Ludvík Kalma
Charismatický manažer Ludvík Kalma dostal za úkol zakomponovat značku Škoda do nadnárodního koncernu Volkswagen a svůj úkol zvládl bravurně za pět let. Pod jeho vedením se mladoboleslavská automobilka vrátila na světové trhy a smyla nelichotivý punc výrobce nespolehlivých aut „odněkud z Východu“.
Úspěšný rozlet Škody poznamenala tragédieTragický konec talentovaného manažera |
Nová Škoda Octavia, dodnes nejdůležitější model automobilky, byla tehdy žhavou novinkou a Kalmovou „dcerou“. V listopadu 1996 se mu však stala osudnou. První předseda představenstva tragicky zahynul 24. listopadu 1996 ve svých 55 letech poté, co u Horusic na Táborsku narazil do kamionu, který uvázl v křižovatce.
Kalma řídil právě první generaci nové Octavie, tehdejší škodováckou žhavou novinku v provedení SLX s benzinovým motorem 1,8 litru. Jeho poznávací značka měla zelené znaky a písmeno F – pro takové espézetky tehdy na volných silnicích a dálnicích neplatily rychlostní limity. Havárii dlouho provázely spekulace, zda šlo skutečně o nešťastnou náhodu.
Od Kalmy po Schäfera30 let Škodovky s Volkswagenem Celý seriál najdete ZDE |