Mercedes-Benz Praha 11-Chodov 20%
- termín návštěvy: 21. února, 13:47
- prodejce: nepředstavil se
- rozpočet: 900 000 Kč
- délka návštěvy: 14 minut
- hodnocení:★
Zastoupení německé automobilky na pražském Chodově je „proslavené“ poněkud přezíravým chováním vůči zákazníkům, které na první pohled neobklopuje aura okázalého bohatství. Nedávné zkušenosti dvou spolupracovníků MF DNES potvrdila i návštěva testující „rodiny“, a to nemusela do showroomu ještě ani vkročit. Při telefonické objednávce návštěvy slíbili zástupci firmy, že se záhy ozvou zpět, aby potvrdili termín. Leč nic, žádný kontakt, žádná reakce, natož vstřícná…
PRVNÍ DOJEM
Samotná návštěva byla nedůstojná pověsti prémiové značky a solidní image, na níž je Mercedes pyšný. Elegantní dáma s bezmála milionovým rozpočtem se v doprovodu synů nedočkala vlídného přijetí, dokonce nepokročila ani dál než na rohožku u recepce, kde se jí dostalo neprofesionálního školení na téma telefonického objednání termínu návštěvy.
Pak přišel klíčový (a dost neslušný) dotaz: „Za kolik chcete auto koupit?“ Na odpověď, že za 900 tisíc, následovala pohrdlivá reakce: „To musíte do ojetin, tady neprodáváme auta pod milion.“
PRODEJCE
Prodejce, jehož odměřená recepční povolala, zákaznici ihned oznámil, že za 900 tisíc nemá na nové auto nárok. Na námitku jednoho ze „synů“, že některé modely inzerují i pod touto cenou, opáčil, že „to je jen základní verze, ve které nic není“. Nakonec se jeden vůz zhruba za plánovaný rozpočet našel – předváděcí Mercedes třídy A za 950 tisíc. Ovšem bez DPH, jak se později ukázalo. Veškeré tyto rozpravy museli kupci vést s prodejcem, na poměry Mercedesu nadstandardně žoviálním, venku v ledovém povětří. V průběhu schůzky se dealer naštěstí proměnil z rádoby machra v přijatelného sympaťáka, bohužel se slušným vychováním byl na štíru – nepředstavil se a na pozdrav také nedošlo.
ODBORNÉ ZNALOSTI
Za co může prodejce dostat od šéfa prémie, je rozhled, který o vozech má. O konkrétních modelech nevyprávěl nesmysly, měl je nastudované, technické detaily sázel suverénně, podrobnosti o výbavě konkrétního vozu poznal na první pohled, věděl, na co se zaměřit. Ušetřit si mohl jen komentář: „Vyfoťte si tu ceduli na okně s cenou a specifikací, pak si to najdete na internetu.“
FINANČNÍ SLUŽBY
Rozpaky vzbudila neznalost prodejce o tom, zda jsou inzerované ceny aut s daní, nebo bez, dojem nenapravilo ani tápání, kolik taková DPH činí. Poznámka, že se liší podle nájezdu vozidla, patří do kategorie zlých snů ministra financí. Na žádné přesvědčování, že by dražší model mercedesu mohl pomoci zaplatit úvěr, nepřišla řeč.
PLUSY
+ uvolněný styl, který může některé klienty oslovit
+ odborné znalosti prodejce
MINUSY
– neprofesionální přístup prodejce i celého autosalonu
– přezíravost, nezájem o „méně movitého“ zákazníka
– špatné informace o financování
Pověsti automobilky ublížil neprofesionální přístup autosalonu. Slušnému a vstřícnému chování se tu ještě musí naučit.