Diskuze

Kolo, které pomáhá šlapat

Zapomeňte na babetu nebo na těžká a neohrabaná motokola. Dopravním prostředkem budoucnosti je elektrokolo neboli e-kolo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jakub Ditrich

29. 10. 2008 17:57
Odpovědi k dotazum

Vedle blábolů těch co na elektrokole nikdy neseděli (ale všechno vědí) zde padlo i několik věcných dotazů, na které rád odpovím:

- Dobíjení (rekuperace) při jízdě z kopce je technicky celkem triviální, každý elektromotor se může bez problůémů chovat i jako alternátor. Problém je s účinností takového systému, která je v jednotkách procent, vzhledem k váze cyklisty a kola a jejich odporu vzduchu. Celkem srozumiteně napsaný článek o tomto tématu (v angličtině) nalezne zájemce na adrese http://www.ativsolutions.com/cblog/index.php?/archives/24-Regenerative-Braking.html

- Rychlost jízdy. Pochopitelně se na elektrokole dá jet takovou rychlostí, jakou jezdec vyvine. Motor pomáhá cca do rychlosti 25 km/h, ale na trhu jsou i modely (například francouzská Matra), které jednou na motor přes 40 km/h.

- Dojezd na baterie. Vždy závisí od typu baterie a okolní teploty. Při deseti a více stupních C na nabití LiPol 10 Ah baterie ujedete 50 km (v režimu asistovaného šlapání). Praxí ověřené hodnoty.

0 0
možnosti

Michal

29. 10. 2008 14:32
reklama?

"Zatím nejluxusnější model v naší nabídce..." Máte na mysli v nabídce serveru iDnes.cz? 8-o Zpravodajské servery už provozují i e-shopy se sportovním vybavením ;-)

0 0
možnosti

Vítek

29. 10. 2008 1:20
manuál - překlad z čínštiny

V manuálu se dočtete, že:"... otočením klíčku v zapalování do polohy OFF zlepšíte brzdící vlastnosti elektrokola. " Ať žije zapalování ;-D

0 0
možnosti
J

juve

28. 10. 2008 23:04
No tak to se nedivím, jestli ty dveře jsou z nějakého

maseratti za 20 mega a servus je bůhví kde, někde v pr/deli pak by snad to kolo mělo být levnější než výměna dveří u tohoto vozu;-D;-D;-D

0 0
možnosti
PK

chicocheco

28. 10. 2008 19:41
To je zase vynález

První, co mě k tomu kolu napadlo, bylo dobíjení šlapáním - po rovině dobíjíš, z kopce šetříš baterku a do kopce jedeš zadarmo. Bohužel Číňany taková jednoduchá dedukce nenapadla, a tak si budem muset počkat na další generaci e-kol.

0 0
možnosti
J

juve

28. 10. 2008 23:07
Re: To je zase vynález

To není tak jednoduché jak si to představuješ už jenom z principu elektromotorů ;-)

0 0
možnosti

####

28. 10. 2008 19:01
trochu malo 25

> Zákonný rychlostní limit asistovaných kol je v Evropské unii stanoven na 25 km/h a většina kol jej dodržuje," vysvětluje Ditrich.

To jako chapat jak? Kdyz neslapu, ze pojede maximalne 25km/h? Nebo ze nesmim slapat a zrychlovat to kolo na padesat nebo osmdesat z kopce?

0 0
možnosti

####

28. 10. 2008 19:10
Re: trochu malo 25

pokud by to samo o sobe jelo tech 25km/h a slapanim bych to dokazal urychlit na konstantnich 50km/h... i kdyz pri tehle velikosti kola, plastich a tak bych to asi neriskoval ;-) tak se to jevi jako zajimavy dopravni prostredek do prace na vzdalenosti cca 30km max

0 0
možnosti

XXL

28. 10. 2008 12:16
Co si jazyk reklamy přeložit do reálnějších čísel?

Spotřebuje-li se 1kWh, tak do baterií se napere max 80%. Což by byl výkon 800 W po dobu hodiny nebo 400 W hodiny dvě. To zní rozumně. Udávají možný dojezd 40 km. Takže v reálu méně, když se trošku opotřebují baterie, ještě méně. Takže 30 km, kdy nefouká a nejsou kopce. Průměr rychlost - rovin 30 km - cyklista poloviční? 15km/h, to jezdí na vesnici staré babky či strejcové, co jednou do hospody. Normální, tj. 15 letý nebo i 40 letý pojede netrénovaný 20-25 km/h a ujede bez potíží 50 km. Pokud trošku jezdí, bude jezdit rychlostí 25-30 km/h. Skutečně, ne když nefouká nebo po větru...

Není to ani ryba, ani rak. Na kolo to je těžké, kdo šlape, pak do kopce musí vytáhnout tu zátěž navíc. A rychlost je jako u kola. Trochu to urychlé důchodce - ale pro dojetí na vesnici do samoobsluhy či do hospody se to nehodí. Za by to někdo ukradl, staré kolo neukradne. Takže hračka na nic. To je lepší pak nějaký moped.

0 0
možnosti

x

28. 10. 2008 16:43
Re: Co si jazyk reklamy přeložit do reálnějších čísel?

Pro jízdu po rovině rychlostí 25km/h potřebuji na kole okolo 150W, takže pokud mám k dispozici 800Wh pomoci, je to dost slušné. Jinak k těm průměrům, 20km/h se dá, 25 průměr už netrénovaný jedinec nedá, leda v úplných rovinách bez větru, ale v kopcích ani náhodou.

0 0
možnosti

Jiří

28. 10. 2008 10:08
Chybí mi důležitá informace:

Může se při jízdě z kopce dobíjet baterie?

0 0
možnosti
J

jiri.fiala

28. 10. 2008 21:29
Re: Chybí mi důležitá informace:

typ od typu, nekde jsem o jednom cetl, ze ma elektrodynamickou brzdu a muze dobijet. ono jak by to taky melo fungovat, muselo by to mit treti packu na rekuperacni brzdu.

0 0
možnosti

x

28. 10. 2008 9:25
Řídící jednotka

Když to má řídící jednotku, jde to taky hustě vočipovat, jako se to dělá u aut, aby to mělo větší výkon? ;-D :-P

0 0
možnosti
JB

chatab

28. 10. 2008 20:24
Re: Řídící jednotka

das tůnynk z Karfůru a mas mynymalne o 20 klokanu navic ;-D

0 0
možnosti
JB

chatab

28. 10. 2008 8:11
25 kilo

to je docela humac to nekam prenaset :-/

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  26.4 17:01

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Jako v pohádce. Japonský park pokryly koberce modrých květů hajniček

23. dubna 2024  14:43

Turisté z celého světa míří v těchto dnech do veřejného parku Hitači na ostrově Honšú. Na 350...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Chmury otce Fouras. Pevnosti Boyard hrozí zkáza, ničí ji nápory vln

21. dubna 2024  12:36

Pevnost Boyard, která se stala dějištěm populární televizní soutěže, ohrožují rozmary počasí. Kvůli...

Velká čínská zeď začíná dračí hlavou v moři. K vidění je v Laolongtou

22. dubna 2024

Žíznivý drak přistál na břehu moře, aby se napil vody. Křivky jeho nekonečného těla dál opisují...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Poutní místa v Česku zažívají renesanci, říká autor populární knihy

26. dubna 2024

Lidé stále častěji hledají lokality, kde mohou uniknout před dnešním komplikovaným světem. Návod na...

Království mechu a červených bran. Fušimi Inari je portálem do japonské pohádky

29. dubna 2024

Kilometry tunelů z červených bran torii, hustý les, v němž vládne mech a divoká prasata, tajuplné...

Na co zírá mašinfíra: S chebským Hurvínkem po nejzápadnější trati v Česku

28. dubna 2024

Dnes se svezeme po nejzápadnější dráze v České republice. Kdysi vedla až do Německa, od roku 1945...

Český výletník: Kde Československo nezaniklo. Hranice roztrhala dvě obce

27. dubna 2024

Vždycky mě lákalo vidět, jak vypadá osada Sidonie na Zlínsku, jejíž část se „stěhovala“ na...

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  26.4 17:01

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...