VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

  18:31aktualizováno  18:31
Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21. století. Jedním z nejdůležitějších modelů je Vesta. Pohledný sedan si na autosalonu v Bratislavě odbývá slovenskou premiéru. Podívejte se na ni zblízka.

Auto stojí na platformě vypůjčené z koncernu Renault-Nissan, do kterého AvtoVaz patří. Technickým příbuzným vesty je třeba Dacia Logan nebo Nissan Juke. Lada Vesta rozměry patří do nižší střední třídy. Sedan je dlouhý 4,4 metru. Dorazí však také kombíková verze (k vidění je zde).

„Výrobky jako Lada Vesta jsou moderní automobily naprosto srovnatelné s konkurencí,“ řekl v exkluzivním rozhovoru pro iDNES.cz vysoký manažer automobilky AvtoVAZ Jan Ptáček. Celý rozhovor s pravděpodobně nejvýše postaveným Čechem ve světovém autoprůmyslu čtěte zde.

Vesta má pod kapotou výhradně benzinový motor, za příplatek může dostat namísto pětistupňového manuálu také variátorovou automatickou převodovku. Moderní lada může mít i navigaci.

Vesta je premiérově k vidění na bratislavském autosalonu, v Česku momentálně zastoupení ruské značky nefunguje, lady ovšem prodává několik nezávislých prodejců.

Bratislavský Autosalon je jednou nejvýznamnějších přehlídek aut ve střední Evropě. K vidění jsou novinky, které se před několika týdny představily na autosalonu v Ženevě. Letošní ročník se chlubí dokonce evropskou výstavní premiérou vylepšeného Mercedesu třídy S.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Futuristická dodávka bez řidiče rozveze balíky po městě

Samořídící dodávka by mohla nahradit kurýry

Říká se tomu doprava poslední míle a s rozmachem online shopů a rozvážkových služeb je velkým tématem dneška. Pro dovoz...

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Najdete na iDNES.cz