Autocentrum Štěpánek Kladno 60 %
- termín návštěvy: 2. března, 14:08
- prodejce: nepředstavil se
- rozpočet: 450 000 Kč
- délka návštěvy: 33 minut
- hodnocení: ★★★
Benzinová Kia Sportage 1,6 GDi v červené metalíze, s vyhřívanými sedačkami i volantem, parkovací kamerou a manuální převodovkou, najeto přes 26 tisíc kilometrů – kdo by takové nabídce odolal! V katalogu autobazaru Štěpánek v Kladně si Zdeňka vybrala fešnou ojetinu z roku 2017 za 450 tisíc korun, kterou si rovnou zamluvila. Celá rezervační procedura klapla perfektně, stejně jako telefonické objednání na osobní návštěvu. Pokud by to takhle bezchybně fungovalo v každé prodejně aut z druhé ruky, neměli by scenáristé seriálu Autobazar Monte Karlo kde čerpat inspiraci.
PRVNÍ DOJEM
Zatímco domluva po telefonu šla jako po drátkách a také na uvítání v administrativním zázemí autobazaru by hledal vady jen kverulant či hnidopich, pak to začalo jaksi drhnout. Více než pět minut strávených v čekárně, která připomínala spíš posezení před ordinací u zubaře, chuť nakupovat příliš nepodnítily, zvlášť když si po celou dobu čekajících zákazníků nikdo nevšímal. Prodejce dorazil se zpožděním, nikoliv však s omluvou či vizitkou.
PRODEJCE
Dealer, který přes veškerou vstřícnost nedokázal zakrýt únavu životem a sychravým počasím, sice zanedbal základní poučky slušného chování, ale zamluvený vůz předvedl ochotně a úslužně. Jenže jeho obchodní aktivita začala zakrátko opisovat pomyslnou sinusoidu – chvíli byl vřelý, hovorný a usměvavý, činorodě spolupracoval a upozorňoval na detaily vybraného modelu, aby za okamžik upadl do apatické netečnosti, kdy z něj zákazníci museli odpovědi dolovat jako z chlupaté deky. Jak se ukázalo, potíž byla v tom, že by Zdeňce podle něho víc seděl Hyundai Tuscon než jeho blíženec Kia Sportage. A další, mnohem závažnější argumenty vypluly na povrch posléze: červenou kiu prodával bazar „v komisi“, nebyl tedy jejím majitelem, ale jen zprostředkovatelem.
A hlavně měl vůz za sebou vážnou havárii, jejíž oprava přišla zhruba na 400 tisíc korun. Přitom o nehodě nebylo v inzerátu ani slovo, nikdo o ní nemluvil ani při telefonické rezervaci. Když z nákupu sešlo a rodina se chystala pryč, ještě si prohlédla nabídku tusconů. Až v tu chvíli prodejce přikvačil s tipem, že „by mamince možná slušel zelený Hyundai Kona“.
ODBORNÉ ZNALOSTI
Prodejcům v autobazarech není co závidět, aby bezpečně čelili otázkám klientů, musí se orientovat v detailech desítek modelů, vědět o konkrétní historii a kondici každého kusu. Dealer v této disciplíně obstál korektně, byť se o některé informace se zákazníkem nechtěl dělit.
FINANČNÍ SLUŽBY
Podrobnosti financování vozu na úvěr znal zevrubně, ale do podrobností se příliš neodvažoval.
PLUSY
+ vstřícný první kontakt po telefonu
+ zběhlý a ochotný prodejce
MINUSY
– kolísavá aktivita dealera
– dlouhé čekání na prodejce
– vůz byl havarovaný, aniž to zákazník zjistil z inzerátu
Jak nadějně obchod začal, tak neslavně skončil. Když bouraný vůz prodává dealer, jemuž kolísá nálada, na kontrakt nedojde.