Komfort cestování na elektrokole zvýší síť nabíjecích stanic

– ADVERTORIAL
Do malého batůžku jen mobil, klíče a peněženku, nasednout na elektrokolo a hurá do kopců třeba na celý den! Tak luxusně vypadá cykloturistika v oblasti Krušnohorské magistrály. Právě tam totiž energetická skupina Sev.en Energy zahájila ambiciózní projekt Sev.en Energy for Bikers, jehož hlavní součástí je síť univerzálních nabíjecích stanic pro elektrokola.
Projekt Sev.en Energy for Bikers zlepšuje kulturu cestování na elektrokole

Projekt Sev.en Energy for Bikers zlepšuje kulturu cestování na elektrokole | foto: Sev.en Energy

Skupina Sev.en Energy vybudovala v oblasti Krušnohorské magistrály síť nabíjecích stanic pro elektrokola. Podle mluvčí skupiny Gabriely Sáričkové Benešové je cílem projektu Sev.en Energy for Bikers pozvednout cestování na elektrokole na úplně novou úroveň komfortu.

O nabíjecích stanicích pro elektromobily se píše pořád, zatímco o nabíjecích stanicích pro elektrokola slyším prvně. Jak to vlastně funguje?

Stejně jako u elektromobilů, akorát u elektrokol je nabíjení významně levnější, rychlejší a energeticky méně náročné. Na jedné naší stanici se dají nabíjet až čtyři elektrokola najednou. Funguje to jednoduše – přijedete např. k restauraci, kde je stanice umístěna, vaše baterie je na 30 procentech, zamknete si kolo a zapojíte ho do nabíječky, dáte si oběd a odjíždíte s baterií třeba na 70 procentech. To už by vám mělo bohatě stačit na další část projížďky. Díky nabíjecím stanicím tak bude možné plně využít potenciál elektrokol, který spočívá především v celodenních výletech.

Ale v restauracích přeci měli zásuvky už předtím…

To ano, ale na svém elektrokole jste kvůli tomu museli sebou vézt těžkou a neskladnou nabíječku, propojovací kabel a speciální klíč na demontování baterie. Navíc ne vždy se vám podařilo přesvědčit obsluhu, že ji nezruinujete na faktuře za elektřinu. To je samozřejmě nesmysl, náklady na jedno nabití se pohybují v řádech korun, někteří provozovatelé ale mohli být nedůvěřiví.

A u nabíjecích stanic už vám stačí jen elektrokolo?

Ano, případně s sebou můžete vozit ještě propojovací kabel, ale ani ten není nutný – ten správný vám ochotně zapůjčí obsluha každé stanice. Naše nabíječky jsou kompatibilní s více jak 90 % typů elektrokol. Další dobrou zprávou pro e-bikery je, že dobití je zdarma.

SMLSALOVINY aneb jak žít a přežít

Sledovat další díly na iDNES.tv

Jak zatím probíhá výstavba stanic?

V současnosti máme v provozu už dvacet stanic, především v prostoru Krušnohorské magistrály a v Mostě. Další však rychle přibývají, protože se startem mediální kampaně se nám pravidelně sami hlásí noví a noví provozovatelé. Během léta bychom se mohli dostat na zhruba 60 stanic. Prioritní jsou pro nás zatím Ústecký a Pardubický kraj, v nichž máme většinu svých energetických provozů. Do budoucna ovšem nevylučujeme ani expanzi do dalších regionů.

Co je cílem projektu Sev.en Energy for Bikers?

Chceme vytvořit takovou síť, která bude pro „naše“ kraje povzbuzením cestovního ruchu a jakousi konkurenční výhodou, protože se stanou doslova rájem pro elektrokola. Začínáme v Ústeckém kraji, odkud jsme jako skupina vzešli, kde žije řada našich zaměstnanců a kde jsme velkými patrioty.

Sama pocházím z Mostecka a vadí mi, že má náš kraj neprávem špatnou image, přitom za poslední roky prošel ohromnou změnou, je krásný a má velký a zatím často neobjevený potenciál. Projekt 74B, jak také Sev.en Energy for Bikers zkráceně nazýváme, podpoří návštěvnost kraje a nabídne nový pohled na něj.

Pomůže projekt také např. rozvoji lokálních ekonomik zasažených pandemií?

Zcela určitě. Provozovatelé restaurací, penzionů, hotelů i informačních a turistických center zažívají těžké časy a během letošní letní sezony budou bojovat o každého zákazníka. Nabíjecí stanice je třeba v tomto kontextu vnímat jako možné magnety na turisty a důležité body v cestovním itineráři.

Proč jste se rozhodli investovat zrovna do infrastruktury pro elektrokola?

Jak na elektrokole zvýšit svůj akční rádius

Jsme jeden z největších výrobců elektřiny v Česku a v rámci všeobecně prospěšných aktivit chceme dočerpávat energii tam, kde cítíme, že chybí. Což je v případě elektrokol právě oblast nabíjecí infrastruktury. Ale nechceme zůstat jen u nabíjení. Elektrokolo je totiž nejekologičtější ze všech motorizovaných dopravních prostředků a náš projekt má potenciál pozvednout kulturu cestování na elektrokole na novou úroveň komfortu. Proto jsme také navázali spolupráci s e-bikery, destinačními agenturami a například i s aplikací Na kole i pěšky.

A vy sama jezdíte na elektrokole?

Ano, mám elektrokolo už pár let a oceňuji, jak se mi tím rozšířil rádius možností v cyklistice. Myslím, že většina majitelů elektrokol by mi potvrdila, že kdo jednou zkusí, už nechce jinak. Ráda bych ale zdůraznila jednu nesmírně důležitou věc, a to, že je potřeba zachovat si i při této cyklojízdě ohleduplnost k přírodě a k ostatním lidem, kteří se na trasách pohybují. I k této „kultuře“ e-bikerů bychom projektem 74B rádi přispěli.

Energie pro vaše elektrokolo

Autor:
  • Nejčtenější

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  26.4 17:01

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Jako v pohádce. Japonský park pokryly koberce modrých květů hajniček

23. dubna 2024  14:43

Turisté z celého světa míří v těchto dnech do veřejného parku Hitači na ostrově Honšú. Na 350...

Chmury otce Fouras. Pevnosti Boyard hrozí zkáza, ničí ji nápory vln

21. dubna 2024  12:36

Pevnost Boyard, která se stala dějištěm populární televizní soutěže, ohrožují rozmary počasí. Kvůli...

Velká čínská zeď začíná dračí hlavou v moři. K vidění je v Laolongtou

22. dubna 2024

Žíznivý drak přistál na břehu moře, aby se napil vody. Křivky jeho nekonečného těla dál opisují...

Na co zírá mašinfíra: Parní babičkou z Vrchlabí s Krakonošem v zádech

21. dubna 2024

Dnešní Mašinfíra nás zavede na krátkou trať, která vede přímo do krkonošské metropole, do Vrchlabí....

Na co zírá mašinfíra: S chebským Hurvínkem po nejzápadnější trati v Česku

28. dubna 2024

Dnes se svezeme po nejzápadnější dráze v České republice. Kdysi vedla až do Německa, od roku 1945...

Český výletník: Kde Československo nezaniklo. Hranice roztrhala dvě obce

27. dubna 2024

Vždycky mě lákalo vidět, jak vypadá osada Sidonie na Zlínsku, jejíž část se „stěhovala“ na...

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  26.4 17:01

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Nevzdávejte cestovatelská předsevzetí. Jaro jen ten pravý čas procestovat Evropu

26. dubna 2024

Advertorial Evropské metropole jsou známé tím, že jsou v létě plné turistů. Předběhněte je a vydejte se na...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...