Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Octavii třetí generace je deset let, ojetá je sázkou na jistotu

Ještě na ni budeme s láskou vzpomínat. Pro mnohé obyčejné, nezajímavé auto, pro druhé zhmotněný sen o rodinné mobilitě. Servisně nenáročná, elektronikou nepřecpaná, a jak se zatím zdá, motoricky téměř bezvýhradně odolná. Taková je trojková Škoda Octavia, která se jako nová začala prodávat před deseti lety.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vcelku hezké a objektivní shrnutí velké (a zasloužené) stálice. Snad jen pár chybek se našlo:

1)Pohádky o spotřebách typu 4l u nafty a do 5l u 1,5tsi šlo asi vynechat, za to to prostě reálně nejezdí, a když ano tak jen ve zcela specifikém režimu užívání, rozhodně ne v běžném provozním mixu.

2)Problém s chladící kapalinou není v tom že by tam “někdo” nalil špatnou či jí naředil kohoutkovou vodou, ta špatná tam šla právě už z fabriky a to že se má dolévat kohoutkovou vodou stanovil výrobce.

3)Interval servisu oleje je variabilní, což znamená “až”, ne že je 30 tis km. Dál v textu je to sice správně uvedeno (že si auto samo řekne zpravidla dříve, a že je potřeba používat předepsaný olej - tedy ne z hypru v akci nebo fake z netu), ale v tom úvodu to podstatné slovo chybí.

4)Paliva bez biosložek či s jejich kvalitní moderní verzí jsou primárně právě ta premiová, takže rada s eurooilem není špatná, ale bez toho dovětku.

5)Ceník mluví trochu jinak, 1,4TSI 110kW Activ stála přes 400tis, takže dnešní ekvivalent 1.5 TSI 110kW Active za 619tis je vzhledem k rozdílům ve výbavě na obdobné úrovni.

6)Deaktivace start-stopu se dělá i normálním překódováním jednotky battery managementu, ne jejím odpojením. Auto se pak chová stejně jako když je vyplý tlačítkem. To že i tak to dělá v autě spoustu neplechy a skutečně to odpojuje zátěž (alternátor...) je bohužel pravda.

1 0
možnosti
Foto

Za 4,1 l se s 2.0 TDI 110 kW v Passatu jet dá. Ale člověk musí znát trasu a jet fakt vědomě na spotřebu. A nesmí být zima. Nějakých 4,7 l při běžné jízdě a 5,5 l při svižnější je pak u daného motoru reálné. S 1,4 TSI se pak běžně dá jezdit pod 4 l. V třídvéřovém Golfu (jo, dělaly se i v sedmé generaci, ale blbě se shání). ;-D

Jinak u stop-startu jsem dodnes nepochopil tu hysterii. Sám mám normálně zautomatizované, že mezi ťuknutím do parkovací brzdy a zařazením jedničky prostě pravačkou stisknu deaktivaci stop-startu. S tím, že si ho zapínám třeba při čekání před přejezdy...

0 1
možnosti
LV

Mam tu naftovou 135 kw s 4x4 a DSG a Laurin & Klement výbavu . Najeto 299 tis km . Olej pravidelně, každých 60 tis km olej v dsg a 4x4 a auto Vám to vrátí , když se starate. DSG necuka,neskube. A to zrychleni je super na Octavii. Měl jsem všechny Octavie a pak ve Skotsku IV Octavii a tu už nechci jako další auto. Zůstanu III Před Face

1 0
možnosti
Foto

Octa 3 2016 1.4 TSI +/-80kw CNG manual 100000 km. Nudny, banalni, bezny, nicim nevynikajici auto. Nicmene ma jeste plnohodnotnou nadrz na benzin, viceprvkovou zadni napravu (se hodi pri tempomatovych 180km a narazovem vetru v severnim Nemecku) manualni tlacitka na vsechno a umi zabrat. Ale ja od nej ani nic extra neocekavam, chci jen krizovat Evropu a dojet tam, kam chci, balit holky paradni karou uz davno nemam v popisu neplech, navic by se vydesily, co sedi vevnitr za fosila. Tankuji v Ahausu v Nemecku za 1€/kg CNG, spotreba do 4 kg. Vetsinu najezdim v Hullandu na kvalitnich silnicich, ne jak z z Prahe na Usti, sama dira, jak nekde v Rumunsku v horach. Je spousta lepsich aut, dnes pri cenove politice Skoda werken bych do ni nesel. To sorry jako, za 40 000€ bych mel par lepsich napadu. Nicmene trojkova Octa ve finale nema vyraznejsi dlouhodobe slabiny, po tisici kilometrech z ni vystoupim a muzu chodit, ekonomicky je provoz na CNG z Nemecka za hubicku a casem se trojkova rada pred faceliftem jevi jako velice povedena zalezitost v pomeru cena/vykon/pohodli/pouzitelnost/prakticnost. Bohuzel, vypada to, ze definitivne posledni od SKODA. SUV krabice me neberou a ta nova Octavia, ta se mi jevi jako nedodelek/zprasek v nekolika vecech. A ja preci nebudu jezdit v aute, ktere me nejakou svou vlastnosti stve. :-)

1 0
možnosti
JM

V provedení eReS s "benzinem" bych bral hned. Jenže mám 3 děti takže je z toho Sharan :-)

1 0
možnosti
MV

Hlavně pro toho, kdo ty peníze na slušné auto ani nemá ;-D

0 0
možnosti
JT

hmm a na fotkach je verze po face liftu, takze ta fakt neni 10 let stara :-)

6 0
možnosti
PJ

Před krizovkou se nabudí alternátor, aby bylo dostatečné napětí pro airbagy, předpínače pásů atd. To jako fakt? Kdo tohle vymyslel a zrealizoval ještě nemá tepláky?

8 0
možnosti
TM

Nebo ten chlap jen mele nesmysly. Takových tam měl víc. Zaujalo mě třeba: Olej s filtrem se v nich mění po 60 tisících km, u 7stupňových po 120 tkm, a bez filtru.“ Proč? „Tak to předepisuje výrobce,“ říká mechanik.

Proč, tak to by jako expert měl vědět, případně doporučit častější výměnu oleje včetně filtru. A pak ty řeči o motoru z vrakáče. Člověk nesmí koupit první, který uvidí a ten koupený by měl nechat zgenerálkovat, pak by v tom nemusel být problém a ta výměna motoru nevyjde zas tak draho. Rozhodně levněji jak nový od Škodovky.

2 0
možnosti
PD

O3 Scout 110 kW, manuál, xenony, služebák za cca 6,5 najeto 196 tisíc, spolehlivé auto.

V listopadu jsem přesedl do O4 Scout, 110 kW, DSG, infotaiment hrůza, auto je ze všech stran menší, menší jsou vnitřní úložné prostory, zmizela schránka pod sedadlem na vestu, je z toho výrazně hůř vidět. TO co bylo ve starém na ťuk do tlačítka, je tu na 3-4 x na displeji. Toho, kdo takto zmastil čtvrtou generaci jinak velmi dobrého auto by bylo potřeb pověsit za ptáka do průvanu :-/

11 0
možnosti
JS

J31a72n 17S53t60a45r24ý

9. 3. 2023 16:22

Ale na druhou stranu ušetřili pár korun na tlačítkách a udělali z toho přednost. Tyhle finty uměl VW vždycky skvěle :-)

0 1
možnosti
PN

Mám 2.0 TDI, 2017, DSG, v plné výbavě a co se praktičnosti týká, tak vynikající. Dostatek místa, přiměřený komfort, nízké náklady, nic na pochlubení se, ale ani za co se stydět, prostě ideální auto. Je to mé oblíbené praktické auto

7 0
možnosti
  • Nejčtenější

Garáž fotbalového boha Ronalda má cenu půl miliardy. Hvězdou je bugatti

16. června 2024

Fotbalová superstar Cristiano Ronaldo, se kterou se česká fotbalová reprezentace utká na Euru 2024...

Divoké automobilové devadesátky. Zavzpomínejte na zlaté časy

12. června 2024

„Kdo pamatuje devadesátky, ten je neprožil,“ říká staré pankáčské přísloví. Na velkou jízdu první...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Česko je ostrov elektromobilní skepse, potvrdily to i evropské volby

13. června 2024

Češi jsou dlouhodobě skeptičtí k elektromobilům. Boj o zákaz spalovacích aut a s ním související...

GLOSA: Praha v populistickém boji s SUV nacení parkování podle velikosti auta

17. června 2024

Parkování v hlavním městě začíná být velký problém a zdá se, že zastupitelé Prahy se jej rozhodli...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Zemřel karosář, co stavěl legendy pro Lancii i Fiat. Zkusil exoty i šílenosti

14. června 2024

Ve věku 87 let zemřel Bruno Maggiora, majitele stejnojmenné karosárny, která mimo jiné vyráběla...

Offroadový drsňák projede všechno. První jízda s novým ineosem

18. června 2024

Znáte značku Ineos? A víte, že už několik let vyrábí auta? Jestli ne, tak se rozhodně nestyďte,...

Čínská automobilka Leapmotor zahájila v Polsku výrobu elektroaut

18. června 2024

Společný podnik čínské automobilky Leapmotor a koncernu Stellantis zahájil výrobu elektromobilů...

Největší indiánský potlach byl v Český Budějovicích, dorazily i divošky

18. června 2024

Na výstavišti v Českých Budějovicích proběhl největší evropský sraz Indian Rider Fest příznivců...

Třicetiminutový balet kolem Abarthu. Podívejte se, jak se servisuje rally speciál

17. června 2024

Exkluzivně Jak se servisuje rally speciál přímo během závodního víkendu Agrotec Petronas Rally v Hustopečích?...