Neděle 29. ledna 2023, svátek má Zdislava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 29. ledna 2023 Zdislava

Komfort cestování na elektrokole zvýší síť nabíjecích stanic

– ADVERTORIAL
Do malého batůžku jen mobil, klíče a peněženku, nasednout na elektrokolo a hurá do kopců třeba na celý den! Tak luxusně vypadá cykloturistika v oblasti Krušnohorské magistrály. Právě tam totiž energetická skupina Sev.en Energy zahájila ambiciózní projekt Sev.en Energy for Bikers, jehož hlavní součástí je síť univerzálních nabíjecích stanic pro elektrokola.
Projekt Sev.en Energy for Bikers zlepšuje kulturu cestování na elektrokole

Projekt Sev.en Energy for Bikers zlepšuje kulturu cestování na elektrokole | foto: Sev.en Energy

Skupina Sev.en Energy vybudovala v oblasti Krušnohorské magistrály síť nabíjecích stanic pro elektrokola. Podle mluvčí skupiny Gabriely Sáričkové Benešové je cílem projektu Sev.en Energy for Bikers pozvednout cestování na elektrokole na úplně novou úroveň komfortu.

O nabíjecích stanicích pro elektromobily se píše pořád, zatímco o nabíjecích stanicích pro elektrokola slyším prvně. Jak to vlastně funguje?

Stejně jako u elektromobilů, akorát u elektrokol je nabíjení významně levnější, rychlejší a energeticky méně náročné. Na jedné naší stanici se dají nabíjet až čtyři elektrokola najednou. Funguje to jednoduše – přijedete např. k restauraci, kde je stanice umístěna, vaše baterie je na 30 procentech, zamknete si kolo a zapojíte ho do nabíječky, dáte si oběd a odjíždíte s baterií třeba na 70 procentech. To už by vám mělo bohatě stačit na další část projížďky. Díky nabíjecím stanicím tak bude možné plně využít potenciál elektrokol, který spočívá především v celodenních výletech.

Ale v restauracích přeci měli zásuvky už předtím…

To ano, ale na svém elektrokole jste kvůli tomu museli sebou vézt těžkou a neskladnou nabíječku, propojovací kabel a speciální klíč na demontování baterie. Navíc ne vždy se vám podařilo přesvědčit obsluhu, že ji nezruinujete na faktuře za elektřinu. To je samozřejmě nesmysl, náklady na jedno nabití se pohybují v řádech korun, někteří provozovatelé ale mohli být nedůvěřiví.

A u nabíjecích stanic už vám stačí jen elektrokolo?

Ano, případně s sebou můžete vozit ještě propojovací kabel, ale ani ten není nutný – ten správný vám ochotně zapůjčí obsluha každé stanice. Naše nabíječky jsou kompatibilní s více jak 90 % typů elektrokol. Další dobrou zprávou pro e-bikery je, že dobití je zdarma.

SMLSALOVINY aneb jak žít a přežít

Sledovat další díly na iDNES.tv

Jak zatím probíhá výstavba stanic?

V současnosti máme v provozu už dvacet stanic, především v prostoru Krušnohorské magistrály a v Mostě. Další však rychle přibývají, protože se startem mediální kampaně se nám pravidelně sami hlásí noví a noví provozovatelé. Během léta bychom se mohli dostat na zhruba 60 stanic. Prioritní jsou pro nás zatím Ústecký a Pardubický kraj, v nichž máme většinu svých energetických provozů. Do budoucna ovšem nevylučujeme ani expanzi do dalších regionů.

Co je cílem projektu Sev.en Energy for Bikers?

Chceme vytvořit takovou síť, která bude pro „naše“ kraje povzbuzením cestovního ruchu a jakousi konkurenční výhodou, protože se stanou doslova rájem pro elektrokola. Začínáme v Ústeckém kraji, odkud jsme jako skupina vzešli, kde žije řada našich zaměstnanců a kde jsme velkými patrioty.

Sama pocházím z Mostecka a vadí mi, že má náš kraj neprávem špatnou image, přitom za poslední roky prošel ohromnou změnou, je krásný a má velký a zatím často neobjevený potenciál. Projekt 74B, jak také Sev.en Energy for Bikers zkráceně nazýváme, podpoří návštěvnost kraje a nabídne nový pohled na něj.

Pomůže projekt také např. rozvoji lokálních ekonomik zasažených pandemií?

Zcela určitě. Provozovatelé restaurací, penzionů, hotelů i informačních a turistických center zažívají těžké časy a během letošní letní sezony budou bojovat o každého zákazníka. Nabíjecí stanice je třeba v tomto kontextu vnímat jako možné magnety na turisty a důležité body v cestovním itineráři.

Proč jste se rozhodli investovat zrovna do infrastruktury pro elektrokola?

Jak na elektrokole zvýšit svůj akční rádius

Jsme jeden z největších výrobců elektřiny v Česku a v rámci všeobecně prospěšných aktivit chceme dočerpávat energii tam, kde cítíme, že chybí. Což je v případě elektrokol právě oblast nabíjecí infrastruktury. Ale nechceme zůstat jen u nabíjení. Elektrokolo je totiž nejekologičtější ze všech motorizovaných dopravních prostředků a náš projekt má potenciál pozvednout kulturu cestování na elektrokole na novou úroveň komfortu. Proto jsme také navázali spolupráci s e-bikery, destinačními agenturami a například i s aplikací Na kole i pěšky.

A vy sama jezdíte na elektrokole?

Ano, mám elektrokolo už pár let a oceňuji, jak se mi tím rozšířil rádius možností v cyklistice. Myslím, že většina majitelů elektrokol by mi potvrdila, že kdo jednou zkusí, už nechce jinak. Ráda bych ale zdůraznila jednu nesmírně důležitou věc, a to, že je potřeba zachovat si i při této cyklojízdě ohleduplnost k přírodě a k ostatním lidem, kteří se na trasách pohybují. I k této „kultuře“ e-bikerů bychom projektem 74B rádi přispěli.

Energie pro vaše elektrokolo

Autor:
  • Nejčtenější

Ekologická pohroma. Řeka Drina se v Bosně změnila v plovoucí skládku

Tuny odpadu se opět nahromadily na řece Drině, která se nachází na východě Bosny. Proměnily se tak v plovoucí skládku....

Kde se ohřát v zimě. Pět tipů na dovolenou u moře, která vás nezruinuje

Premium Sednout do letadla a za pár hodin být u teplého moře pod neustále svítícím sluncem. Není to paráda? Přitom splnění...

RETRO: Oteplovačky, pletené palčáky, hucule. V čem jsme jezdili na hory

Seriál Počasí už zase konečně připomíná zimu, a tak malí i velcí užívají sněhových radovánek. Pamatujete se, v čem jsme před...

Tajemství přehrad: Nádherná hráz v Pařížově je skrytým skvostem na Doubravě

Seriál Dvacátý díl seriálu Tajemství přehrad nás zavede do Pardubického kraje na úpatí Železných hor. Prozkoumáme skrytý...

Na co zírá mašinfíra: Do Brna odklonem po Tišnovce skrz nacistické továrny

Seriál Dnešní Mašinfíra nás vezme na odklonovou trasu, po které loni jezdila většina vlaků mezi Prahou a Brnem. Rychlíkem...

Několik lidí se dostalo na dotyk ke klenotům. Hrad je označil za odborníky

Premium Zatímco jiní mrzli v několikahodinových frontách venku před katedrálou svatého Víta, aby z několika metrů spatřili na...

Přání bank je vyslyšeno. Za předčasné splacení hypotéky si lidé připlatí

Premium Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se změní. Banky si budou moci účtovat nejen administrativní náklady v...

Fotbal se mění, Slavia také. Trpišovský exkluzivně o trendech i návratu Stancia

Premium Když se ve chvilce volna vyrazil projít po pískovcových útesech a díval se, jak do skal narážejí mořské vlny, hlavou mu...

Pohoda, koupání i výlety do historie. Vydejte se na kole kolem Postupimi

Premium Německá Postupim si na svoji polohu rozhodně nemůže stěžovat. Město obklopuje velké množství jezer, vodních kanálů...

Stovky výletů v horách. Stubaiské údolí vás uhrane v létě i na podzim

Stubaiské údolí leží ve Stubaiských Alpách, které patří k nejznámějším pohořím Tyrolska. Údolí je z obou stran lemované...

Parádní sjezdy i traily. Švýcarský Davos je rájem milovníků horských kol

Věhlas švýcarské oblasti Davos Klosters má letitou historii, a to jak z hlediska medicínského, tak ekonomického. Svoji...

Netradiční výlet v Chorvatsku. Na cyklovýlet kolem Zadaru berte plavky

Letní sezona v Dalmácii podobně jako v celém Chorvatsku běží naplno. Nyní je Chorvatsko bez jakýchkoliv restrikcí,...

Přání bank je vyslyšeno. Za předčasné splacení hypotéky si lidé připlatí

Premium Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se změní. Banky si budou moci účtovat nejen administrativní náklady v...

Evropu čeká nemovitostní zvrat, varují experti. Hrozí potíže s financemi

Problémy s financováním exkluzivních staveb v evropských metropolích naznačují, že by Evropu mohl na realitním trhu...

Z šestnáctileté dívky se vlivem vzácného onemocnění stala stařenka

Raizel Grace Calago z Filipín se ještě před dvěma lety účastnila soutěže krásy. Dnes ale vypadá jako padesátiletá žena...

Zemřel hudebník Petr Hošek, hlas a tvář punkové kapely Plexis

Ve věku nedožitých 56 let zemřel po krátké nemoci Petr Hošek, zakladatel a hlavní tvář legendární pražské punkové...

Evu Decastelo mi kdysi vyfoukl Ruppert, měl větší tah na branku, říká Třeštík

Fotograf Tomáš Třeštík vyměnil loni spisovatelku Radku Třeštíkovou, se kterou má dvě děti, za novou partnerku,...