Sobota 25. ledna 2020, svátek má Miloš
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 25. ledna 2020 Miloš

VELKÝ TEST ELEKTROKOL: Kategorie celoodpružených horských kol

Část 5/8

Rock Machine Blizzard INT e90-27+

Test elektrokol - Full

Testované elektrokolo Rock Machine Blizzard

Rock Machine je od roku 1994 jedním ze základních kamenů nabídky jízdních kol na českém trhu. Jako všechny v té době začínající se značka věnovala především horským kolům, ale velmi rychle se sortiment doplnil i koly z dalších kategorií, především trekingovými a silničními.

Výrazným rysem značky byl vlastní vývoj pružících systémů ve spolupráci se špičkovými domácí závodníky ve sjezdových a trialových disciplínách. Po patnácti letech značku Rock Machine zakoupila společnost Bike Fun International a vývoj i výrobu přesunula do svého kopřivnického závodu. Shodou okolností do míst, kde v roce 1900 vznikl první elektromobil vyrobený na českém území.

Technické údaje

  • rám: alu 6061.T6, multibutted PR-04, zdvih 140 mm
  • vidlice: RockShox Revelation RC Tapered, 150 mm
  • tlumič: RockShox Deluxe RT DebonAir
  • sedlovka: teleskopická, Race Face Aeffect 125 mm
  • kliky: Shimano FC-E8000-B, 34 z., 170 mm
  • řazení: Shimano XT Di2 SW-M8050 Firebolt
  • přehazovačka: Shimano XT Di2 RD-M8050-DGS Shadow+
  • kazeta: Sunrace MS8-11, 11-46 z.
  • brzdy: čtyřpístkové TRP Slate G-Spec HD-M820, 203/180 mm
  • ráfky: WTB Scraper i35
  • pláště: WTB Vigilante 27,5x2,65" TCS LHG
  • velikost: 17" (M), 19" (L), 21" (XL)
  • hmotnost: 26 kg
  • motor: Shimano BLDC, 36 V, 250 W, 70 Nm
  • baterie: BT-E8020 Li-Ion 36 V, 14 Ah, 504 Wh
  • cena: 129 990 korun

Elektrokola jsou nedílnou součástí portfolia od sezony 2015. K prvním modelům cestovních elektrokol o dva roky později přibyla i krosová elektrokola, 29“ eMTB modely a trailová elektrokola v kategorii 27+. Jako jedna z prvních značek uvedl Rock Machine na trh elektrokola s baterií integrovanou do spodní rámové trubky. Pokračuje tak v tradici technologického leadera, který má dost odvahy a sil pronikat do málo probádaných oblastí cyklistiky.

V sezoně 2018 tvoří nabídku elektrokol 16 modelů se středovým i zadním motorem v cenových kategoriích od nejdostupnějších až po celoodpružená trialová elektrokola s integrovanou baterií a elektronickým řazením. V sezoně 2019, ve které značka oslaví 25. výročí založení, bude nabídku tvořit 40 modelů elektrokol, část se systémem Shimano Steps a část s vlastním systémem Sport Drive.

Celoodpružený trailový Blizzard INT e90-27+ je top modelem značky, pro nasazení v nejtěžším terénu je vybaven dostatečnými zdvihy a spolehlivými pružícími prvky. Systém odpružení s plovoucím uložením tlumiče specificky modifikovaný pro vyšší zdvihy a optimalizovanou charakteristikou umožňuje jízdu nejen po náročných tratích. Profilace trubek za pomoci pěti komor umožnilo navrhnout extra tuhé kompaktní uložení baterie při zachování hmotnosti v rámci mezí kategorie.

První dojmy testerů

Miloslav: Kolo pro těžký až extrémní terén, tam je doma, má kvalitní pružení a velkou prostupnost. Upravené stezky a rovina nejsou jeho pravý terén, pro mě osobně je elektrické řazení už příliš velký kus techniky. Motor má dost síly při klidné jízdě, v kopcích se mi jí trochu nedostávalo.

Slávka: Elektrické řazení je možná až velký luxus. Skvělé jsou široké pláště, v terénu nabízí kolo velmi jistý pocit i díky pružení. V prudkém kopci bez potíží, síla mi nechyběla. Zdálo se mi, že zpomaluji již od 22 km/h. Na mě příliš široká řídítka, ale chápu, že jsou pro drsnější zacházení v terénu nezbytná.

Ondřej: Výborně umístěné těžiště, vyhovovala mi velikost, cítil jsme se na něm velmi dobře. Perfektně mi sedlo, delší vzdálenost mezi řídítky a středem šlapání je báječná, více položená hlavová trubka zajišťuje dobré vedení stopy. Výborně se chová v terénu, krásně funguje pérování a brzdy. Motor je tichý, a když došla baterie, šlapal jsem jako na běžném kole bez jakýchkoliv odporů. Shimano má ve srovnání s Boschem trochu slabší výkon, ale náběh byl příjemný.

Rock Machine: komplexní hodnocení
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km)
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině?3,75
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? 3,25
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km)
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání?3,25
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km)
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání?3,5
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně?3,5
Jízda bez motoru (300 metrů)
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?4
Hlučnost
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? 3
Ovládání
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat?3
Dojezd41 km
Výsledek ergotestu2
Celková známka jízdního testu3,40
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum

Verdikt: Stroj vyvolávající respekt. Drsný vzhled svádí k drsnému nasazení, ale to je pro Blizzard domácí půda a elixír života. Geometrie rámu a pérování posunou vaše jezdecké sebevědomí k hraničním hodnotám.

Test elektrokol - Full
Test elektrokol - Full
Test elektrokol - Full

Test elektrokola Rock Machine

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Posledních sto kilometrů. Čína je krůček od podmanění Mekongu

Jeden z největších veletoků naší planety se nenávratně mění. Na Mekongu a jeho přítocích rostou desítky přehrad a Čína...

Legendární Turnerova chata na Šumavě je na prodej, majitel nemá nástupce

Legendární Turnerova chata u řeky Vydry nedaleko Horské Kvildy na Klatovsku je na prodej. Objekt v 1. zóně Národního...

Pro nás nejbližší rakouský lyžařský obr přitahuje i nejlepší lyžaře světa

Saalbach Hinterglemm si vydobyl místo mezi absolutní špičkou rakouského lyžování. Se svými 270 km tratí je dnes v...

Gruzie úspěšně buduje světové lyžařské středisko. V Gudauri už bydlí i Češi

Když se chce, tak to jde. Gruzínské Gudauri rychlými kroky směřuje mezi top lyžařské destinace. K dokonalosti zbývají...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nenápadný zimní ráj v Rakousku. V Nočkových horách vás obslouží i komorník

Okolí průsmyku Turracher Höhe na rozhraní Štýrska a Korutan patří mezi skvosty, o kterých mnoho Čechů zatím neví....

Premium

Do dvou let se ukáže neudržitelnost elektroaut, říká bývalý šéf Škoda Auto

Vadili jsme hlavně značce Volkswagen, když jsme postavili Octavii proti Golfu, říká v rozhovoru pro LN Vratislav...

Premium

Parkování zadarmo díky fíglu. Stačí si připlatit za vlastní espézetku

Češi parkující v centru Prahy na takzvaných modrých zónách zkoušejí fígl, jak nezaplatit za parkovné svého auta ani...

Premium

Proč vyhraje vodík. Vynálezce Tůma má o budoucnosti automobilů jasno

Už před dvaceti lety se projel vodíkovým autem, kterým chtějí Japonci na letošní olympiádě v Tokiu propagovat...

  • Další z rubriky

Hrady, rybníky, kopce i letiště. Vyzkoušejte nenáročný okruh Máchovým krajem

Chráněná krajinná oblast Kokořínsko – Máchův kraj sestává ze dvou oddělených oblastí. Její mladší část, Máchův kraj,...

Za nejhlubším jezerem Japonska. V regionu Tóhoku nás budila mléčná dráha

„Tam jsme nikdy nebyli,“ odpovídá většina přátel z Tokia, když se ptám na region, v němž máme strávit nadcházející...

Tokio je na dohled a času kupa. Vyměnili jsme kola za surfy a kimona

Surfing na vlnách, které budou příští rok sjíždět olympionici, to si nemůžeme nechat ujít. Domov je za rohem, času máme...

Japonskem na kole: bolí nás zadky, ale Japoncům se klaníme. Zaslouží si to

Propocené spacáky, zvlhlé brašny, spálená kůže a unavené svaly. První etapa naší výpravy se chýlí ke konci. V Japonsku...

Najdete na iDNES.cz