol - Full
Test elektrokol - Full

Testované elektrokolo Specialized

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky, ceny pohonných hmot a rizikové úseky na jednom místě.

Nejčtenější

Barcelona vyhlásila boj proti turistům. Město ničí Airbnb i výletní lodě

Výletní lodě v Barceloně

Primátorka Barcelony Ada Colauová oznámila, že v rámci boje proti davům turistů, kteří okupují město, omezí počet...

Když si nevypnu mobil, spadne letadlo, myslí si každý pátý pasažér

Mobil v letadle

Průzkum amerického operátora AT&T ukázal, jak lidé vnímají zákaz používání telefonu v letadle. Někteří pasažéři mají o...

Památky, pivo a sex. Co láká miliony turistů do Prahy

„Vysloveně za alkoholem už k nám nejezdí tolik lidí jako dřív. Na druhou stranu...

Každou sezonu zamíří do Prahy miliony turistů. Co je v hlavním městě čeká? Kouzlo historie. Dobré pivo. Krásné ženy. A...

Stála miliardy, teď je jaderná elektrárna na Filipínách atrakcí pro turisty

Osamělý telefon na stole mě spojuje přímo s prezidentskou kanceláří. Nejsem...

Jaderná elektrárna v Bataanu měla rozsvítit filipínský ostrov Luzon. Namísto toho se z celého projektu stala miliardová...

Ruská prokuratura si posvítí na sibiřské Maledivy, k nádrži už se nesmí

Tyrkysový rybník přezdívaný sibiřské Maledivy se stal oblíbenou atrakcí...

Jezírkem s tyrkysově zbarvenou vodou na okraji ruského Novosibirsku, kterému se přezdívá „sibiřské Maledivy“, se začala...

Další z rubriky

Na kole za Mozartem. Cyklistickou metropoli Rakouska hledejte mezi horami

Náměstí Kapitelplatz a výhled na pevnost Hohensalzburg

Jo Salcburk, Salcburk! Tam jsem … taky nebyl! Pořád si říkáte tuhle krásnou repliku ze Tří veteránů? A není načase s...

Postavil repliku kola Slavia, zkusí s ní projet jednu etapu Tour de France

SLAVIA má vysoký rám se středem šlapání vysoko nad zemí, což zvyšuje i její...

Fanoušek veteránů Vladimír Vidim postavil věrnou repliku jízdního kola Slavia z roku 1896. Chce se s ní 21. července...

VIDEO: Stejná trasa, kolo vs. elektrokolo. Rozdíl je v desítkách kilometrů

O kolik kilometrů více se dá najet při jednom výletu na elektrokole v porovnání...

Elektrokola lidé často využívají pro usnadnění jízdy v kopcích a horách. Skvěle přitom mohou pomáhat i na rovných...

Najdete na iDNES.cz