Co se dá koupit?
Ceny nových octavií III. generace na jaře roku 2013 začínaly od 334 900 Kč za auto s motorem 1.2 TSI 63 kW, 1.6 TDI stávala 424 900 Kč. Podle inflační kalkulačky by základní benziňák měl dnes stát 456 786 korun, jenže nejlevnější dnešní octavia přijde na 619 900 Kč. Samozřejmě, má modernější motor 1.5 TSI, ale názorně to ilustruje situaci, ve které se nacházíme, auta se stávají velmi drahým, pro mnohé nedostupným zbožím.
Co se týče ojetých kousků, těm nejstarším je 11 let. Pořád je to tedy mladá ojetina, mladší než český průměr 15,5 roku. V inzerci je přes 70 procent dieselů, asi 60 procent kombíků (přestože liftback má objem zavazadelníku je o dvacet litrů menší než kombík, 590 l). Jen asi 10 procent aut má pohon 4×4, asi 30 % pak automatickou převodovku Nejlevnější a nejojetější exempláře se prodávají zhruba za 120 tisíc korun (1.6 TDI, nájezd 380 tisíc km), nejdražší i za 770 tisíc (Scouta Combi 4×4 2.0 TDI, případně RS). Na prodej je v současné době jen v Česku zhruba tři tisíce kusů, průměrná cena je někde kolem 400 tisíc korun. Náš konkrétní exemplář prodávala Áčka za 450 tisíc korun, což je sice v kontextu minulých let pro mnohé pobuřující, musíme se ale smířit s tím, že lepší už to nebude.